Stuurhuishoes krult op

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Stuurhuishoes krult op

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272541
    koenelsenaar
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 April 2010

      Ik heb bij mijn vectra B de stuurhuishoezen vervangen, zitten er weer netjes op en zitten mooi vast. Maar een van beide krult op aan de kant bij het wiel.

      Wat doe ik verkeerd? Moet de klem iets losser zodat de stuurhoes over de stang kan bewegen? Kleinigheidje waar ik zelf niet meteen het antwoord op wist en wil voorkomen dat ze weer scheuren..

      #18288748
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        dan heb je denk ik de klem niet vast genoeg aan gedraaid.. die hoort bij goed vast zetten niet los te komen…
        maar kan zijn dat dan je hoes te ver naar het wiel zit en dat je bij een grote stuur beweging de hoes van het stuurhuis getrokken hebt dus dan zou je daar ook even naar moeten kijken
        met stuur bekrachtiging zul je minder snel merken dat er iets niet goed ziet qua hoezen want zo`n pomp drukt toch wel door.. maar ik denk dat je je hoes iets op moet schuiven.. of dat je een te korte hoes hebt… als je een universele hoes hebt zijn er die in verschillende maten.. met een te korte of een te lange is de pasmaat ook niet goed…

        #18288749
        koenelsenaar
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 April 2010

          Nope, op het huis zit hij gewoon goed vast, het is puur de wielzijde. Het is een specifieke hoes voor vectra b met zf stuurhuis.

          Dus als iemand nog een tip heeft…

          #18288750
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            aahh ok.. normaal bij goed vast zetten moet deze wel blijven zitten… wat voor klem zit erop?? zo`n knijpklem van open waar je een tang voor nodig hebt of eentje die je met een dop of schroevendraaier aan moet draaien?? die klemmen met de tang zijn best kut en willen nog wel eens los gaan als ze niet goed vast zitten…
            die 2de kun je wel heel goed vast draaien…

            #18288751
            koenelsenaar
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 April 2010

              Ik heb ze met gewone draaiklemmen vast, die je met een speciale tang vast moet zetten vind ik niet lekker werken. Zal eens kijken bij mn andere vectra hoe die hoes daar zit, misschien is hij wel te ver ingeschoven ofzo.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.