Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ET 0 brengt je band nog 3 mm verder naar buiten vergeleken met mijne.
Een ET 20 gaat waarschijnlijk al wel.
En anders een sterk getrokken band.Het ligt aan de ET waarde.
Ik heb j8 met ET 3 achter met 205/60r13 banden, maar dat wel een gevouwen wielrand.
Een ascona 1.9 sr had een 1.9 s blok en die motoren zijn te vinden als je naar cih zoekt.
Dus eigenlijk had je het beter in het cih forum kunnen vragen.Het verschil tussen N en S zit in de compressie verhoudingen, kleppen en gemonteerde inlaatspruit stuk als ik me niet vergis.
Bij meeste 4 bakken is het precies het zelfde
Er zit nu een 1.9s in met een 4bak. maar ik denk niet dat ik die terug laat komen.
Maar eerst het plaatwerk dan kijk ik wel verder.
@Ghanz wrote:
al was je gedachte gang wel heel slim..
een vulplaat tussen kop en inlaat, om zo het verschil van beide openingen te kunnen vereffenen…
jammer dat je dan met je uitlaat niet uitkwam. bouten zijn immers zo gemaakt :D
en ja… ik weet dat er mensen zijn die er mee rondrijden… zonder problemen.
(heb maar geduld…) ;)
Een uitlaat is ook zo aangepast hoor maar ik had er niet aan gedacht toen ik er mee begon.
En het rijd nu prima maar er zijn best aardig uurtjes in gaan zitten:)Ik heb een 2.2 injectie omgebouwd naar een enkele varajet 2. met behulp van een vul-plaat zodat ik het blok en het inlaatspruitstuk niet moest aan passen.
Maar er zitten wel haken en ogen aan: de bouten verlengen geen standaard maat, met deze oplossing schoof het uitlaat spruitstuk ook dus de uitlaat moest anders of liep tegen het frame.
Mijn ervaring was dat het plaatsen van de injectie een makkelijkere oplossing was geweest, maar ik was eigenwijs:) en als Ghanz al zegt prutswerk :)
bedankt John ik zal eens kijken of het lukt hem goed af te stellen voor mijn 2.2
Zou iemand mij ook een kopie willen sturen
cmh.dijkstra@gmail.comalvast bedankt
die had ik bij opel-classic parts vandaan.
http://www.opel-classic-parts.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Nou eindelijk zit alles er weer onder en rijd de manta weer.
het was even wachten op een rubber van de stabilisator stang.
De remmen zijn echt een grote verbetering en het voelt voor allemaal een stuk strakker.
nou nog even wat kunnen doen in het mooie weer,
De draagarmen zijn weer roest vrij en de nieuwe pu bussen zit er in.
nu is het wachten op de kogels en alles kan er weer onder.
@Joppe, splendid parts heeft ze op de website staan. maar ik moet nog maar zien of het ook echt de goede zijn.
http://www.splendidparts.de/kaufhaus_2/themes/kategorie/detail.php?artikelid=178780&kategorieid=105&source=2&refertype=1&referid=105
en met 60 euro zijn ze niet goedkoop.Hoezo kan de hoek van de leiding zoveel invloed hebben op stuuruitslag? als het de klauw is maakt dat toch niet uit?
chris
De schijven klauwen en blokken van barry (sniksnak) binnen. en even ontdaan van wat oppervlakte roest en een kleurtje gegeven.
ook de speling aan de voorkant gevonden. schade 2 fusekogels boven en een wiellager.
Dus nu is het wachten op de kogels lagers en PU bussen die ik besteld heb.
Ik heb even met Barry gesproken en ga het proberen.
nu nog even weten hoelang de remleiding moeten worden voor een manta A en even stalen laten maken.
en dan zie ik wel of mijn ats 6jx13 et 30 gaat passen of dat ik de klauw wat moet laten afslanken.
maar kan je dan nog 13 velgen kwijt of moet je dan groter gaan?
ja
Ah bedankt,
nu ga ik er steeds meer over denken een setje geventileerde schijven te bestellen.
als de schijven al aardig versleten zijn en de klauwen echt werk nodig hebben. (maar 1 zuiger is gangbaar de rest zit gewoon vast gerot)
en wat extra rem vermogen is nooit weg.
weet iemand onder welke manta A’s zijn de 238 mm schijven geplaatst zijn en onder welke uitvoeringen de 246mm
mijne zou gebouwd als een 1900 moeten zijn volgens de verkoper maar ik heb kleine schijfjes klopt het dan wel?
-
AuteurBerichten