Lucky13

Aangemaakte reacties

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: 8j velgen onder A manta #18247127
    Lucky13
      Lid sinds:
      13 March 2012

      ET 0 brengt je band nog 3 mm verder naar buiten vergeleken met mijne.
      Een ET 20 gaat waarschijnlijk al wel.
      En anders een sterk getrokken band.

      In reactie op: 8j velgen onder A manta #18247125
      Lucky13
        Lid sinds:
        13 March 2012

        Het ligt aan de ET waarde.

        Ik heb j8 met ET 3 achter met 205/60r13 banden, maar dat wel een gevouwen wielrand.

        In reactie op: 1.9 SR #18245243
        Lucky13
          Lid sinds:
          13 March 2012

          Een ascona 1.9 sr had een 1.9 s blok en die motoren zijn te vinden als je naar cih zoekt.
          Dus eigenlijk had je het beter in het cih forum kunnen vragen.

          Het verschil tussen N en S zit in de compressie verhoudingen, kleppen en gemonteerde inlaatspruit stuk als ik me niet vergis.

          In reactie op: Koppeling afstellen Manta A #18233019
          Lucky13
            Lid sinds:
            13 March 2012

            Bij meeste 4 bakken is het precies het zelfde

            In reactie op: Nieuwe aanwinst Rekord C Coupe #18232180
            Lucky13
              Lid sinds:
              13 March 2012

              Er zit nu een 1.9s in met een 4bak. maar ik denk niet dat ik die terug laat komen.

              Maar eerst het plaatwerk dan kijk ik wel verder.

              In reactie op: 2.4cih met één carburateur #18231053
              Lucky13
                Lid sinds:
                13 March 2012

                @Ghanz wrote:

                al was je gedachte gang wel heel slim..

                een vulplaat tussen kop en inlaat, om zo het verschil van beide openingen te kunnen vereffenen…

                jammer dat je dan met je uitlaat niet uitkwam. bouten zijn immers zo gemaakt :D

                en ja… ik weet dat er mensen zijn die er mee rondrijden… zonder problemen.

                (heb maar geduld…) ;)

                Een uitlaat is ook zo aangepast hoor maar ik had er niet aan gedacht toen ik er mee begon.
                En het rijd nu prima maar er zijn best aardig uurtjes in gaan zitten:)

                In reactie op: 2.4cih met één carburateur #18231051
                Lucky13
                  Lid sinds:
                  13 March 2012

                  Ik heb een 2.2 injectie omgebouwd naar een enkele varajet 2. met behulp van een vul-plaat zodat ik het blok en het inlaatspruitstuk niet moest aan passen.




                  Maar er zitten wel haken en ogen aan: de bouten verlengen geen standaard maat, met deze oplossing schoof het uitlaat spruitstuk ook dus de uitlaat moest anders of liep tegen het frame.

                  Mijn ervaring was dat het plaatsen van de injectie een makkelijkere oplossing was geweest, maar ik was eigenwijs:) en als Ghanz al zegt prutswerk :)

                  In reactie op: Varajet II afstellen #17828126
                  Lucky13
                    Lid sinds:
                    13 March 2012

                    bedankt John ik zal eens kijken of het lukt hem goed af te stellen voor mijn 2.2

                    In reactie op: Varajet II afstellen #17828124
                    Lucky13
                      Lid sinds:
                      13 March 2012

                      Zou iemand mij ook een kopie willen sturen
                      cmh.dijkstra@gmail.com

                      alvast bedankt

                      In reactie op: Manta A rustig een beetje sleutelen #17947594
                      Lucky13
                        Lid sinds:
                        13 March 2012

                        die had ik bij opel-classic parts vandaan.

                        http://www.opel-classic-parts.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        In reactie op: Manta A rustig een beetje sleutelen #17947592
                        Lucky13
                          Lid sinds:
                          13 March 2012

                          Nou eindelijk zit alles er weer onder en rijd de manta weer.

                          het was even wachten op een rubber van de stabilisator stang.

                          De remmen zijn echt een grote verbetering en het voelt voor allemaal een stuk strakker.

                          In reactie op: Manta A rustig een beetje sleutelen #17947591
                          Lucky13
                            Lid sinds:
                            13 March 2012

                            nou nog even wat kunnen doen in het mooie weer,

                            De draagarmen zijn weer roest vrij en de nieuwe pu bussen zit er in.

                            nu is het wachten op de kogels en alles kan er weer onder.

                            In reactie op: Manta A rustig een beetje sleutelen #17947590
                            Lucky13
                              Lid sinds:
                              13 March 2012

                              @Joppe, splendid parts heeft ze op de website staan. maar ik moet nog maar zien of het ook echt de goede zijn.
                              http://www.splendidparts.de/kaufhaus_2/themes/kategorie/detail.php?artikelid=178780&kategorieid=105&source=2&refertype=1&referid=105
                              en met 60 euro zijn ze niet goedkoop.

                              Hoezo kan de hoek van de leiding zoveel invloed hebben op stuuruitslag? als het de klauw is maakt dat toch niet uit?

                              chris

                              In reactie op: Manta A rustig een beetje sleutelen #17947585
                              Lucky13
                                Lid sinds:
                                13 March 2012

                                De schijven klauwen en blokken van barry (sniksnak) binnen. en even ontdaan van wat oppervlakte roest en een kleurtje gegeven.

                                ook de speling aan de voorkant gevonden. schade 2 fusekogels boven en een wiellager.

                                Dus nu is het wachten op de kogels lagers en PU bussen die ik besteld heb.

                                In reactie op: Manta A rustig een beetje sleutelen #17947583
                                Lucky13
                                  Lid sinds:
                                  13 March 2012

                                  Ik heb even met Barry gesproken en ga het proberen.

                                  nu nog even weten hoelang de remleiding moeten worden voor een manta A en even stalen laten maken.

                                  en dan zie ik wel of mijn ats 6jx13 et 30 gaat passen of dat ik de klauw wat moet laten afslanken.

                                  In reactie op: Manta A rustig een beetje sleutelen #17947579
                                  Lucky13
                                    Lid sinds:
                                    13 March 2012

                                    maar kan je dan nog 13 velgen kwijt of moet je dan groter gaan?

                                    In reactie op: even voorstellen #17939828
                                    Lucky13
                                      Lid sinds:
                                      13 March 2012

                                      ja

                                      In reactie op: Manta A rustig een beetje sleutelen #17947577
                                      Lucky13
                                        Lid sinds:
                                        13 March 2012

                                        Ah bedankt,

                                        nu ga ik er steeds meer over denken een setje geventileerde schijven te bestellen.

                                        http://www.splendidparts.de/kaufhaus_2/themes/kategorie/detail.php?artikelid=179223&kategorieid=106&source=2&refertype=1&referid=106

                                        als de schijven al aardig versleten zijn en de klauwen echt werk nodig hebben. (maar 1 zuiger is gangbaar de rest zit gewoon vast gerot)

                                        en wat extra rem vermogen is nooit weg.

                                        In reactie op: Manta A rustig een beetje sleutelen #17947575
                                        Lucky13
                                          Lid sinds:
                                          13 March 2012

                                          weet iemand onder welke manta A’s zijn de 238 mm schijven geplaatst zijn en onder welke uitvoeringen de 246mm

                                          mijne zou gebouwd als een 1900 moeten zijn volgens de verkoper maar ik heb kleine schijfjes klopt het dan wel?

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)