Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
hier ook maar weer even kijken dan ;)
ik ben jaloers op je m3 filterhuis, moet voor de e30 ook nog wat verzinnen om een oliekoeler erop te zetten, ik heb wel eens een bedrijf gezien die deksels maakten voor het oliefilter waar je weer een koeler op kon zetten, maar die zijn failiet.
en een losse thermostaat is ook niet te krijgen van zo’n m3 huis, dus een normaal m50/m52 huis aanpassen is ook geen optie… kutbmw’s ::fy1 ;)
14 september 2010 om 08:12 In reactie op: C kadett sedan 2.0seh, eindelijk weer een foto update #17360227origineel gepost door Jaydeem
ja gelukkig is hier wel de informatie aanwezig :)Heb de as eronderuit en gaat morgen uit elkaar, hoop dat de lagers nog heel zijn….. anders wordt het weer een duur grapje.
Waar kan ik een nieuwe spanbus bestellen, dr manta ofzo?
Daar is dat blok dus voor…. ik vroeg me af wat het nut er van was…. gaat het echt trillen als het contra gewicht er niet op zit? Ik heb hem er niet opzitten, en vraag me af of ik hem nog ergens heb :hmmz
nou, ik heb al voor ettelijke BMW’s aandrijfassen in laten korten zonder balanceren, en met 200+pk en 240 kilometer per uur trilt dat ook 0,0 en blijft alles heel.
toch maar een e30 voor de v8? ;)
hier kan je de mijne volgen:
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=18239origineel gepost door michiel026
waarom had die dan geen steek assen bij zich:wtf volgens mijn is dat in elke autosport zo datje die als eerste bij moet hebben :PSteekassen van een starre achteras vervang je ook niet zo makkelijk als een stel assen van een onafhankelijk geveerde as….
M60B40.
de 4.0 v8 dus, met een 5hp30 automaat.
ding schakelt gewoon hoor, zonder snelheidssignaal van de achteras ;)
oja.. hehe, morgen ben je aan de beurt, nog geen tijd voor gehad ;)
origineel gepost door Jo
Daar heb ik ook wel aan zitten denken, het zal wel aan m’n leeftijd liggen, maar ik hecht juist veel waarde aan een automaatbak, en zou het dan ook leuk vinden als alles juist functioneerd.‘s kijken of ik ergens zo’n ding kan proefrijden, dan trek ik onderweg even de stekker aan de klok los.;)
Ik kan het morgen wel even voor je proberen in mn 740 ;)
origineel gepost door Jo
Ik vroeg me ook al af hoe je dat met die startmotor ging doen, maar het zal wel goed komen.Die Holden 5.0, heeft die standaard 245pk?, en is dat een multieklepper?
Heb zelf ook al een hele tijd serieuze gedachten aan een V8, liefst ook BMW, (natuurlijk) maar zit nog met enkele vragen zoals bedrading automaatbak, of deze een snelheidssignaalnodig heeft.
De automaat heeft een signaal nodig meen ik ja, de motor zelf niet. (zelfde als je S50’s denk ik)
Dus gewoon ombouwen naar handbak, doe ik ook.286pk op papier ja, het vermogen dat BMW opgeeft is wat lager ivm het niet van de troon willen stoten van de 5.0 v12 met 300pk.
Holden gebruikt toch gewoon LS-X motoren?
Die zijn in nederland ook wel te vinden ;P
origineel gepost door Kale gek
origineel gepost door Leen
Sik, heb jij toevallig wel eens gehoord van het alu vliegwiel dat ze bij deze club verkopen?
http://www.jbracing.com/flywheel-bmw4.php#e34modelsLijkt me een mooie vervanging voor het loodzware 2 massa vliegwiel, en is niet veel duurder als een nieuwe 2 massa bij de dealer vandaan.
Ik heb em iig besteld voor achter mn m60, laat wel weten of het wat is ;)
is t niets om een vliegwiel te laten maken? Heb voor mijn 24v ook een enkel vliegwiel gebruikt die ik bij een duitser gehaald heb, die laat ze speciaal maken, koste mij nog geen 300 euro, is toch wel anders dan zo;n dubbelmassa vliegwiel a 999 euro….
heb je daar een email adres ofzo van?
daar kan je idd de std koppeling en drukgroep op gebruiken.
sommige mensen zijn er een beetje huiverig voor omdat je std koppeling natuurlijk geen veren heeft ivm 2 massa vliegwiel, maar ik lees genoeg van mensen die er al 50.000km mee rondrijden zonder problemen.
Sik, heb jij toevallig wel eens gehoord van het alu vliegwiel dat ze bij deze club verkopen?
http://www.jbracing.com/flywheel-bmw4.php#e34modelsLijkt me een mooie vervanging voor het loodzware 2 massa vliegwiel, en is niet veel duurder als een nieuwe 2 massa bij de dealer vandaan.
Ik heb em iig besteld voor achter mn m60, laat wel weten of het wat is ;)
zal wel loslopen.
26 januari 2010 om 13:42 In reactie op: Cheungy.Astra.F.GSI.Turbo Laatste Update..!! Staat Te koop #17599780origineel gepost door Bart Hoedemaker
gesmeden zuigers bestaat niet, spreektaal. Het is of CNC gefreesd of gegoten in een mal en afgewerktpardon? eerst even onderzoek doen voordat je waanzin uit begint te kramen.
Geen nieuws is goed nieuws toch ;)
Ik heb van de week ook maar een 740i opgehaald voor het blok, loopt wel lekker zo’n wagen.
Snel blok eruit, handbak erbij zoeken, en in mn e30 smijtenorigineel gepost door Jo
Zonde, zonde…….:cryJij moest je helemaal schamen, barbaar ;)
origineel gepost door McLambo
:o Ik schrok toch wel van die plaatjes hoor! Complete opels bijna aan stukken slijpen en er dan BMW blokken in hangen :cryking:
ja dat is idd wel zonde, oud ijzer eruit takelen om iets met vermogen en een beetje kwaliteit terug te hangen.
snap niet waarom sik uberhaubt nog opels gebruikt, doe mij maar bmw.
trouwens, die v8, m60 of m62?
Ik zoek nog een 5 bak voor zo’n ding, weet jij iets?
en wat voor een vliegwiel gebruik je, originele 2 massa?schiet op met de updates! ;)
Ben nu zelf bezig met zo’n blok in een e30 te hangen, compleet met 5 gaats ombouw en dikke remmen.
Zal binnenkort wel ff een paar foto’s plaatsen als je geintereseerd bent ;)ah ok, ik had even begrepen dat je een r25/28bak ging gebruiken.
verkeerd gelezen dus.maar een vulbusje tussen druklager en geleide-as is ook niet zo’n probleem lijkt me.
origineel gepost door giuliettaevo
origineel gepost door Leen
hydraulisch druklager.simpeler kan het niet.
moet je wel een hydraulisch lager vinden dat om een as van 35mm past… dat is nog niet zo makkelijk.:mad:
de r28 bak van achter een omega gebruikt gewoon een hydraulisch druklager?
dus ik weet niet wat je moeilijk loopt te doen.origineel gepost door giuliettaevo
Ik heb een Omega 2.0 16v automaat bak uit elkaar getrokken voor die kom.;)Ga ik in combinatie met een Supra bak gebruiken achter mijn Saab motor. Moet wel een manier bedenken om de koppeling werkend te krijgen… :afro
hydraulisch druklager.
simpeler kan het niet.
hou ons op de hoogte!
-
AuteurBerichten