EGR afdoppen-Gevolgen voor APK ,Co2-meting?

Forumindex Forums Modellen Astra EGR afdoppen-Gevolgen voor APK ,Co2-meting?

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258858
    Dimitri
      Lid sinds:
      10 March 2005

      Hallo ,

      Ik ga deze week, na problemen met mijn EGR-klep te hebben, een nieuwe EGR-klep monteren inclusief afdoppen.

      Nou was ik eigenlijk nieuwsgierig of dit nog consequenties heeft bij de apk keuring, de co2 meting.
      Zijn er mensen die na het afdoppen, niet door de keuring kwamen en de gewone pakking er weer (tijdelijk) op moesten zetten?

      Dimitri

      #18155562
      HarrieAstra
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 October 2012

        Ben er gewoon doorheen gekomen!

        #18155563
        Ewoud94
          Lid sinds:
          11 April 2013

          Sorry ik probeer dit topic niet te vervuilen maar wat heeft het eigenlijk voor zin om je EGR af te doppen?
          Hoor veel mensen erover maar weet eigenlijk het nut er niet zo van.

          #18155564
          arjontje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 March 2006

            Nee krijg je geen problemen mee.

            De egr zorgt er voor dat uitlat gassen terug het inlaat traject in gaat.
            En opnieuw verbrand wordt.
            Dit zorgt er voor de de verbrandingstemperatuur, naar beneden gaat.
            hierdoor ontstaan er minder NOx gassen.

            En laat de NOx waarde alleen bekeken worden bij de toelatings eisen, de wel bekende euro5 enz.

            Bij de 4-gas test wordt er alleen gekeken naar HC,Co2,Co, O2 en de berekende Lambda waarde.

            #18155565
            Dimitri
              Lid sinds:
              10 March 2005

              A ok!

              Dank je wel voor je duidelijke uitleg!

              Dimitri

              #18155566
              Kevin-Capelle
                Lid sinds:
                1 January 2012

                Nogal wat research gedaan over afdoppen van de egr ivm mijn totale afkeur van deze “vinding” door opgedane ervaringen hieromtrent via mijn werk en mn vorige auto. Nutteloze uitvinding, leuk voor het milieu (alhoewel, bijna verwaarloosbaar vaak) maar o zo slecht voor een motor. Uitlaatgas moet naar de UITlaat niet naar een inlaat van een motor. Weg die rotzooi king:

                Zie ook de howto op het forum waarin een officiële opel/GM afblind pakking te zien is voor de EGR.
                Howto van dit forum viewtopic.php?f=150&t=157956

                Kan totaal geen kwaad voor een meting, afdoppen dat ding om je motor te beschermen.
                Het is ook mogelijk om de ecu te laten updaten/chippen zodat de complete egr weg geprogrammeerd wordt. Op mijn nieuwe ecu welke ik voor mijn astra moest hebben na een defecte ecu (camshaft signal not present) staat de egr simpelweg niet meer. In de nieuwste software is de egr simpelweg verwijderd en wordt de egr klep door de ecu genegeerd is mij verteld.

                zelf had ik hem voor de ecu problemen al afgeblind met de “het colablikje methode” :D
                https://lh6.googleusercontent.com/-x5bKgxDOBRY/UAGuebbV5PI/AAAAAAAAB9o/UaJ3ts2Ca3U/s1481/2012+-+1″ onclick=”window.open(this.href);return false;

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.