2.4cih met één carburateur

Forumindex Forums Techniek Cih 2.4cih met één carburateur

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265552
    Tiedo
    • Topics 49
    • Reacties 911
    Lid sinds:
    7 December 2008

    Kennis van mij wil binnenkort een 2.4 blok in zijn ascona plaatsen, maar hij wil hier graag één carburateur op plaatsen (‘injectie is te ingewikkeld, veel te veel draden’ :sleeping ). zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met zoiets?

    #18231050
    Ghanz
    Bijdrager
    • Topics 90
    • Reacties 6947
    Lid sinds:
    31 July 2005

    succes…

    injectie is daarintegen makkelijker :D

    of er moet een 2.0 kop opgaan.

    je kunt de paspinnen van de cilinderkop wel overboren in het inlaatspruitstuk.
    met het risico dat het boortje net mis loopt ofzo..

    ik noem het gewoon prutswerk.

    monteer gewoon spul wat er voor bedoeld is, en ga niet met kit en niet passende onderdelen
    aan het werk.

    #18231051
    Lucky13
    • Topics 3
    • Reacties 19
    Lid sinds:
    13 March 2012

    Ik heb een 2.2 injectie omgebouwd naar een enkele varajet 2. met behulp van een vul-plaat zodat ik het blok en het inlaatspruitstuk niet moest aan passen.




    Maar er zitten wel haken en ogen aan: de bouten verlengen geen standaard maat, met deze oplossing schoof het uitlaat spruitstuk ook dus de uitlaat moest anders of liep tegen het frame.

    Mijn ervaring was dat het plaatsen van de injectie een makkelijkere oplossing was geweest, maar ik was eigenwijs:) en als Ghanz al zegt prutswerk :)

    #18231052
    Ghanz
    Bijdrager
    • Topics 90
    • Reacties 6947
    Lid sinds:
    31 July 2005

    al was je gedachte gang wel heel slim..

    een vulplaat tussen kop en inlaat, om zo het verschil van beide openingen te kunnen vereffenen…

    jammer dat je dan met je uitlaat niet uitkwam. bouten zijn immers zo gemaakt :D

    en ja… ik weet dat er mensen zijn die er mee rondrijden… zonder problemen.

    (heb maar geduld…) ;)

    #18231053
    Lucky13
    • Topics 3
    • Reacties 19
    Lid sinds:
    13 March 2012

    @Ghanz wrote:

    al was je gedachte gang wel heel slim..

    een vulplaat tussen kop en inlaat, om zo het verschil van beide openingen te kunnen vereffenen…

    jammer dat je dan met je uitlaat niet uitkwam. bouten zijn immers zo gemaakt :D

    en ja… ik weet dat er mensen zijn die er mee rondrijden… zonder problemen.

    (heb maar geduld…) ;)

    Een uitlaat is ook zo aangepast hoor maar ik had er niet aan gedacht toen ik er mee begon.
    En het rijd nu prima maar er zijn best aardig uurtjes in gaan zitten:)

    #18231054
    Ghanz
    Bijdrager
    • Topics 90
    • Reacties 6947
    Lid sinds:
    31 July 2005

    :thumb

    #18231055
    Tiedo
    • Topics 49
    • Reacties 911
    Lid sinds:
    7 December 2008

    @Ghanz wrote:

    succes…

    injectie is daarintegen makkelijker :D

    of er moet een 2.0 kop opgaan.

    je kunt de paspinnen van de cilinderkop wel overboren in het inlaatspruitstuk.
    met het risico dat het boortje net mis loopt ofzo..

    ik noem het gewoon prutswerk.

    monteer gewoon spul wat er voor bedoeld is, en ga niet met kit en niet passende onderdelen
    aan het werk.

    ik had hem ook al injectie geadviseerd maar hij wou het toch proberen. :hmmz

    #18231056
    Ghanz
    Bijdrager
    • Topics 90
    • Reacties 6947
    Lid sinds:
    31 July 2005

    post jij de vorderingen? :D

    #18231057
    Tiedo
    • Topics 49
    • Reacties 911
    Lid sinds:
    7 December 2008

    ja mocht het wel wat worden dan plaats ik de foto’s wel :thumb

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.