Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nogal wat research gedaan over afdoppen van de egr ivm mijn totale afkeur van deze “vinding” door opgedane ervaringen hieromtrent via mijn werk en mn vorige auto. Nutteloze uitvinding, leuk voor het milieu (alhoewel, bijna verwaarloosbaar vaak) maar o zo slecht voor een motor. Uitlaatgas moet naar de UITlaat niet naar een inlaat van een motor. Weg die rotzooi king:
Zie ook de howto op het forum waarin een officiële opel/GM afblind pakking te zien is voor de EGR.
Howto van dit forum viewtopic.php?f=150&t=157956Kan totaal geen kwaad voor een meting, afdoppen dat ding om je motor te beschermen.
Het is ook mogelijk om de ecu te laten updaten/chippen zodat de complete egr weg geprogrammeerd wordt. Op mijn nieuwe ecu welke ik voor mijn astra moest hebben na een defecte ecu (camshaft signal not present) staat de egr simpelweg niet meer. In de nieuwste software is de egr simpelweg verwijderd en wordt de egr klep door de ecu genegeerd is mij verteld.zelf had ik hem voor de ecu problemen al afgeblind met de “het colablikje methode” :D
https://lh6.googleusercontent.com/-x5bKgxDOBRY/UAGuebbV5PI/AAAAAAAAB9o/UaJ3ts2Ca3U/s1481/2012+-+1″ onclick=”window.open(this.href);return false;Tuurlijk,
http://www.easyparts.nl/showarticles/0-1317-4-483/Race-Gaas–Grill.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.ucswebshop.nl/catalogsearch/result/?q=gaas” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.salomons-metalen.nl/nl/producten/26/rvs/gaas” onclick=”window.open(this.href);return false;Zoek op internet op racegaas. Je wilt niet weten hoeveel soorten en maten en materialen er beschikbaar zijn. Succes :thumb
Zelfs bol.com heeft ze staan voor rond de 25 euro.
http://www.bol.com/nl/p/vauxhall-opel-astra-and-zafira-petrol/1001004002634884/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Bij mn vorige astra veel plezier van gehad met het demonteren van het dashboard, wiellagers vervangen, handrem afstellen e.d. Ook alle sneaky klemmetjes e.d. staan erin aangegeven en worden vermeld. Erg fijn bij dashboards e.d. je bent toch bang dat je iets aan gort trekt. Daarnaast gewoon erg fijn om te hebben om jezelf te kunnen controleren als je iets aan het doen bent of hebt gedaan. :Dik zeg bedankt chopperbob !
15 minuutjes met de laptop en proefronde. En ruim een uur chopperbob zijn auto bekijken en over auto’s praten. :afro :thumb
vandaag niks maar gisteren met behulp van Chopperbob de cruise control weer geactiveerd in de ecu. Heerlijk, wat mis je dat snel als je het eenmaal gewend bent. Daarna heerlijk een uurtje aan het cruisen geweest en eens lekker omgereden op weg naar huis :agent
Afsluiting van deze storing.
Ecu intern defect. Uitwisselen van computer verhielp het probleem.
Ik rij weer.
Nou ik vermoed steeds meer dat de ECU opspeelt. Motor koud dan is er niets aan de hand. Als de motor dan een tijdje warm is 70+*C dan ineens komt de storing weer naar voren. Volgende dag als de auto een nacht afgekoeld heeft weer hetzelfde.
Vandaag met de auto gereden, lampje sprong aan en toen de ecu stekker eens goed schoongemaakt met Remmenreiniger. Hierna de boel uitgeblazen met perslucht en ineens was het lampje uit. Lampje is ook uit gebleven voor een goeie 20 minuten en toen ineens was de storing weer terug. Ik vermoed dat er een slechte verbinding in de ECU zit die bij warmte het contact verbreekt….
Donderdag gaat de auto naar de garage gezien het feit ik de auto in maart met een nieuwe ecu gekocht heb…
Vandaag een nieuwe sensor gestoken (van GM, gehaald bij de dealer) maar het probleem blijft jammer genoeg.
Ik lees op internet overal verhalen over de ECU die naar zn grootje kan zijn.Heeft er iemand een bedradingsschema voor me zodat ik zeker weet wat ik gemeten heb ook echt klopt ?
Ik las op een engels forum dat de sender 2 5 volt voedingen nodig heeft. Ik heb er maar 1 gemeten iigv.P0340 Camshaft Position Sensor Signal Wrong…
Bedankt Haasje17 :thumb
vandaag aan het meten geweest over de bekabeling van de nokkenassensor naar de Ecu.
Spanning op pootje C = 4.99 Volt.
Hierna de bedrading van stekker van de nokkenassensor naar de Ecu doorgemeten.
Stekker – Ecu pootje
pootje A – 23 = 0.06 Ohm
pootje B – 29 = 0.06 Ohm
pootje C – 30 = 0.07 OhmHierna alle pootjes t.o.v. beide stekkers gecontroleerd de pootjes van de stekker maken ook contact met andere pootjes van de Ecu stekker. Op zich niets vreemds, de voeding en de massa kunnen natuurlijk meerdere verbruikers signaal geven. Pootje A (signaalgever) maakt alleen contact met Pin 23 op de Ecu stekker.
Stekker – Ecu pootje
Ecu pootje
Ecu pootje
Ecu pootje
pootje A – 23 0.06 Ohm
pootje B – 29 0.06 Ohm – 12 2.46K.ohm – 14 2.18K.ohm – 43 3.74K.ohm
pootje C – 30 0.07 Ohm – 28 3.74K.ohm – 62 3.98K.ohmIemand enig idee van een schema of eventueel of dat deze waardes een beetje kloppen ?
Tevens ook een nieuwe ontwikkeling. Auto weigert harder te gaan dan 3500 Rpm. Toeren lopen niet verder op, auto schokt en bokt een beetje en maakt enorm traag meer toeren (60 seconden om van 3500 naar 400rpm te gaan). auto loopt boven de 3500 rpm dus ook gewoon niet lekker.
Stilstaand en rijdend. Zodra het lampje aan staat met het auto-tje met de steeksleutel er doorheen. (hoe heet dat lampje eigenlijk ?)je bedoelt onder het slangetje van de carterventilatie ? (kleppendeksel-inlaatspruitstuk).
Zie op de foto ook dat de slangklem los staat van deze slang op het inlaatspruitstuk.iemand enig idee welke pinnetjes op de ecu stekker ik moet hebben ?
Schoonmaken van de egr is dus echt een klusje van niks maar wel hoognodig.
Contactvlak was besmeurd met een behoorlijke laag roet.
Deze verwijderd door het klepje open te pielen met een pielehaakje (snap-on radiator hose pick), en dat ding eens lekker te laten weken in de remmenreiniger. Hierna de klep een aantal keer open en dicht laten slaan en presto: een hele rand roet rotzooi in 1x van de zitting af geslagen. Klepje dicht, kon er ook geen pielehaakje meer tussen krijgen en terug gemonteerd.klusje zelf stelde niets voor en het motorlampje bleef hierna uit en schijnbaar was het niet volledig sluiten van de klep het probleem.
koelvloeistof gelijk afgetapt (duh) en vervangen en t motortje spinde weer als n tevreden poesje.Vandaag wel de corsa ingeruild voor een Astra G met maar 80.000 op de teller en van de 1e eigenaar.
Met de toekomst in gedachten (en nog steeds het gemis van mn oude astra-G) de kleine corsa ingeruild voor zijn grote broer. :agent22 december 2012 om 18:37 In reactie op: Corsa B X1.2XE 1998 Stotteren en inhouden bij warme motor #18085052Bobinebrug vervangen door een nieuwe. Auto loopt weer als een zonnetje.
Oude bobinebrug opengemaakt. Veel corrosie op de aansluitingen en niet zuiver meer.Motortje loopt weer prima.
17 december 2012 om 18:14 In reactie op: Corsa B X1.2XE 1998 Stotteren en inhouden bij warme motor #18085050Vandaag de auto warm gereden en daarna flink doorgehaald in toeren. Geen problemen met snelheid en lopen behalve bij tussen de 1500/2000 rpm.
Vandaag de auto uit laten lezen. Er stonden 2 meldingen in van de LMM maar na resetten van de meldingen en het vervangen van de LMM bleek tijdens de proefrit dat de klacht er nog steeds was. Geen nieuwe LMM melding in de ecu. Zodoende vermoed ik dat de 2 storingen zijn van de keren dat ik met de LMM los heb gereden als proef.
Na het terugwisselen van de LMM opnieuw uitgelezen en wat testjes gedaan met draaiende motor.
Tijdens het draaien hoorde we plots de vonken van de bougies overslaan :wtf en ging de motor op 3 poten lopen. Bougies nogmaals vervangen. Storing voor even weg maar kwam ineens weer helemaal terug tijdens proefrijden. Tevens ook de kabelboom van de bougies schoongemaakt omdat er 1 aansluiter een beetje corrosie in zich had. Ook dit mocht niet baten.Garage vermoed nu dat de bobine slecht is.
Auto morgen terug naar de garage en dan wordt er verder gekeken.12 januari 2012 om 16:34 In reactie op: Opel astra G Nov.1999 motorproblemen UPDATE 12-01-12 #17965797Pfff, nou das lekker…
Auto staat bij de garage, garagehouder continu geen brandstof tijdens het starten.
Op een gegeven moment heeft hij voor de grap compressie gemeten.
cil1=12 cil2=6 cil3=12 cil4=12Ivm met drukte die dag niet verder gekeken.
volgende dag, weer compressie meten met een beetje olie in de 2e cilinder. Cil2=13.
En continu brandstof inspuiting (alsof je een kraan open zet)Conclusie volgens garagehouder: In de 2e cilinder is de bus of zijn de zuigerveren naar de donder…
En dan hebben we verder nog niet eens naar het eigenlijke probleem gekeken (brandstof) dus dat komt er dan nog bij (garagehouder vermoed ecu omdat het nogal willekeurig is het wel of niet inspuiten/volgutsen)pfffffff
Allang blij dat ik niet elke dag afhankelijk ben van mn auto, wou dat ik geld had om een nieuwe te kopen…5 januari 2012 om 09:09 In reactie op: Opel astra G Nov.1999 motorproblemen UPDATE 12-01-12 #17965796@wim-v6 wrote:
Vreemde storing, ik vrees voor de Computer…
Willem
Zo ook ikzelf en mijn garagehouder. Gisteravond de auto afgesleept naar de garage en hopelijk deze week nog diagnose (t was nogal druk).
Ik laat t nog weten.
Kevin
3 januari 2012 om 19:33 In reactie op: Opel astra G Nov.1999 motorproblemen UPDATE 12-01-12 #17965794Vandaag nogmaals aan het prutsen geweest met de auto.
Heb op aanraden van een collega de bougies er uit gedraaid en daarna de motor eens flink rondgestart om de in de cilinders gelopen benzine er uit te blazen. Verders de bougies droog geblazen met perslucht en hierna weer eens aan het proberen geweest.EN JA ! HIJ SLOEG AAN king: , liep 4 seconden en viel uit. :swear
Oeps, brandstof relais vergeten terug te steken. :sleeping
Relais er in (de nieuwe) en wederom starten en toen helemaal niks, niet aanslaan, niks. Nog eens de bougies er uit en droog draaien, alles er weer in en starten met het relais er in, en toen kwam ik tot de ontdekking dat de sproeier niet goed zijn werk doet, in plaats van een mooie nevel sproeien gooit hij soms het hele gasklephuis vol met benzine. Als ik 10 seconden start en ik kijk direct hierna in het gasklephuis staat er een centimeter benzine OP de gesloten gasklep. De sproeier sproeit geen benzine in het gasklephuis, hij gutst de benzine er in.Ik vind het alleen moeilijk om te kunnen zeggen of het nu aan de sproeier of de ecu ligt.
Ik heb de bedrading van de sproeier nagekeken en doorgemeten en beide draden liggen nergens aan de massa.
Ook heb ik de pootjes van de sproeier ten opzichte van de massa doorgemeten en ook hierin is geen verbinding (spoel van sproeier ligt dus niet inwending aan het huis van de sproeier).
Tevens een proeflampje op de contacten gehad om te zien of de sproeier geschakeld wordt, dit lijkt niet het geval, de lamp blijft constant fel branden tijdens het starten.
Ook een multimeter op de contacten gehad om te zien of de sproeier geschakeld wordt maar ook deze blijft tijdens het starten op dezelfde spanning staan.Ik vermoed dat de sproeier niet geregeld door de ecu maa ben niet 100% zeker van mn zaak….
ECU zit idd naast de accu onder een zwarte plastic cover.
2 januari 2012 om 21:04 In reactie op: Opel astra G Nov.1999 motorproblemen UPDATE 12-01-12 #17965789Nee, start niet bij doorverbinden brandstofpomprelais.
Spuit in als een bezetene gaat ook rond, geeft ook stroom op de bougies maar slaat niet aan.Toerental signaal komt deze voort uit de sensor welke op de krukaspoelie zit ?
Heeft de 1.6szr ook een krukassensor en is het de moeite deze na te kijken ? (motor zou toch op 1 sensor moeten kunnen lopen ?2 januari 2012 om 20:29 In reactie op: Opel astra G Nov.1999 motorproblemen UPDATE 12-01-12 #17965791oke, laat ik beginnen met de domste vraag: waar zit de motorcomputer ?
2e domme vraag, welke sensor is precies de klopsensor ?ik heb geprobeerd de bekabeling te volgen maar kom er niet uit waar de motor computer zit.
Vandaag nogmaals aan het proberen geweest.
Ander brandstofpomp relais gestoken om te zien of dat het probleem verhelpt.
1e x starten wel inspuiting maar motor slaat niet aan
2e x starten geen inspuiting.
Als ik het relais doorverbind heb ik wel inspuiting maar als ik gewoon start met alles aangesloten zoals het hoort dan heb ik soms ineens geen inspuiting…de 1e keer wel, hierna dus niet meer… -
AuteurBerichten