Vraag over chip in Motronic van mijn 20XE

Forumindex Forums Modellen Kadett Vraag over chip in Motronic van mijn 20XE

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243074
    littlesuurd
      Lid sinds:
      16 March 2007

      Hallo,

      Ik heb een kadett 20XE van ’90 en een vriend van mij had nog een computer liggen in de schuur die gechipt is.
      Hij heeft er verder geen info over en kan mij alleen vertellen dat hij oorspronkelijk gechipt is voor de cross (denkt hij) en dat hij hem in een astra met een c20xe heeft gehad, bij hem liep de motor niet netjes ermee stationair maar trok wel flink door. Nu heb ik hem in mijn 20XE gedaan en de motor loopt er goed mee, vermoedelijk omdat ik een 3 bar drukregelaar heb en standaard geen lambda en kat. Met deze computer erin heb ik geen toerenbegrenzer meer en kan ik hem tot oneindig doortrekken, ik kijk hier wel mee uit natuurlijk.

      Mijn vraag is of iemand bekend is met deze chip en wat hij precies doet. Ik ben bang voor schade op langere termijn omdat ik misschien ook wel grotere injectoren moet hebben…..Misschien moet ik hem open schroeven en kan ik dan een nummer zien op de chip??? Ik weet het niet.

      Dit zijn fotos van de computer waar ik het over heb,

      Groeten,
      Erik

      #17939296
      drakos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 December 2010

        het spul van m-tech is voor zover ik weet redelijk universeel en veilig afgesteld. verwacht hier geen problemen mee,
        je zou alleen wel je drukregelaar moeten wissellen voor de voorgeschreven 3,5 bar. zeker aangezien je geen lambda heb om het bij te regelen en hij nu dus (mogelijk) te weinig benzine krijgt

        je kan hem voor de zekerheid inderdaad ff open schroeven om te kijken wat er echt in zit ;)

        #17939297
        mayhem
          Lid sinds:
          13 June 2006

          Injectoren maakt ni uit hoor.

          Als ie echt geen begrenzer heeft is t een matig chipje, begrenzer zit wat dieper verstopt in de instellingen, dus die heeft ie niet kunnen vinden.

          #17939298
          geert666
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 December 2004

            Gewoon erin zetten, hij doet het of hij doet het niet!
            Kan niet zoveel gebeuren bij een c20xe bij een c20let is het zo bekeken als de chip niet goed is.
            C20xe chip die niet goed is verbruikt extreem veel

            #17939299
            drakos
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 December 2010

              denk tog dat die drukregelaar vrij belangrijk is :hmmz , normaal regelt je lambda bij hoe lang de injectoren open staan en dus hoeveel benzine de motor krijgt, zonder lambda is dit een vaste waarde en de druk regeld dan dus de hoeveelheid benzine.
              zeg niet dat de motor in puin zal lopen maar slijt wel harder met verkeerde benzineverhouding en ook haal je niet het maximale uit je chip ;)

              ff mezelf als voorbeeld;
              rij ook met uitgeschakelde lambda en instelbare drukregelaar maar is een wereld van verschil kwa power tussen de 2.5 en 3.5 bar (rij normaal op een 2.6 bar, rijd ie lekker rustig en zuinig en in het middengebied wat meer koppel, wil ik “spelen” gaat ie naar 3,6 bar waardoor hij onderin heel fel wordt en op hoge toeren ook veel sneller doortrekt)

              #17939300
              littlesuurd
                Lid sinds:
                16 March 2007

                Heb hem zojuist open gemaakt, kan er geen nummer op vinden alleen een stickertje met Mtech op de chip.
                Zelf geschreven programma van Mathijssen denk ik, kan altijd nog bij hem gaan informeren.

                #17939301
                drakos
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 December 2010

                  volgens mij verkopen hun alleen kant en klaar chips, zal dus de 165pk versie zijn

                  #17939302
                  mayhem
                    Lid sinds:
                    13 June 2006

                    Nou, das wel heeel positief.

                    Maar waarom zou je je lamba uitschakelen? Das kuus zinloos.

                    #17939303
                    drakos
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 December 2010

                      was aan mij gericht?
                      eerste instantie omdat de lambda kapot bleef gaan zelf na 3 verschillende erin gehad te hebben :-P (uitlaat geen tegendruk :angel )

                      discussie over het effect hiervan zijn overal te vinden, is dit niet het topic voor aangezien dit een welles/nietes verhaal wordt ;)

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.