Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Waarschijnlijk gaat de set die Robert hierboven heeft gezet erin… Nog even uitzoeken of dat allemaal het goede is.
Heb de nokkenas eruit, en duidelijk de uitlaatnok van cilinder 4 versleten, haast rond… Verklaart waarom die nooit écht lekker liep ;-)!
Ook de stoters zijn nodig (in ieder geval voor die ene), dus gewoon 8 nieuwe mechanische stoters erin!Alleen die vriesstop nog zien te vinden. Vond elders op ‘t forum al een nummer, kijken of die gevonden kan worden bij de Opel dealer!
Don’t get me wrong. Hij ziet er erg goed uit hoor
Nette velgen, maar staat dit ding zo enorm hoog? En dan bedoel ik hoger als origineel. Dat lijkt haast namelijk…
Terug naar de uitlatenboer en de beugels halen.
Flenzen moet je waarschijnlijk in elkaar schuiven (ken die Remus pijpen niet) of verbinden met een uitlaatmof…http://brodit.se/productList.html?lrhandDrive=lhd&brand=Opel&model=Corsa&year=1996&pn=prod” onclick=”window.open(this.href);return false;
Autospecifieke houder van Brodit, speciaal voor je Corsa uit 1996. Dan nog even eentje specifiek voor de iPhone 4 kopen, en je hebt hartstikke degelijk spul (helaas wel aan de prijs, maar zeker de moeite waard)
@Dolby wrote:
Na 4KM al de blok op temperatuur. Dat lijkt me erg sterk. De meter misschien maar niet de olie.
@arjontje wrote:
Geen enkel probleem met starten. accu is ook pas 3 jaar oud.
alleen ff de thermostaat vervangen.
zelfs bij min 17 duurde het maar 4 kilometer en de koelvloeistof was op 90 graden.Ehh….. Hij zegt toch ook de koelvloeistof…?
Ik heb van de week een leukere gespot. 3 uur ‘s nachts op de taxi in de polder…
Starten doet ‘ie prima… Als ‘ie dan koud is, alleen wel blijven spelen met gas (of choke gebruiken) om ‘m lopend te houden. Zelfs op gas!
Ruitensproeiers niet bevroren, spul tot -15 erin volgens mij en dat gaat prima. Alleen jammer dat ‘t zo lang duurt voordat het interieur is een keer warm is… Nadeel van zo’n oudje ;-)!Die is eveneens daarvoor bedoeld… Hij meet voor en achter of het donker genoeg is
Netjes… Zo blijft het leuk, een sport maken van zuinig rijden!
Die ouwe gasbak van mij haalt met dit weer de 1 op 6 met gemiddeld rijden… Da’s dus zeg maar 17L/100KM… Gelukkig wel LPG dusWerken die ‘ruitenwisseraandrukkertjes’ ook een beetje? Zoek eigenlijk ook zoiets, als er al wat tegenwind staat en je rijdt op de snelweg dan komen ze toch vaak wel omhoog, m’n ruitenwissers… En waar heb je ze vandaan?
Verder een net ding!Als je gewone een klein platte schroevendraaier hebt kun je hem er ook al wel uit wippen… Hoef je er geen schroevendraaier voor naar z’n gootje te helpen
Als je net uit de kou komt is ‘t heerlijk om ff op te warmen.
De meeste Avensis Verso’s bij ons op ‘t werk (taxibedrijf) hebben ‘t ook, en in de winter is ‘t wel lekker… Alleen gewoon om even op te warmen.@JvV wrote:
Hey die had ik ook zien staan vorige week in Heerewaarden :D
Woon jij ook in de omgeving dan ;)?
Weer een B Ascona gespot. Deze keer een blauwe 2.0S. Vanuit de taxi, in Heerewaarden. Klanten waren er net uit, dus kon ff snel fototje nemen vanuit de auto (Corolla Verso :puke )… Naast de kerk zo’n beetje.
Slechte foto helaas… Donker, vanuit de auto met flits, word ‘m niet echt…
Meende dat het kenteken 45-XF-OB was, maar die vind ‘ie niet…?Snap ik, best een net ding nog opzich. Goed in de lak in ieder geval!
@Björn wrote:
Nah, dit moest er gewoon uit, zat niks geen veiligheid in.
Was achteraf gewoon een tikkende bom, zodra het contact aanging, kreeg de motor gelijk de volle lading gas.
Zonder klep of beveiliging…Ohh, zeg ook niet dat het er in moest blijven zitten hoor ;-)!
Mijn verdamper zit op m’n carb, waardoor m’n luchtfilter hoger ligt en heel vaak als ‘ie ook maar iets los komt, tegen de motorkap aan trilt. érg irritant..
Vragen ze veel voor vaak, LPG inbouw ja… Helaas
Mijne met rally-look ;)
Volgende week 15″ winterbanden op stalen velgen eronder.
Dan de E-Det GSI Champion velgen opknappen en die er in de zomer onder met nieuwe bandjes!Met de Dutch supercar challenge op ‘t parkeerterrein in Assen op 23 oktober. Een paar rijen voor mijn Ascona, stond er een Berlina 2.0 in dezelfde kleur…
Dat is ook zeker niet verkeerd inderdaad! Alleen de grip van die Insignia is zo enorm onvoorstelbaar joh!
Afgedraaid vliegwiel inderdaad. Snellere gasrespons is wat je er vooral mee creëert. Toeren pakt ‘ie wat sneller op… Dus ideaal voor een drift auto ;)
Het gaat lukken met spacertjes!
Deze zaterdag is het Opel testdag bij ons in de garage, dus dan ga ik er niet aan werken, maar ik wil proberen om de zaterdag daarop ze er onder te gooien…
Alleen zit ik toch nog met het idee om misschien ff voor de winter maar steelies te kopen, zodat die velgen niet veel aan de pekel lijden…
En dan koop ik voor van de zomer bandjes voor om die champion velgen30 oktober 2011 om 19:49 In reactie op: Ik ook maar even… Met de Ascona B naar Zweden geweest. #17880448Ik heb een weekendje Insignia OPC rijden gewonnen dit weekend…
Heb ‘t e.e.a. gezet in het volgende topic, voor de geïnteresseerden ;)Eigenlijk niet nee… Zo leuk om al die petjes in hun afgetrapte Golfje of Corsa te zien kijken… Of de mensen die binnenkomen lopen bij de Mac als je daar even zit te eten met een collega hoort zeggen “Die Insignia houdt mijn Impreza toch niet bij” en dan te denken, jaa, dream on ;-)!
Alleen het tanken was wat minder haha…
En bij een kruissnelheid van rond de 120 ~ 125 hoor je de V6 brom heel erg… Ga je zo’n 130 ~ 135 dan is dat beter voor elkaar (meer gemaakt voor Duitsland dus…) -
AuteurBerichten