Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hallo, Marco76, bedankt voor je reactie. Ben er zeer blij mee.
Mijn telefoon is ook via BT gekoppeld. Word ik echter gebeld en ik beëindig het huidige gesprek om het volgende gesprek te beginnen dan gaat het fout na een paar tellen; de BT verbinding wordt dan verbroken en ik kan alleen nog het gesprek beëindigen, 3-4 minuten wachten en dan opnieuw bellen na eerst de BT verbinding via de telefoon opnieuw tot stand gebracht te hebben. Die wachttijd heb ik ook via de mail bevestigd gekregen door Opel. Mn beweert dat dit komt door de combi iPhone 5 en versie iOs 7.1.0 of later. En dat is onzin, daarvoor deed het systeem het namelijk ook niet goed.
Hallo, waar het juist om gaat is dat ook NIET-iPhone gebruikers aangeven dat ze dezelfde problemen hebben. Ik heb een document ontvangen van Opel waarin ze aangeven dat de problemen alleen door de iPhone veroorzaakt worden, en dat is te weerleggen. Daarvoor heb ik alleen reacties nodig van mensen die GEEN iPhone hebben. Vandaar.
Daarnaast is mijn redenatie heel eenvoudig: als ik dus geen verbinding tussen auto en iPhone heb zou het systeem dus wel moeten werken. Nou, dat kan ik dus vergeten, dus gewoon wéér een waardeloos argument van Opel NL.Hallo, volgers van dit forum, ik wil nogmaals een oproep doen aan alle niet-iPhone gebruikers die dezelfde problemen hebben als ik, om dit even via een kort berichtje kenbaar te maken. Ik ben/wij zijn hier ontzettend mee geholpen, zodat we beetje bij beetje een vuist kunnen maken. Ik heb inmiddels een definitieve uitspraak gekregen dat Opel “dit type systeem veel te vroeg op de markt heeft gebracht”. De verkoper waar ik mee gesproken heb, beaamde dit vorige week donderdag. Het systeem is klaar voor de toekomst, maar nu zeker nog niet 100% werkend. Volgens mij hebben wij allen gekozen voor een systeem dat wèl volledig werkend is, en kunnen we dus spreken over een misleidend verkoopargument, of een wanprestatie achteraf. Ik heb ontdekt dat ongeveer een kwart van alle functies zoals genoemd in de gebruiksaanwijzing niet werkt.
Ik heb geen specifiek adres in Polen, maar het staat zo in de gebruiksaanwijzing. Ik kan geen buitenlands adres inspreken via Voicecontrol. Een voorbeeld: Jahnstrasse 12 in Limburg a/d Lahn, is dus niet mogelijk volgens spraakingave. Eerste melding: kies adres voor NL, of land veranderen voor het buitenland. En vervolgens zegt “ze”: spraakherkenning voor dat land niet mogelijk. Dus: of ik heb een andere versie (die dus niet werkt), of ik doe iets verkeerd. In ieder geval werkt het niet volgens èn de gebruiksaanwijzing, èn niet volgens de instructies in de auto. Hetzelfde geldt voor huisnummers: volgens de informatie kun je gewoon 121 inspreken, in de praktijk moet je 1-2-1 inspreken, anders doet ‘ie het niet.
hallo, rondewit01, zo staat het in ieder geval wel in de gebruiksaanwijzing. Als ik het probeer zoals jij zegt werkt het bij mij voor Duitsland toch echt niet. Ik moet eerst zeggen: Land veranderen, dan Duitsland noemen, en vervolgens krijg ik de melding: spraakherkenning voor dit land is niet beschikbaar.
Hallo, Alex, tot nu toe is het enige dat ik als oplossing heb gevonden: opnieuw bellen, dan zal je iphone aangeven dat je niet meer via de carkit belt. Dit omzetten naar je bluetooth verbinding, en dan doet ‘ie het wel weer. Het heeft ermee te maken (en dit is een officiële verklaring, ik verzin het niet) dat je na het beëindigen van een gesprek 1-2 minuten moet wachten voordat je weer gaat bellen. Ja, inderdaad, je verzint het niet, zoiets….. Vandaar mijn mateloze irritatie over dit stompzinnige systeem. Daarom hoop ik dat er ook anderen gaan reageren die deze problemen ook hebben, maar geen iphone hebben.
Hallo, Bert, jij ook bedankt voor je reactie. Ik wacht graag op meer reacties, zodat we hopelijk kunnen proberen een eind aan alle ellende te maken die we ervaren.
Leaser, bedankt voor je antwoord, ik hoop nog meer reacties op mijn vraag te mogen ontvangen.
Beste volgers van dit forum,
Ik heb intensief contact met mijn leasemaatschappij, LeasePlan, en heb inmiddels begrepen dat een groot deel van alle problemen die ik heb met het Intellilink systeem, veroorzaakt zouden worden door de iPhone 5S. Tevens heb ik op 11/7/14 vernomen dat deze problemen pas op zijn vroegst in januari 2015 opgelost zullen gaan worden. Volledig onacceptabel dus. Dit betreft voornamelijk de volgende problemen (het zijn er teveel om allemaal op te noemen, dit zijn dus voor mij de meest storende):
Het uitvallen van de Bluetooth verbinding bij een tweede gesprek binnen 1 à 2 minuten, hiervan heb ik een aparte verklaring van Opel gekregen
De zeer irritante harde kraakgeluiden bij opnemen van een binnenkomend telefoongesprek
Het niet fatsoenlijk kunnen gebruiken van voicecontrol (adressen die volledig verkeerd teruggekoppeld worden)
De mogelijkheden van shuffle tijdens het afspelen van muziek die ontbreken
Voicecontrol naar een adres in het buitenland (bijv. Polen): moet je het gehele systeem omzetten naar de taal Pools, anders werkt het niet…
Het “vastlopen” van het systeem, ondanks 2 updates in mei
De taal van de cockpit (tussen de brandstof- en snelheidsmeter) springt af en toe kort om naar het Engels
Het ontbreken van de apps
Het is niet mogelijk om video’s af te spelen, ondanks precies volgen van de gebruikershandleiding
Het is niet mogelijk om sms-berichten terug te lezen in het systeemDit is zoals gezegd een greep uit alle tekortkomingen, ik heb er nog veel meer.
Maarrrrr……. Ik heb een dringende oproep: zijn er mensen die deze problemen herkennen en dus NIET gebruik maken van de iPhone 5S??? Dit is een zeer belangrijke vraag, omdat Opel zoals gezegd aangeeft dat de oorzaak ligt bij de software update 7.1.0 van Apple en men dat vooralsnog niet opgelost krijgt. Heb je een ander type telefoon, laat mij dit dan even weten via dit forum, of rechtstreeks via defensiekisten@gmail.com. Moderator, ik ga er even vanuit dat je hier geen probleem mee hebt. Ik ben slechts op zoek naar andere slachtoffers, om uiteindelijk onze gezamenlijke problemen opgelost te krijgen. Dit is al mijn 4e Insignia in 2 jaar (3 zijn er teruggegaan ivm vele problemen, en ik ben het nu echt zat). Er is een auto met een systeem aangeboden dat helemaal niet aan de specs voldoet!!!
Ondertussen heb ik dus de letterlijke verklaring van Opel ontvangen (via de mail opvraagbaar, kan het niet kopiëren en plakken) dat het Intellilink systeem niet werkt in combinatie met de iPhone 5S met iOS 7.1.0 of hoger. Doe hier je voordeel in ieder geval mee.
Laat mij dus even weten of je de bovengenoemde problemen ook met andere telefoons hebt.
Ik ben even benieuwd of jullie enige reactie hebben gehad van Opel NL. Ik denk het namelijk niet. Ik heb zelden zo’n struisvogelfirma meegemaakt als Opel. En oplossen ho maar!!!
Nog een belangrijke tip: laat een back-up maken van al je instellingen voordat ze de update uit gaan voeren. Volgens Hekkert was dat niet nodig. Gevolg: alle favorieten en een hele zwik andere instellingen zijn gewoon weg. En bedankt!!! Wat een sufferds. Twee avonden programmeren en gebruiksaanwijzingen lezen om zeep geholpen. Ga het niet eens meer proberen. Ben er klaar mee!!!
Heb dinsdag ook de update gekregen, en je raadt het al: het is nog allemaal slechter dan ervoor. Bijna alles is trager geworden, telefoon valt nog vaker uit enzovoort. Voicecontrol is nog even dramatisch, Bijv. Duitsland werkt nog steeds niet, wat een ramp.
Bert, heb je ook gelezen dat jij zo intelligent moet zijn (verwacht dit niet van het systeem) dat je voor Frankrijk niet dezelfde volgorde aan kunt houden als bij ons? Ofwel: bijv. 53 rue de xxx dan plaats en dan land. Probeer dat maar eens. Staat ook met een hele lijst uitzonderingen in de gebruiksaanwijzing. Die je dus ook bijna permanent op de bijrijdersstoel moet hebben liggen…
Daarom zeg ik: hernoem het van Intellilink naar Dombo link. Het is ongelooflijk wat een onderontwikkelde software.Ik ben het volledig eens met Bert Pitt: Waarom werken alle autofabrikanten niet toe naar een systeem dat in ieder geval werkt??? Het kan toch niet dat zo’n belachelijk duur systeem niet fatsoenlijk werkt??? En dat niet alleen bij Opel, hoor. Maar zij spannen wat mij betreft toch veruit de kroon met een dergelijk onnozel systeem. Wat een permanente ergernis: dat je moet onthouden welke handelingen je moet uitvoeren om een wegopenbreking te omzeilen… Hoezo, Intelli??? Ik ben dus het brein, en moet de auto dingen leren, die hij vervolgens nergens opslaat…. Hmmmmm. Ben benieuwd wat er morgen gezegd gaat worden bij de leasemaatschappij. Bedenk nogmaals dat dit de 4e Insignia is die niet fatsoenlijk werkt!
Zie mijn eerdere comment over mijn meer dan dramatische ervaringen met inmiddels 4 (!!!) Insignia’s in de laatste 2 jaar. Vandaag heb ik in Weert (L) bij Hekkert de update gekregen voor het DomboLLink systeem (sorry, kan het echt niet intelli blijven noemen). Bij mijn vraag of men wel zo handig was geweest om de instellingen even te kopiëren kreeg ik de opmerking dat dat niet nodig was, “anders hadden ze het er wel bij gezet”. Ik dus uiteindelijk na anderhalf uur de auto in, JA HOOR!!! Alle favorieten (2 avonden werk, omdat het o, zo’n gebruiksvriendelijk systeem is naar de knoppen). Bijna alle instellingen waren dus overschreven. BEDANKT, Hekkert!!! Enfin, ik dus vol hoop in de auto gestapt, en gaan rijden. Al bij het tweede telefoongesprek geconstateerd dat de telefoonverbinding (met iPhone 5S) net zo instabiel is als daarvoor, en ja, als je het gesprek beëindigt blijft de tijd ook weer knipperen (degenen die dit probleem ook hebben, herkennen het direct). Verder is er voor mijn gevoel weinig veranderd, ik had gehoopt op betere software, het lijkt alleen of alles nu iets sneller reageert. Maar het blijft gewoon een systeem dat rammelt aan alle kanten. Voor degenen die niet weten hoe je moet schakelen tussen de aankomsttijd, resterende kms en resterende tijd: klik met de Touchpad op bijv. de aankomsttijd, en je kunt switchen tussen deze drie. Oja, dan direct een tip: dit systeem is zò intuïtief dat je voor vrijwel alles de gebruiksaanwijzing nodig hebt… Lees deze dan ook maar, je ontkomt er uiteindelijk bijna niet aan.
Terugkomend op de mogelijkheid van de favorieten (degene die dit bedacht heeft mogen ze van mij direct de laan uit sturen): als je eenmaal weet hoe het werkt, is het nog veel werk, maar dan werkt het enigzins. Maar dan blijft het een bijna onnodige extra: muziek kies je op naam, adressen in de andere lijst met contacten enzovoort. En de rest met voicecontrol. En over die laatste gesproken: ik had verwacht dat ze met de update het probleem van adressen in het buitenland op zouden lossen. Nou, niet dus! Duitsland geprobeerd: niet mogelijk. Dus wat is er dan verbeterd? Laat het mij maar weten, ik zou het niet weten te ontdekken.
En dan het kaartmateriaal: hoe kan het kaartmateriaal zo oud zijn??????? Praktisch voorbeeld: de fly-over bij Geleen, geopend in augustus 2012 (anderhalf jaar geleden…) staat er bijvoorbeeld nog steeds niet op. Adressen en straten die al meer dan 2 jaar bestaan, je vindt ze niet terug. Vorige week geprobeerd het TT-circuit in Assen te vinden, via POI’s, naam, alles, je vindt het gewoon niet! Man, wat verlang ik terug naar de altijd werkende TomTom (zoals ingebouwd in de nieuwe Mazda6). Eenvoudig, intuïtief, altijd werkend en nauwkeurig. Ga morgen maar weer eens met Leaseplan bellen, kijken wat we nu nog kunnen doen. O, o, wat ben ik klaar met de lijst van Opel problemen. En hoe lang houden ze dit nog vol??? Mijn excuses voor dit negatieve relaas, maar ik kan inmiddels echt niet meer enthousiast zijn. Ben je van plan te kiezen voor een Insignia: ik kan alleen maar herhalen dat er bij mij op de oprit NOOIT meer in mijn hele leven een auto met een Opel badge zal verschijnen.Man, man, hoe is het mogelijk om een dergelijke mooie auto, en dan doel ik op de Opel Insignia keer op keer zo slecht in elkaar te zetten? Inmiddels is dit de vierde (!!!) Insignia in 2 jaar, gewoon omdat men er klaarblijkelijk niet in slaagt om een auto van een dikke 35.000 euro fatsoenlijk in elkaar te zetten. Als ik moet beginnen om alles op te sommen ga ik een avond van jullie vrije tijd vergen, daarom hierbij een korte opsomming van alles wat ik al meegemaakt heb:
2 auto’s met regeneratieproblemen betreffende het roetfilter, een absoluut niet werkende automatische airco, een bestuurdersstoel waar je lichamelijk ongelukkig van werd, een in de garage gemonteerde trekhaak die elektrisch niet aangesloten kon worden anders snapte de boordcomputer het niet meer, een stuurhuis dat vervangen is en vervolgens leidde tot een auto die amper fatsoenlijk te besturen was. Dit waren de 3 hatchbacks. Gelukkig heeft Leaseplan me elke keer weer geholpen en zijn deze 3 auto’s terug gegaan. Helaas, helaas, moest ik echter wel weer genoegen nemen met een (SL)Opel… Men wilde alsnog een nieuwe (vierde) kans. Dit keer ivm de 20% bijtelling gekozen voor de stationcar. En nu krijg ik het gezeik weer met de Intellilink. Ik lees dat er mensen zijn die tevreden zijn: of dit zijn echt uitzonderingen, maar ik kan me niet voorstellen dat dit mogelijk is. Ik heb in ieder geval nog nooit zo’n primitief ingebouwd systeem meegemaakt. Probeer maar eens iets intuïtiefs te doen, en je zult merken dat je zelfs voor een alternatieve route (bij een wegafsluiting) de auto aan de kant moet zetten en de gebruiksaanwijzing erbij moet pakken. Dan heb ik het nog over de fase dat alles het nog goed deed. Inmiddels ben ik een stuk verder en loopt het systeem telkens vast, verbreekt om de haverklap de Bluetooth verbinding, valt de audio uit die pas weer aangezet kan worden nadat de auto een kwartiertje uit is geweest, enzovoort.En dan het Intelli-gedeelte: probeer eens een adres in Frankrijk in te voeren. Dan moet je eerst het huisnummer, dan de straat, de gemeente èn het land invoeren. Voicecontrol werkt alleen voor NL, een adres met huisnummer bijvoorbeeld inspreken kan niet, het systeem herkent geen 2-cijferige getallen, ofwel 29 moet je inspreken als 2 en dan 9. Wat een ramp! Als het goed is wordt begin volgende week een update bij mij geïnstalleerd (is bevestigd door Hekkert in Weert, als dat tot een oplossing leidt van de problemen, gaan ze eerst testen).
Nee, dit is echt de allerlaatste Opel in mijn leven. Vier auto’s die rammelen van de fouten is teveel van het goede.Is er echt niks goeds aan de auto? Wel zeker, hij is zeer stil, veel comfortabeler dan de vorige auto’s (de hatchbacks), een veel beteren tandwielverhouding, ondanks de 20 pk minder dan eerst veel plezieriger te rijden (nu 140 ipv 160 pk), fijne adaptieve xenon bochtverlichting, kortom (in de business uitvoering met comfortpack) een zeer luxe auto tegen een betaalbare prijs. Maar dat maakt de nieuwe ergernis niet goed. Helaas!!!
Ook ik ben de inmiddels minder gelukkige berijder van een Opel Insignia, 2.0 Ecoflex Business Edition, en ervaar dezelfde problemen als andere berijders. Na een eerste Insignia, die ik na 18x garagebezoek terug heb gegeven aan de dealer (via de hulp van Leaseplan), heb ik in september een prachtig nieuw exemplaar mogen ontvangen. Na eerst al problemen met de airco (een verschrikkelijke stank, al na zo’n 15.000 km, zweetvoeten/Camembert/Roquefort, en die samen in 1 kleine ruimte), deze 3x laten reinigen, de laatste keer een intensiefreiniging, nu problemen met het stuurhuis. Begin januari is het stuurhuis al eens vervangen, toen is het zo’n 2 maanden goed gegaan, maar sinds begin april ben ik weer terug bij af. Het is niet meer zo erg als voorheen, maar de auto zwalkt gewoon over de weg: hij is niet rechtdoor te krijgen. Keine correcties zijn niet mogelijk, dan rijdt de auto in 1x een halve meter naar links of rechts, met als gevolg een overbelaste spier in mijn linker arm. Er wordt momenteel druk gezocht naar een blijvende oplossing, maar één ding is helaas zeker: voor mij geen Opel meer. Samen met de mislukte versie die ik vorig jaar heb ontvangen ben ik nu echt al precies 30 keer (!!!) in de garage geweest in een jaar tijd. Ik wacht nog even af hoe snel dit probleem opgelost gaat worden, en anders stuur ik aan op het wederom retour nemen van een auto van zo’n 38.000 euro…….. Wordt vervolgd. Heeft nog iemand dezelfde ervaring? Stuurhuis vervangen en toch nog steeds een ontzettend vaag stuurgedrag? Mijn auto heeft nu 52.000 km achter de rug, en ofschoon hij verder vrij goed in elkaar zit kan het gewoon niet voor een zakelijke auto dat hij niet te sturen is.
-
AuteurBerichten