Condensor Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Condensor Astra G

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272599
    Astra_DLS
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 March 2008

      Inmiddels heb ik een paar maanden mijn 2e astra. Van de diesel ben ik overgestapt naar een Benzine. Het betreft een 1.6 Sport uit 2002 met 101 PK. Ik kom qua type uit op een Z16XE.

      Al vanaf het begin is de condensor rot. Nu ben ik voor de vakantie op zoek naar een nieuwe condensor / droger. Wat zijn de goede kanalen om een condensor vandaan te halen?

      #18289349
      Dolby
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 May 2008

        Ik zelf heb mijn Zafira A condensor gekocht bij Bogijn betaalbaar en goede snelle service.

        Nadat mijn condensor defect was. Dus op zoek gegaan naar Condensors. Na enkele dagen gezocht op internet en rond gebeld naar verschillende auto materiaal zaken.
        En na verschillende merken gekeken zoals bijvoorbeeld; schleickmann, thermotec, Diederichs, NRF, Nissens, van Wezel, Valeo, Behr, Delphi enzo.

        De Van Wezel, schleickmann,thermotec zijn de goed kopen klasse vanaf 60 euro t/m 110 euro.
        De Nissens, NRF zit in de midden klasse zeg maar tussen de 100 t/m 150 euro.
        De Veleo, Behr, Delphi zitten in de hoge klasse zeg maar vanaf 180 t/m over de 300 euro.

        Bij de Opel dealer zelf gebeld voor een condensor die zou me €303 kosten.
        Bij de automaterialen zaken hebben de meeste als instap condensor de Nissens die gemiddeld rond de 110 t/m 150 euro zitten.

        Mijn keus is daarom gevallen voor een goed koper airco condensor namelijk de “van Wezel” voor €81. De condensor ziet
        er netjes uit. Als ik dat vergelijk met mijn oude Behr. Zit er op het oog niet veel verschil in. Maar dat zal de tijd moeten leren.

        Netjes verpakt mijn nieuwe “van Wezel” condensor;

        Defecte condensor demonteren;

        Airco fan verwijderd van defecte condensor;

        Achterkant airco fan;

        Defecte condensor zonder airco fan;
        .

        Nieuwe o-ringen voor de condensor (voor de aansluiting van de condensor);

        Ik persoonlijk zou geen nieuwe condensor monteren zonder nieuwe o-ringen te nemen.

        Nieuwe van Wezel condensor gemonteerd;

        Let goed op wanneer je de airco in en uit slang aansluit met je nieuwe o-ring. Ik heb de o-ring een heel klein beetje
        met vaseline ingesmeerd. (heel erg dun). Dan de o-ring recht op de aansluit slang zetten. En daarna met beleid de
        slang drukken tegen de condensor. En dan voorzichtig de schroef die er bij zit handvast draaien. (dit heb ik samen
        met mijn buurman gedaan. Het lijkt me handig om dit met 2 personen te doen. De een houd alles netjes vast en recht.
        De ander draait voorzichtig hand vast de aansluiting vast. Na controle of de o-ringen goed zitten. Draai je voorzichtig
        met de ratel een kleine slag na. Zodat de aansluitingen en de o-ringen goed vast zitten zodat er geen vloeistof kan ontsnappen.
        Vergeet ook niet de 3de slang van de airco druk sensor terug te monteren op de nieuwe condensor en terug aansluiten. ( is een klik systeem).

        Hier de ruimte tussen airco condensor en voorbumper zonder airco fan;

        De groene rotzooi die je op de binnekant bodemplaat ziet is de airco lek vloeistof. Daar lekte mijn
        oude condensor. (achterkant condensor tegen de radiator aan zeg maar).

        Airco fan gemonteerd op nieuwe condensor;

        Na de montage van de nieuwe condensor. De dag erna terug naar mijn airco boer gegaan. Om eerst een airco lek test te doen
        met +/- 7bar. Na 10 minuten wachten. Was het resultaat dat de meter niet gezakt was. Daarna de airco leeg gehaald (gevacumeerd).
        En opnieuw gevuld met 600gram vloeistof. Daarna werd de airco goed netjes koud.

        Nu hopende dat ik jaren kan genieten van mijn goed werkende airco. Want airco is erg handig. Maar helaas kost het heel veel geld
        als er aan het airco systeem dingen kapot gaan. Want je kunt niet alles zelf. Het vullen kost best veel geld en je mag het niet zelf meer doen.

        PS: Wil even Wim-V6 bedanken voor alle tips en informatie die hij mij gegeven heeft. :thumbup :thumbup

        Ik ben er heel blij mee. Inmiddels 1 jaar geleden en alles werkt zoals het zou moeten werken. Lekker fris in de auto.

        #18289350
        Shane_Astra_g
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 December 2012

          Was het nodig de bumper te verwijderen? Ik heb een astra g, geen idee of de zafira kwa ruimte tussen bumper en condensor het zelfde is. De mijne moet binnenkort ook vervangen worden.

          #18289351
          Astra_DLS
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 March 2008

            Top. Ik kwam op GM parts een set tegen van 135 Euro, inclusief droger.

            Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

            #18289352
            Dolby
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 May 2008

              @Shane_Astra_g, gaat makkelijk zonder de bumper te verwijderen.

              @Shane_Astra_g wrote:

              Was het nodig de bumper te verwijderen? Ik heb een astra g, geen idee of de zafira kwa ruimte tussen bumper en condensor het zelfde is. De mijne moet binnenkort ook vervangen worden.

              #18289353
              Dolby
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 May 2008

                @Astra_DLS, deze is ook inclusief droger. Kant en klaar dus. :thumb

                @Astra_DLS wrote:

                Top. Ik kwam op GM parts een set tegen van 135 Euro, inclusief droger.

                Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

                #18289354
                koenelsenaar
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 April 2010

                  Ik heb bij partsrunner.de een hella condensor + droger voor de Astra G van mijn broertje gekocht, wasvan hella dus goede kwaliteit en top pasvorm. Was nog geen 100 euro kwijt.

                  #18289355
                  kaneelschep
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 November 2004

                    Bij al de typische autoonderdelen sites zijn ze zo rond die prijs en heb je ook de verschillende merken.
                    Is allemaal niet zo duur.

                    #18289356
                    Opeltje17
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 January 2012

                      Als je maar geen ”Nissens” condensor koopt, deze lekken al in de doos :puke

                      #18289357
                      Astra_DLS
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 March 2008

                        Thnx dat houd ik in de gaten. Eerst even het probleem van de storing fixen en dat dit oppakken. In ieder geval even wat Tips & Tricks..

                        Bedankt

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.