Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ondertussen een nieuw setje velgen gekocht voor de kadett.
4x 8J allycat velgen (de zwarte op foto) helaas kwam dat voor al dik 3-4 cm uit de wielkasten dus maar op zoek gegaan naar 7J velgen en behoorlijk vlug via via gevonden bij iemand die rally rijdt (de gouden).
Zoals je kan zien op foto is er één behoorlijk erg aan toe, krom en flinke deuken erin.
die heb ik laten rechten en daarna heb ik de velgen gestraald, gepolijst en zwart gespoten.
dan even creatief geweest met een motor uit de oud ijzer bak en een naaf van kadett c die ik nog had liggen:
en dan maar schuren…
en na héél wat uren is dit het resultaat:
vooraan dus 7J met 175/50/13 en achter 8J 195/45/13
ivm de radio…
je moet een draad op constante plus hebben die je geheugen bijhoud
en een draad met geschakelde plus waarmee de radio dus aangaat als je de motor aanzet.dus even doormeten en verbinden!
prima!
dan gooi ik er ook 10W40 in!
bedankt voor de hulp
tjah, dan kom ik 0W40 uit.
lijkt mij ook niet echt de meest geschikte olie toch?
even een klein vraagje.
moet voor een vriendin onderhoud doen aan haar astra f1.4 van 1994, nu vroeg ik mij af hoeveel en welke olie ik best gebruik aangezien ik niet weet wat er voorheen in zat en ze heeft ook nog nooit ergens anders de olie laten verversen (in de afgelopen 2 jaar ongeveer..)
klinkt misschien alsof ik er niks van weet maar doe onderhoud van mijn auto’s ook altijd allemaal zelf maar astra heb ik nog niet gedaan dus vandaar mn vraag!
idd, niet gebruiken als er nog 2K lak over moet.
Heb ik wel eens gedaan en begon te blazen en barsten toen ik er 2K grondlak overzette, dus dan kan je de boel gelijk weer kaal maken en opnieuw beginnen.
Sindsdien gebruik ik altijd epoxy primer en geen problemen meer ;)
is toch gewoon door de positie van hoe de foto is genomen?
Want op de laatste foto staat het voorwiel “ook” zo ver naar achter4 december 2011 om 20:38 In reactie op: Manta A resto + c2.0xe ombouw Mini Update 05/01/’12 #17447157omdat het al bijna een JAAR geleden is :jerry :jerry
kheb je pm gestuurd fré met wat nieuwe originele spatborden die te koop zijn ;)
pfff, kost je toch een bult aan spuitbussen dan als je er nu al 21 hebt gebruikt?
Kon je hem beter gewoon met echte lak spuiten…maargoed, zal ook wel zijn tijd meegaan. Goed bezig verder ;)
haha nee hoor, zat bij een lot onderdelen die ik ooit eens kocht… nooit wat mee gedaan en bij de verhuis laatst kwam ik de spullen terug tegen…
aha, blijkbaar is dat lager voor de steekas van een grote as, manta ascona kadett enz..
nu de rest nog :)
zo,
met het mooie weer ervan geprofiteerd om te kadett even op een detail beurt te trakteren.
Wat spulletjes gekocht, en ik moet zeggen, echt superglad is de lak ervan geworden!Hoe ik tewerk ben gegaan:
eerst wassen (meguiars gold class)
drogenclayen (poorboy’s clay) samen met quick detailerspray (poorboy’s spray and whip)
droogwrijvendaarna polijsten (poorboy’s professional polish)
uitwrijven met doekdan voeden van de lak (poorboy’s white diamond)
uitwrijven met doeken tot slot waxen (poorboy’s natty’s past wax)
nogmaals uitwrijvendaar ben je even zoet mee!
Dat was dus gisteren, en dan vandaag nog even het bos in gegaan voor waarschijnlijk laatste shoot van dit jaar:voor:
tijdens:
na:
en samen met mn daily die bijlange zoveel niet blinkt (en terecht :jerry )
en een paar van de shoot:
netjes hoor!
heb mijn kadett ook pas verlaagd en ben er niet rouwig om :) Ziet er toch net weer iets mooier uit dan…Maar zou toch wel andere schokdempers steken, want stuggere zijn toch beter zodat je bij een drempel/putje de wielkasten niet raakt
bedankt iedereen!
vandaag een shootje gedaan en wa rondgetoerd met het mooie weer
als je gaten maakt toch wel? Aan de achterkant zijn de voorzieningen er in ieder geval nog
bedankt hoor :)
weer een stapje dichter bij het eindresultaat (als dat al bestaat…)
vandaag naar de bandencentrale gegaan om mn banden op de velgen te laten trekken en opnieuw te laten uitlijnen maar dat uitlijnen wou langs 1 kant niet lukken omdat de spoorstang blijkbaar niet volledig vast zat en de stang dus gewoon meedraaide…
dus dan maar gewoon bandjes laten optrekken en vliegensvlug naar huis om te passen (en om de spoorstang terug helemaal vast te zetten natuurlijk…)
verschil met de originele…
dan gemonteerd (spot the difference :p)
maar nu vond ik dat hij toch een beetje teveel verschil had tussen voor en achteras qua hoogte
dus dan heb ik achteraan ook maar -5 verlaagd, en nu staat het helemaal naar mn zin :)
merci iedereen!
Vandaag stond de pakjesman trouwens aan de deur, met………………………. TWEE banden :(
wou ze morgen laten monteren en es een shootje doen met het mooie weer dat we voorlopig hebben maar dat zal dus niks zijn, blijkbbaar zijn ze apart verstuurd…
bedankt!
vandaag een dagje verlof dus nog es aan de kadett gewerkt, twas al te lang geleden maar goed…wat is er gebeurd:
nieuwe Ferodo remblokken vanvoor
sportstuur gestoken
sr console met 4 meterkes gemonteerd
en de kadett is eindelijk ook verlaagd :) vanvoor 5cm, vanachter 4 cm
en dan ook bandjes besteld voor mijn Sr velgjes 185/60/13 Falken ZIEX ZE-912ook al 1 van de buitenranden van de SR velgen herspoten omdat die niet goed was, moet er nog eentje herspuiten en dan vernissen, dan kunnen de bandjes erop..
makkelijk begonnen dus eerst de achterkant:
daarna de voorkant, twas een heel avontuur zonder veerspanners maar tis toch gelukt zonder doden/gewonden :)
veel van die dingen waren optie bij de C kadett, alsook een lampje voor de handrem…
het lampje zit wel in je dashboard klaar maar niet elke kadett heeft een schakelaar in de handrem zitten..ondertussen is de garage zo goed als afgewerkt…
en staat de kadett op zn nieuwe plek!nu volle bak aan het huis bezig…
je spit achter enkel op de bumpersteunen vastmaken zou ik niet doen want dan vervormt je achterplaat denk ik.
Ik had nog een extra steun aan de onderkant gemaakt…niet heel duidelijk maar net onder de 8 in de kofferbodem zie je nog een stuk ijzer uitsteken, dat was vastgelast op het spit en in de bodem vastgebout, zat al een gat in van mij..
11 augustus 2011 om 19:00 In reactie op: wacoo’s Opel kadett C City 79" achteraan gezakt foto’s #17848047nee, is een vast as achteraar..
behalve rijden heb ik de laatste tijd niet veel meer aan de kadett veranderd, nog veel plannen maar momenteel moeten die even opgeborgen worden…
wel is hij nu dus dagelijks gekeurd, al is er met het weer van afgelopen weken niet veel om van te genieten… Wel doe ik geregeld mee aan navigatieritten (bolleke pijlke) samen met mn vriendin als co :)
maar nog belangrijker, we hebben een huis gekocht, ook nogal een zwaar projectje, maar we zien het zitten.
En natuurlijk moest er een grote garage bij, en daar zijn we dan ook als eerste aan begonnen, dak stond half op instorten en de voorste gevel stond 15cm naar buiten gebogen dus die moesten er als eerste aan geloven…de 2 garages:
en na 2 namiddagjes hameren…
dusja, voorlopig komen er geen updates meer van de kadett denk ik..
hehe, das leuk :)
hoeveel is de gele verlaagd?
-
AuteurBerichten