Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
jammer dat het niet te vinden is. ik heb ook al mijn bronnen al geraadpleegd maar zonder succes.
misschien moet ik dan toch maar eens naar een windtunnel gaan ;) denk niet dat dat iets wordis die van een sedan wel bekend dan?
weet iemand of de benzinepomp van een szr en een xel het zelfde zijn?
oke maar heb ik dan ook geen last van de startonderbreker? omdat de motor van de donor auto is
Ik heb hem vandaag eens opgekrikt en met de wielen gedraait maar dan merk ik eigenlijk niks.
Het is hetzelfde geluid als een kapotte kruiskoppeling van de aandrijfas (bij achterwielaandrijving)
Ben bang dat het de versnellingbak is :???:
ik heb het zekere voor het onzekere genomen.
ik had nog een nieuwe simons 58mm uitlaat liggen, dus deze heb ik er onder gemonteerd.
denk niet dat ik deze uitlaat laat zitten, ik heb toch liever mn 63mm maar ik zou er is werk van moeten maken.
misschien een keer goed laten meten en dat zonodig de dempers aanpassen of iets dergelijks.het driften ging lekker. ik ben er echt wat mee op geschoten en ga dit zeker meer doen.
Ja alles is prima met de kadett.
Ik heb de laatste paar weken niet veel gereden, alleen een beetje op het industrie terrein gespeeld king:
Ik zit midden in een verbouwing dus vandaar.Maar zaterdag 28 september ben ik uitgenodigd om een racedemo te geven in giessen.
Daar is overdag een classic motorrace en na 18 uur word er een demo gegeven daar een aantal race, rally en dakarauto’s.
Er worden 3 heats verreden van 20 minuten en als afsluiting een sprint.
Ik rij daar met mijn c kadett maar ook mijn oom met zijn b ascona en mijn neef met zijn b manta
Voor meer info http://www.racedemogiessen.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;een sportkat
Zo net thuis van oberehe.
we hebben lekker kunnen rijden, niet echt een super resultaat maar wel uitgereden
wat katalysator betreft is het allemaal mee gevallen. eigenlijk niet echt temperatuur problemen gehad.
wel dat hij bovenin toeren niet echt lekker liep. daar hebben we het met nog wat andere rijders overgehad maar dat was wel normaal dat hij dat doet.
dat is te verhelpen om hem anderes te laten afstellen.voordeel is als de katalysator achterop de einddemper zit is dat hij bij de keuring meteen opvalt. daarom geen problemen bij de keuring.
vorig jaar hebben we gezien hoe een vriend van ons herkeuring kreeg.
toen bleek dat hij geen katalysator had kreeg hij (volgens zijn zeggen) een boete van 1600 euro :shock:inmiddels hebben we de einddemper weer terug gemonteerd en de katalysator op het eindstuk gemonteerd.
dit scheelt al wel wat. maar ik ben nog niet overtuigd dat het goed is. als hij maar een tijdje stationair draai word de binnenkern al vuurrood.
als je dan gas geeft lijkt het wel of hij dan wat afkoelt. maar als je een aantal keer gas geeft komen er flinke vlammen uit.
het is wel een spectakel om te zien, maar ik betwijfel of dat allemaal wel goed is.carbs en een kat gaat inderdaad niet, maar hoe zouden al die duitsers dat dan doen?
ik gebruik 1 pomp. omdat de surgetank lager staat dan de brandstoftank en omdat de retour ook op de surgetank is aan gesloten.
12 juni 2013 om 18:24 In reactie op: Klephoedjes vervangen zonder kop te demonteren? C30NE #18144388ik gebruikt zo’n luchtnippel, die kun je gewoon bij de automaterialenzaak kopen.
die ik heb zijn van midlock.die plaatjes om je klepveren in te drukken kun je gemakelijk zelf maken
heb je ook met een analoge drukmeter gemeten, die je rechtstreeks in een olie kanaal schroeft?
na alles wat gedaan hebt kan het toch haast niet zo zijn, dat je oliedruk zo laag is.
Mijn tank is niet orgineel meer, let maar is op de retour en vlotter.
Ja zo’n vw koeler is misschien wel wat alleen moet nog even kijken waar ik hem plaats.
Hij moet wel genoeg lucht krijgen, maar het is wel een beetje link om hem in het front te makenNee ik heb geen voor filter tussen tank en pomp maar ik zit daar wel over te denken.
Inmiddels heb ik zelf een homemade tank gemaakt en hij werkt fantastisch.
Ik heb er nu al een meerdere malen mee gereden en ik heb geen problemen meer gehad met de benzine aanvoer.
Ook gebruik ik geen lage druk pomp omdat de surgetank onder het niveau van de benzinetank staat en ook dat werkt erg goed.
Komt misschien ook omdat de retour ook op de surgetank zit.Schuim of balletjes heb ik ook overwogen, maar nu het probleem over is laat ik dat maar.
Ik zit nog te twijfelen of ik er misschien een brandstofkoeler tussen maak, iemand nog tips?
Ik dacht zo rond de 200 maar ik heb er niet zo erg op gelet.
Je let eigenlijk meer op je lijn en rempuntenRally plannen heb ik genoeg maar het valt zwaar tegen om er werkelijkheid van te maken
Vooral om een goede navigator te vinden is erg moeilijk.hier nog wat filmpjes van 9 mei op assen.
helaas nog niet onboard maar je ziet me wel rijden :agentIk laat de mijne altijd bij RDN in waalwijk doen, maar dat is misschien wel wat uit de richting
kun je op de sloop er iets bruikbaars voor vinden of moet ik een aluminium tankje met een pompje bij biesheuvel of autosportcompany kopen?
en wat fearless al vroeg, wat voor lage druk pomp moet je gebruiken?
zo’n bak uit elkaar halen valt echt niet mee. er is maar 1 juiste volgorde.
je moet in iedergeval aan de voorkant van de bak beginnen. dus het voorste huis moet er eerst af voordat je het achterste eraf kan krijgen.wat ga je met dat huis doen als ik mag vragen?
De kadett is inmiddels weer terug in gebruik! Eindelijk was het weer zover dat ik weer kon rijden :D
Nadat hij terug kwam van de spuiter was het opbouwen vrij snel gebeurt.
Eerst een aantal keer op de weg gereden en ik kon geen problemen vinden.
Dus 9 mei naar circuit assen geweest met een goed resultaat.
lekker gereden zonder problemen.dit is een stuk goedkoper en ik hoef niks aan de auto te verbouwen ;)
de waterpomp poelie moet 4 gaten hebben inplaats van 3.
en er moet een verloop worden gedraait voor je krukaspoelie zodat je de multiriempoelie daar weer op kunt schroeven.ik heb een multiriemset van een c30se
je kunt het helaas niet 1 op 1 overschroeven:thumb king:
-
AuteurBerichten