Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
7 augustus 2016 om 10:49 In reactie op: Koppakking en distributie vervangen van een Vectra c 3.0 V6 #18324175
kimmiej666 kan je dat wel vertellen, die heeft ook zo’n auto gehad.
volgens Autodata hersteltijden kom ik op minimaal 20 uur, beste klus dus.
@turbo.d wrote:
Ik wil dit oude topic even oprakelen. Ik zit tegen dezelfde klus aan te kijken. mijn radiateur is ook lek.
Ik vind de bovenstaande stappen redelijk sumier omschreven.Wat zijn de dingen waar ik tegen aanloop mbt de radiateur zelf, qua verwijderen en terug plaatsen.
En hoe werkt het onluchten :?:Daarnaast loopt de mijne op LPG, en daarvan zit een onderdeel boven /achter de radiateur gemonteerd. Moet die ook los :?:
Mijn auto is een Astra-G Enjoy (met climatecontrol) uit 2003 motor type Z1.6SE.
Dan nog even een andere vraag. klopt het dat de airco radiateur “los” hangt in beugels :?:Mijn kan ik heen en weer bewegen en op een vergelijkbare Astra-G enjoy is het precies hetzelfde.
bedankt voor de hulp.mvg
Marcelbumper moet eraf, twee torxjes in de wielkasten, mistlampen stekkers los, buitentemp sensor los, airco condensor eraf schroeven en die ophangen. dop expansiereservoir los en waterslangen en stekker van temp sensor los. nu koelvloeistof opvangen in een bak. Ventilator los aan de achterkant. radiateur steuntjes boven los en je kunt hem er zo uitpakken, zowel boven als onderlangs.
ontluchten doe je door het systeem te vullen, en de motor warm te laten worden, gewoon minuut of 10 op 3000 toeren en regelmatig je vloeistof checken.
Sommige radiateuren hebben een aftapkraan links voor, daar kun je hem perfect mee leeg laten lopen.
Dit was het zo ongeveer.
een x16szr, x16xel of z16xe heeft fabriek af een normaal vliegwiel. DMF moet dus zelfbouw zijn geweest.
livedata uitlezen
vraag Jerry andriessen eens. Hij zit ook op de opel-forum facebook.
zit met twee bouten vast inderdaad, beetje wrikken kan de oplossing zijn.
kachelweerstand of weerstand van de ecc module defect.
zal wel ontgrendelpen zijn die niet meer wil.
Set voor de 1.6 16v van SKF kost je met waterpomp net 90 euro. Scheelt al flink, en de montage is ongeveer 2 uurtjes. Denk dat een beun het kan voor 200. PM anders carloastra even op dit forum, die kan dit goed(koop).
Hoort ATF dexron 2 of 3 in. Zit een aftapplug aan de onderkant onder een haakse hoek. Vervolgens bijvullen via peilstok.
–
Zit iets boven de startmotor
Top! Dat heb ik vaker gedaan toen t derde remlicht het niet meer deed of een portier niet meer op slot ging(maar dan in de deur).
zet er maar gewone NGK BRK5EK bougies in, dan doet hij het weer prima. Rij al een paar ton met die bougies in mn z18xe. Die platinum zijn wss 4 massa bougies, de bkr5ek 2 massa.
Is nog goedkoper ook.
Moet rode g12+ in.
15 september 2015 om 19:56 In reactie op: Astra G 1.6 16v (X16XEL) klaar voor Cruise Control? #18295176Ik heb nog een servomotor te koop, pm bij interesse.
valt wel mee, denk een uur of twee ivm airco. voorbumper eraf, condensor opzij en radiateur eruit.
Is dat het rubber in de kofferbak wat het gat waar je schokbreker doorheen komt opvult?
Net even bij mijn vectra gemeten die wel werkende cruise control heeft, en daar meet ik op de zwarte draad bij de hendel ook 12v, en de rest niets. Dit lijkt dus te kloppen voor zover…
Dat is je stationair regelaar.
Ik heb bij partsrunner.de een hella condensor + droger voor de Astra G van mijn broertje gekocht, wasvan hella dus goede kwaliteit en top pasvorm. Was nog geen 100 euro kwijt.
even complete poot op de sloop halen, das t snelst
Ik heb ze met gewone draaiklemmen vast, die je met een speciale tang vast moet zetten vind ik niet lekker werken. Zal eens kijken bij mn andere vectra hoe die hoes daar zit, misschien is hij wel te ver ingeschoven ofzo.
Nope, op het huis zit hij gewoon goed vast, het is puur de wielzijde. Het is een specifieke hoes voor vectra b met zf stuurhuis.
Dus als iemand nog een tip heeft…
vacuumlekkage?
-
AuteurBerichten