Airco condensor beschermen mogelijk?

Forumindex Forums Modellen Astra Airco condensor beschermen mogelijk?

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258860
    Ronald1974
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 June 2013

      Goedenavond, vanavond voor het eerst geregistreerd en het ziet er gezellig uit hier.

      Ben sinds 1 maand in het bezit van een Opel Astra 1.6 16v Stationwagen van september 2010 (type A-H/SW).
      En dit is onze eerste nieuwe auto van ruim 2,5 jaar oud. Dus zijn we er nu erg zuinig mee.

      Bij het proefrijden bleek dat de airco condensor kapot was en de garage gaat deze condensor morgen voor mij vervangen.

      De monteur liet mij zien dat het heel makkelijk is om deze condensor kapot te laten gaan: hij wees mij naar de grille.
      Zo hee, die grille heeft zoveel openingen, dat je de condensor makkelijk met steentjes kunt laten beschadigen?!

      Nu denk ik van: is het mogelijk om deze condensor te beschermen? Zo ja, hoe?
      Zelf denk ik van met behulp van een soort koolstoffilter met gaas achter de grille te monteren, zodat de steentjes tegengehouden worden.. :thumb
      Geen gek idee? :hmmz

      Weten jullie anders een betere oplossing?

      Anders blijf ik terugkomen voor de reparaties. :(

      #18155578
      Kevin-Capelle
        Lid sinds:
        1 January 2012

        Tuurlijk,

        http://www.easyparts.nl/showarticles/0-1317-4-483/Race-Gaas–Grill.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
        http://www.ucswebshop.nl/catalogsearch/result/?q=gaas” onclick=”window.open(this.href);return false;
        http://www.salomons-metalen.nl/nl/producten/26/rvs/gaas” onclick=”window.open(this.href);return false;

        Zoek op internet op racegaas. Je wilt niet weten hoeveel soorten en maten en materialen er beschikbaar zijn. Succes :thumb

        #18155579
        harrynijhof
          Lid sinds:
          29 March 2012

          Ik maak vaker mee dat de condensor rotterij heeft onderaan.
          Dat het bij jou een steen was is puur pech hebben.

          Als je gaas ervoor maakt, pas dan wel op dat het gaas niet vol komt te zitten met insecten.

          #18155580
          Andre_Ede
            Lid sinds:
            16 June 2006

            De condensor is bij mij na 8 jaar ook lek, gisteren vervangen, dus lijkt me niet dat die heel snel kapot gaat.

            #18155581
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Pas had ik een klant die had er een fijn mazig gaas voor gemaakt. Alleen hele fijne steentjes kunnen er dan door.

              9 van de 10 condensors die ik vervangen heb waren lek door ouderdom, niet vanwege steenslag.

              #18155582
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Bij de Astra-G / H moet je eigenlijk de Consensor wat verder van de radiateru afzetten, en de Koelvin aan de Bumperzijde iets van de Condesnor af plaatsen, zodat water en klein vuil goed weg kan.

                Dat is bij deze meestal het probleem.

                Bij de astra-G wil de Condensor nog wel eens midden op het oppervlak beschadigien door vuil tussen de Vin (schoepen) en Condensor.

                Willem

                #18155583
                Vannos
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 November 2010

                  inderdaad wat gaas er voor.

                  heb er nu al een stuk of 5 condensors vernieuwd allemaal bij corsa-D vrij recent, waren niet ouder dan 4 jaar. en allemaal lek door steenslag !

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.