Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vinci,
Ik nog heb de plunjer van de oliepomp schoongemaakt en oliedruk is goed.
Vandaag mijn kleppendeksel eraf gehaald en de klepstoters gecontroleerd, heb 5 klepstoters die ik met de hand snel in kan drukken en hoor met de hand ook tikken bij het snel achter elkaar indrukken, de rest heb ik echt gereedschap nodig om de klepstoter naar beneden te krijgen. Het lijkt mij dat je ze niet zo goed ingedrukt zou moeten kunnen krijgen, dus wil de klepstoters gaan vervangen alleen zal ik alleen die 5 of alle 16 vervangen. Via mijn leverancier kosten ze 26 Euro p/st en zou dik 400 Euro gaan kosten, ik weet dat je er wat voor over moet hebben maar als alleen die 5 vervangen geen probleem moet geven dat hou ik het liever bij die 5.
Zit nieuw filter op en is nieuwe olie ingegaan (10w40).
Ik denk ook mn oliepomp maar als ik mn digidash moet geloven zou de druk toch goed moeten zijn, als ik de vuldop eraf haal met draaiende motor zie ik de olie ook goed in de kop rond gaan. Heb nu een reiniger bij de olie gedaan en zal het nog even aanzien, anders toch de pomp maar vervangen…Vinci!!,
Heb toch nog een probleempje, na montage van de pomp liep het blok direct als een zonnetje.
Nu een kleine 300 km gereden en mn blok tikt ineens enorm met name stationair en hoe langer hij stationair draaid hoe erger het getik wordt, als ik een eindje heb gereden is het wel weg totdat ik hem weer stationair laat draaien. Mijn oliedruk op mn digidash geeft stationair 2 en soms 3 blokjes zodra ik ga rijden staat hij vol, ben toch bang dat mn oliepomp niet helemaal in orde is want voordat ik de pomp eraf gehaald had was het niet. Hij heeft 2 weken niet gelopen omdat de pomp eraf lag maar de klepstoters moeten toch allang al vol zijn……Ja het is gelukt Vinci, :D :D
Hij lekt niet meer en heb goede oliedruk. Hij loopt weer perfect, bedankt dat je zo snel contact opnam en voor je tips.
Fijne dagen!Vinci,
Zou je mij even een whats ap of berichtje willen sturen zodat ik je kan bellen als je dat goed vind want zit nu met de montage nog met een probleempje mijn nummer is: 06-39238085
Erik
Vinci, bedankt voor de info!
Ik krijg vandaag de keerring en pakking binnen en ga zaterdag de oliepomp terug plaatsen.
Als het blok dan nog lekt zal ik zeker naar jou advies kijken, maakt een originele papieren of een stalen pakking nog heel veel uit? en moet er een klein beetje vloeibaar aan de buitenrand aangesmeerd worden? Of kan ik hem droog monteren als alles goed schoon en vlak is?.@Vinci wrote:
Lekkage daar is trouwens wel zeldzaam als er de juiste pakking tussen zit. Een originele stalen pakking bedoel ik dan. Heb inmiddels een aantal mensen geholpen om hun blok ‘droog’ te maken en heb deze pakking inmiddels al vaak gemonteerd, deze kan er gewoon droog op en heb er nog geen eentje gehad die ging lekken…
Het is begonnen met dat ik gewoon eens mn carterpakking wou vervangen i.v.m. altijd wel olie tranen langs mn blok, toen heb ik eerst 2 kurken pakkingen gemonteerd en ging die weer langs lekken. Mn carter er weer opnieuw vanonder en een x20xev spatplaat met rubberen vulkanisatie ertussen gemonteerd. Toen na de montage van het carter lekte hij in de hoek net boven mijn filter, het drupte er echt langs naar beneden en snel. Heb toen eerst de O-ring tussen oliepomp en filterhuis vervangen maar lekte hij nog steeds. Langs mn oliedruksensor lekte hij ook niet en omdat het zeer moelijk te zien is en alles al vervangen had ga k rvan uit dat het de pakking van mn oliepomp is (terwijl het voorheen niet was in die hoek). Misschien komt het door het los draaien van mn aanzuigbuis om de carterpakking te vervangen. En het is idd slordig maar dacht ff een o-ringetje te vervangen en kan vervolgens bijna heel mn blok openschroeven, niet netjes maar was er echt klaar mee.
@Vinci wrote:
@littlesuurd wrote:
Dat is het hem juist, origineel is of niet meer leverbaar, of je moet dus mazzel hebben dat je tegen een old stock aan loopt. Als alternatief kun je ook bij QED in Engeland nieuwe tandwielen kopen en in een oude huis plaatsen. Die hebben de standaard en een geharde variant….
Als je een oude oliepomp zoekt met nog goed huis dan kan ik je er evt. aan helpen, heb nog twee originele pompen liggen die op zich nog in prima staat zijn….
Het probleem is niet dat mn pomp niet goed is alleen ik had olielekkage langs de pakking tegen het blok aan. Wou deze pakking vervangen en heb de pomp eraf gehaald alleen de afstandsbus die over me krukas heen zit tussen oliepomp en krukastandwiel zat zo vast dat ik de binnenkant van de pomp net achter de keering beschadigd heb en ben nu een beetje bang als ik de pomp monteer met nieuwe pakking en keering voor de beschadiging dat dit niet goed gaat komen.
Heb wel nieuwe pakking en keerring besteld en zal de beschadiging proberen vlak te maken, pomp schoonmaken en wil hem toch gaag monteren omdat ik geen 350 euro nog eens voor een pomp wil gaan betalen na alle kosten van afgelopen tijd. Of denk jij Vinci dat dit niet gaat lukken??? :( :(
Alleen ik heb geen zin in aanpassingen, gewoon pomp erop en rijden.
Heb voorheen ook nooit problemen gehad met mn xe pomp en ze zijn jaren meegegaan, weet alleen niet of die van de webshop wat is 99 euro is imitatie maar hoe lang gaat het mee? En waar kan ik anders snel een pomp vandaan halen?.M-tech moet bestellen vanuit duitsland en gaat nog wel ff duren, origineel bij de dealer niet meer leverbaar :( :(
Ik ben met spoed op zoek naar een oliepomp voor mijn C20XE, bij Mtech 350 Euro (origineel) iemand suggesties????
Bij FSRS-opelwebshop 99 Euro, daar snap ik niks van en ken het niet……….Ik heb ook Uniroyal rainsport onder de kadett 16v en zijn echt superbanden, maken absoluut geen herrie en plakken zeker als de beste.
Heb de 195/50 R15, in de 17 inch versie geen ervaring maar in de 15 inch voor mij nooit geen andere meer!!!@ littlesuurd: Die aansluiting in die rode circel op je inlaat is voor de gasklepverwarming. Vanaf dat pijpje gaat een slang tot onder je gasklep (de blauwe circel), en vanaf daar terug naar je expansievat.
Als je dit wil afdoppen omdat je geen gasklepverwarming wil kan je beter vanaf dat pijpje in die rode circel direct naar je expansietank terug gaan ipv langs je gasklep. Dit is een betere manier dan gelijk af te doppen bij dat pijpje in die rode circel. Dit ivm continu ontluchting van je koelsysteem vanuit je cilinderkopOké, bedankt willem maar ik heb de auto zo gekocht en de motor loopt zo goed.
Ik ben van plan om een ander spruitstuk aan te schaffen om de slang weer te kunnen aansluiten op het spruitstuk, maar is het noodzakelijk?@kiyamizio wrote:
Volgens mijn gaat van.die blauwe cirk.een slang naar de rode aansluiting maar dat weet ik niet zeker. Ik zal morgen ff kijken alsr niet iemand eerder reageerd die het uit ze hoofd
Dat klopt, als ik de slang volg komt hij daar uit, maar waar is hij voor :hmmz
Sorry, misschien een beetje offtopic maar weet iemand ook waar deze aansluiting in het rood voor is???
Bij mijn blok is hij afgedopt met een inbusstop en er ligt een slang onder die is afgedopt met een bout erin, die slang hoort dus eigenlijk op deze aansluiting.Krijg die stop niet uit mn spruitstuk, moet er dus een anders spruitstuk opzetten wil ik die slang aansluiten, weet alleen niet of het percee noodzakelijk is want nu loopt hij ook goed.. Ben ff benieuwd…
Groeten,
SuurdEn heb daardoor geen emissienorm en dus geen letter ervoor.
Heb een 2.0XE op kenteken
Geen letter ervoor dus snap de eerste niet, weet wel dat ik met de apk 1,5% CO mag hebben omdat er standaard geen lambda en kat onder zit.
@Vinci wrote:
Volgende week kan ik een prijs krijgen voor een groeps aankoop, maar dan moet ik wel aangeven voor welk aantal complete sets dat is.
Aanmeldingen dus gevraagd! :vertag Dan komt er eerst nog een definitieve prijs en dan zien we evt. wel verder….
Meld me ook aan voor een set in de kleur rood, heb een 16V en wel ABS
Heb afgelopen zaterdag de koppeling van mijne vervangen, uurtje werk. Price-as zat niet vast kon hem zo naar achteren trekken. Bij mijn nieuwe koppelingsset zaten ook de klemplaatjes bijgeleverd.
Bedankt dat je dit heb laten weten…..
Net gekeken en bij mij is het ook slang nr.1 bij de klem…..ietsje eraf gehaald, vastgezet en probleem opgelost.
Ik was al naar de Opel geweest om slang 6 origineel te bestellen.Thx :wors
Bij mij ligt er steeds een plasje koelvloeistof op mn versnellingsbak en druppelt beetje bij beetje op de vloer, soms ligt er na een nacht niks en soms ineens weer een plasje, als ik aan de onderkant van slang nr. 6 voel dan is die nat, heb hem eraf gehaald maar kan er geen lekkage aan ontdekken, moet regelmatig koelvloeistof bijvullen maar ook weer niet extreem vaak. Zal hem toch maar vervangen misschien is het dan opgelost, alleen is hij niet meer origineel bij opel te krijgen. Misschien dat jij hem over hebt als je je nieuwe slangen set erop hebt zitten dan zou ik hem graag over nemen van je.
Heb hem zojuist open gemaakt, kan er geen nummer op vinden alleen een stickertje met Mtech op de chip.
Zelf geschreven programma van Mathijssen denk ik, kan altijd nog bij hem gaan informeren.14 juli 2011 om 20:22 In reactie op: Kejahatan zijn nieuwe Gsi16v* Probleempje motor wie o wie #17868098Mooie bak, de blauwe die in brand is gestoken is vroeger nog van mij geweest.toen had ie nog een andere kleur..Kijk maar naar het kenteken…
Ik heb er veel werk ingestoken en ook een traantje om moeten laten toen ik hoorde dat ie afgebrand was…..
De nieuwe van je broer is ook Super vet, veel plezier ermee
-
AuteurBerichten