Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Quote:origineel gepost door opeltechniek
Defectcodes met betrekking op lambdasignalen zijn vaak te wijten aan een slechtwerkende luchtmassameter.Deze is ook al nagekeken en zelfs vervangen geweest door een nieuwe, …doch zonder resultaat. Enkele weken later ging het lampje weer aan. Wanneer ze nieuw in de doos al kunnen defect zijn, gaat het natuurlijk nog moeilijker worden. Ik zie mijn dealer nog niet direct een hoop van deze dingen beginnen testen. De fout komt dan ook niet meteen op.
:hmmz…..?Bedrading trekhaak is al nagekeken. Ik denk meer dat het iets te maken heeft met verandering van de uitlaatgassen bij het trekken van een aanhangwagen.
Doch, zonder aanhangwagen komt de melding soms ook voor.
De lambda sondes meten dus wel degelijk een afwijking in de gassen.
Vreemd gedoe.
Tijdens het rijden merk je van deze foutmelding niets. Ondertussen al 145.000km op de teller zonder problemen. Ik denk dus niet dat het veel kwaad kan. Het is natuurlijk altijd beter dat er een oplossing voor te vinden is.origineel gepost door de blauwe schicht
Als er een sportknop op zit, en die hou je 5 seconden lang ingedrukt, dan gaat volgens mij je ESP uit.Hoi, er is geen sportknop aanwezig bij mijn signum.
Spijtig...:cry..vervolg.
Ruim een jaar verder en het lampje komt nog steeds regelmatig op. Ondertussen is er een extra massa-motor kabel en zijn de 2 Lambda sondes vervangen geweest. ook de accu is fonkelnieuw maar allemaal zonder resultaat.
Heb gedurende die tijd enkele dingen met zekerheid opgemerkt. Het probleem duikt het vaakst op bij smog weer (koud, nat) en wanneer er een aanhangwagen getrokken wordt. De computer geeft nog steeds afwisseld fouten op Lambda sonde 1 & 2.
Iemand nog tips?Mijn Signum 1.8 doet dit ook. Bij het vertrekken met koude motor schokt de auto fel. Het is is niet echt slippen van de koppeling maar bodderen. Het is minder wanneer ge wat meer toeren geeft en de koppeling ietsjes laat slippen. Eénmaal de motor enkele km’s gereden heeft is dit probleem weg. Men heeft al voorgesteld om de koppeling te vervangen omdat men denkt dat deze versleten is? Dit betwijfel ik. Als deze moest versleten zijn gaat ze bij die 120PK wel slippen denk ik.
Wel vervelend moet ik zeggen!
:hmmzOndertussen al vele keren laten nakijken. De fout duikt steeds weer op.
Lambda sondes, luchtmassameter,… hebben ze individueel allemaal nagekeken. Deze blijken perfect in orde te zijn.
Heb wel gemerkt dat wanneer ik rij met een aanhang wagen de fout veel vaker opkomt.
Ook als het koud en smog weer en de verwarming, blazers, lichten,… staan op is de kans dat het lichtje gaat branden groter.
Zou het niks te makeen hebben met een voedingsprobleem (spanningsval??)…..
Ik weet het ook ni meer. De auto op zich blijft normaal rijden maar bij koude motor houdt hij eventjes in.
Misschien zijn er ondertussen nog mensen die te maken hebben met dit probleem. GrtzzzzzzzzNee, ze hangen gewoon de PC eraan wanneer de auto stil staat. Ze loggen dan de fouten die er in boordcomputer zijn opgeslagen.
Dit is meestal LAMBDA SONDE 1 & 2.
In het begin ging het lichtje na enkele dagen weer uit. Momenteel is het al weken aan het branden en gaat het blijkbaar niet meer uit.
Ik ga op het eind van de week is naar een andere Opel garage (de derde ondertussen) in de hoop dat die iets meer ontdekken. Ik zou het jammer vinden dat ik de motor stuk zou rijden. Het is tenslotte een dure auto en rij er zeer graag mee. Voor de rest kan ik niks dan goed vertellen over de auto.Eén van de mogelijkheden zou volgens de garage ook de EGR klep kunnen zijn.
Als ik alles moet laten vervangen vooraleer de fout is gevonden kan ik beter een nieuwe auto kopen.
Ik kan er niet bij dat er geen betere diagnose kan worden gemaakt in de Opel garage over wat de juiste oorzaak is.
Luchtmassa meter, Lambda sonde 1 & 2, EGR klep, Katalisator, nokken detectie,…??
Ondertussen al 4x binnengeweest zonder resultaat.
Men reset de boordcomputer en na enkele dagen (weken) staat de fout er terug op.Misschien wel, ik zou het niet weten. Wat ik wel merk is dat de motor bij vertrek een beetje inhoudt, vooral wanneer deze koud heeft.
Is er geen manier om dit te weten te komen of het de luchtdebietmeter is? Wat doet dit ding precies? -
AuteurBerichten