Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
meeste hebben bij de kachelpaneel 2 draaifittings t5
tenzij je dus de middelste knop eraf kan halen dan is het steekfitting t5
maar dacht dat dat alleen bij de astra f wast5 steekfitting wel te verstaan
alleen het probleem iemand met een tech2 vinden :P
tja wat VideoRipper zegt snap ik wel ja.
maar een ballast is maar 3A . bij een gemiddelde van 13.4v (min 9 /max 16)
(dat starten een piek nodig heeft oke maar daar zorgt de ballast voor. die zal dan weer tussen zijn waardes blijven. )zie het verschil ook niet met voor. dan zou je dus daar ook een relais nodig hebben.????
de dikte van de originele bekabeling samen met de originele zekering kan dat makkelijk aan.(ik ben geen electiricen, maar heb genoeg xenon ingebouwd en nooit een kabel aangetast zien worden)
de enige keer dat ik dat zag, was met 100w lampen.)hoezo een relais ??? pascalenco ?
blijft gewoon 12v .
buiten dat zit er sowieso al een zekering op.29 december 2013 om 23:03 In reactie op: Astra G coupé schokt + brandend motormanagementlampje #18201411ja er staat een howto op het forum.
niet veel nodig dopje 8 en 10 ;)
en een schone doek .
als je gkh eraf is stop die dan even in het gat voor je er wat laat invallen ;)egr kan je losmaken motor aan en dan paar keer goed gas geven dan zie je hem bewegen (of niet natuurlijk).
zelf had ik een blinde pakking bij de dealer gekocht nog geen 5 euro, maar toen ging me egr stuk.
nu heb ik gewone pakken met andere egr . dus afdoppen betekend niet dat die niet stuk kan gaan.
als het echt beter is om hem af te doppen weet ik niet 1x per jaar schoonmaken met remreiniger is prima.(zelfde met gkh)ps heb je een foutcode. ?
er is vast wel iemand met een opcom bij jou in de buurt .
anders eentje bestellen is al goedkoper dan 1x uitlezen28 december 2013 om 21:48 In reactie op: Astra G coupé schokt + brandend motormanagementlampje #18201409tja nou komt die :P
bobine geeft vaak geen foutcode. plus dat merk je vaak in lage toeren.(inhouden)
zelfde geld voor de bougie’s houd niet in dat die niet slecht kunnen zijn.egr kan je gewoon even testen maar als die stuk is is die stuk en geeft die dat ook aan met een foutcode.
de carterventilatiegaatje wilt nog wel eens verstopt raken wilt die ook gaan inhouden en stotteren (vaak icm olie verbruik)
gkh even goed schoonmaken evt gaatje naar 2mm opboren.ecu is een grote kwaal van deze motoren.
probleem is dus wat jij aangeeft in noodloop schieten terwijl je gewoon rijd.
na contact uit (in het begin) doet die het weer normaal.maar ook de lmm kan een kwaaltje zijn.
er is maar een tip voor je en dat is uitlezen na een storing.
28 december 2013 om 21:31 In reactie op: Aankooptips Opel Astra G 1,8, 16V met LPG-G3-installatie #18202353zoals haasje al aangeeft
ecu is een kwaaltje van deze type .
dus goed opletten dat alle lampjes aangaan als je hem op contact zet.
verder geeft de bobine wel eens de geest. (gaat die inhouden)olie verbruik kunnen ze last van krijgen dus even goed naar het blok kijken.
die hoort gewoon super droog te zijn.verder heerlijke motoren ik rij er al 6 jaar met plezier in
zeer grote kans dat die vervangen mot worden.
je kan ze al voor 100 euro nieuw vinden op het internet.
schoonmaken helpt vaak niet of maar even.@LorenzoGrootveld wrote:
hey krasy!
ik denk dat je ze nu niet meer hebt liggen haha dus mijn vraag is waar heb je ze gekocht ? ben er ook naar opzoek voor m’n coupe. ben vandaag langs de gamma gereden maar daar hadden ze de led lampjes niet.Greetz Lorenzo
heb ze nog steeds hoor en ook nog vele andere leds.(of xenon)
10 augustus 2013 om 08:26 In reactie op: mijn astra station en de garage ( hij is weer klaar ) #17794490:shock: :shock: tjee wat een verhaal .wat een pecht . en wat een geluk met zo’n dealer.
en zoals mrl zegt bijna verplicht om daar ook je volgende auto te kopen.maar aan de andere kant is dat zeker wel goed om die daar weer te kopen , met zo’n service mag je in je handen knijpen.
en ja een auto blijft een auto .en daar kan je wel eens pech mee hebben (vaak pech dus)succes met het vervolg :thumbup
moeilijk maar als je lampje brand even uitlezen.
even kijken welke fout hij aangeeft
voorstellen vinden we ook altijd prettig succes met het oplossen van je storing:thumb op naar de 3 ton .
grote kans met uitlijnen dat hij ook niet meer trilt
ik denk omdat je een andere as erop heb gezet dat die niet meer helemaal spoort.
denk persoonlijk dat je aan balanceren niet zo veel hebtuitzetten met de opcom of tech 2 ;)
tja er zijn zoveel a.e. ligt maar net aan welke je hebt
volledig plug en play of juist een multistekker . of een combizat er geen gebruiks-aanwijzing bij ?
anders is het misschien makelijk om een foto te plaatsenhmmz ja volgens mij is met de knopen alleen synchroniseren.
volgens mij is het dat je hem moet inleren met de opcom.
tegelijken tijd als je de immo inleest .
ik zou gewoon een handbediening met transponder zoeken (daar je eigen sleutelbaard opzetten (ook veiliger met diefstal))
die gewoon inleren en dan werkt het allemaal weer prima dan heb je gelijk weer 2 goede sleutels .
zijn genoeg mensen met een opcom die kunnen helpen weet niet waar je vandaan komt ??
je hebt wel sec-code nodigja dat is een hele goede ja.
de transponder is in te leren met de opcom / tech2 (maar voor jou niet nodig aangezien hij niet meer in je sleutel zit)
maar geld dat ook voor de cv ?daarbuiten weet ik als je zeg maar je contact aan zet als je dan je deuren vergrendeld dat je sleutel synchroniseert.
maar als die dat ook met een geheel onbekende cv-kastje doet vraag ik me ook wel af.ik heb nog wel 2 kastjes over 1 met sleutel erbij.
zal even kijken als ze heel zijn. komen van een astra gik kan me achterraam laten doen voor 60 euro . dat is dus voor de astra g 3 deurs .
in amsterdam is dat dus als je weekend er van maakt :Pzijramen zijn goed zelf te doen. folie tja is maar je smaak wat je wilt.
je hebt ze in de gekste tinten en kleuren . van 5% tot 95% lichtdoorlatendheid . en kleur geel t/m paars.
prijs zit vaak in de dikte van de folie / en de bewerking mogelijkheden (samenstelling)
duurdere is vaak makkelijker te bewerkengewoon even goed zoeken .er zullen ook vast wel mensen zijn die het voor een leuk prijsje doen.
wel vragen om garantie op bellen of vouwen.hou het even tengoede .
dacht dat je het ook kon merken als je teller gek doet dus opeens naar beneden of omhoog schoot .dat het links was.
zo niet dat het rechts is..aangezien je km-kabel links zit (correct me if i’m wrong)maar zowiezo even uitlezen om het te bevestigen des nood met de paperclip methoden.
voordeel is naaf is zowel links als recht past.:angel hahahaha, heel mooi dat het is opgelost ;)
hij zit inderdaad met 2 schroeven vast .
de andere 2 zijn van je consele zoals midnight black zegtook zit die links en rechts erin geklikt.
moeilijk uit te leggen .
maar de asbak recht eruit trekken, met eerst links of rechts meer kracht dan de andere kant.
succes (Y)21 april 2013 om 09:03 In reactie op: Opel astra g 1.8 onregelmatig stationair, noodloop, stottert #18120916tja tja het kan de foutcode wissen . vaak wist hij zichzelf ook na loop van tijd.
maar persoonlijk zou ik hem gewoon wissen met de opccom.
en ja heel slecht dat de garage hem niet heeft gewist.bobine is wel uitwisselbaar. de z en de x zijn bijna gelijk aan elkaar .
gasklep weer niet omdat die elektrisch is.20 april 2013 om 19:18 In reactie op: Opel astra g 1.8 onregelmatig stationair, noodloop, stottert #18120913was de 2de hands gasklep wel goed schoongemaakt ?
ook het carterventilatiekanaal ?
(weet eigenlijk ook niet als de z dat eigenlijk wel heeft :S )ik heb woon in amsterdam en heb een x motor.
maar mocht je de bobine echt willen uitsluiten kunnen we die van mij wel even proberen.heb je hem trouwens na de nieuwe gkh ook gereset ?
en heb je nu de zelfde foutcode’s ?20 april 2013 om 18:07 In reactie op: Opel astra g 1.8 onregelmatig stationair, noodloop, stottert #18120911waar ergens kom je vandaan ?
ik denk zelf ook zoals opelcalibra zegt dat het je bobine is .
maar uit eigen ervaring. ging toen het lampje niet branden.heb je de x of de z motor ?
-
AuteurBerichten