Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Reacties graag.
Ik schrijf meer op dit forum, maar weet nog steeds niet precies hoe het nu werkt. Ik zou meer berichten moeten zien, maar kom niet verder dan 24 van de inmiddels 74 berichten. Ik ga u mijn emailadres geven. Misschien kunnen we er met elkaar uitkomen. Ik denk gezien alle klachten dat we toch maar eens de media moeten gaan opzoeken. Ik kan zelf wel mijn juridische procedure voeren maar samen staan we veel sterker. Voor wie zich wil aanmelden, mail naar f.lieshout9@gmail.com. Ik heb dus een rode Astra uit september 2016. Gekocht tijdens de Big Event van Opel. Bleek een auto van november 2015. Waarschijnlijk achter glas in showroom gestaan gedurende alle maanden en daardoor zowat alles verdroogd, althans zo lijkt het. Inmiddels vervangen rubber motor lekkage olie, draagarmen / steunen voorophanging / stabilisatorstangen, airco stond droog, moest bijgevuld, infotainment systeem is een drama, rolt al vanaf het begin iets tussen de deuren, lijkt op een knikker, en ook nu weer allerlei geluiden die volgens de dealer erbij horen ????? Over ongeveer 50 dagen loopt de garantie van twee jaar af en ik vrees met grote vrezen.
Zo er is weer heen en weer geschreven. Inmiddels contact gehad met Opel Nederland over mijn infotainment systeem en ook met de dealer. Ik ga nu ook gewoon de naam noemen, want het schiet allemaal niet op. Autobedrijf Kooiman in Oud-Beijerland. Inmiddels een email gestuurd en we beroepen ons op artikel 7:17 van het Burgerlijk Wetboek BW.
Gezien de gebreken is er sprake van non-conformiteit (7:17 BW). Op grond van de consumentenbescherming in het Burgerlijk Wetboek is men als verkoper verantwoordelijk voor het geleverde product. En is men aansprakelijk als blijkt dat het product non-conform is;
het product bezit niet de eigenschappen die ik als koper mag verwachten op grond van de aard van dit product, de door de dealer verstrekte informatie en de koopovereenkomst.
Het is afwachten en inderdaad inmiddels overweeg ik om Kanniewaar zijn in te schakelen. Als we dat allemaal doen, is er best een leuke scetch van de te maken en met 1 miljoen kijkers gaat Opel wellicht eens een keer wat doen. Ik word al ziek als een reclame van Opel voorbij zie komen. Mooie woorden, beloften en niets waar kunnen maken. Ook ik heb een auto van september 2016, maar blijkt gemaakt in november 2015. Daardoor was alles verdroogd. Nu is er nog het infotainment systeem en dat loopt al vanaf januari 2017. Ben zo klaar van deze Ongeval Pech En Last auto. Had goede hoop op een meneer van Opel maar werd maandag al teruggebeld door een ander. Waarschijnlijk was deze meneer iets te meegaand. Weer afgewimpeld met afspraak garage om 1 module te laten veranderen.
Even een up-date hier van Kat in de zak. Inmiddels heeft onze navigatie / home systeem het zaterdag jl. weer begeven. Weer in de slag met Opel Ned. en de dealer. Mijn man is meteen naar de dealer gereden zodat men nu na 5 x uitvallen van het een of het ander zelf in de garage kon constateren dat de radio niet meer werkte en de stem van de navigatie was verdwenen. Inmiddels contact gehad met Opel Ned. en nu eens wel iemand met een luisterend oor. We wachten het even af. Hoe is het inmiddels met de overige mensen, Aapje 1963? Enzovoort.
Alle maandagmorgen opel rijders zouden zich moeten verenigen. Gezamenlijk Kassa of Radar inschakelen. Bij ons nu alleen nog uitvallen navigatiescherm. Moet dan weer naar de dealer voor een onderzoek maar is al een keer gebeurd en men kon niets vinden. Dus we doen het er maar mee. Blijf naar de garage rijden met mijn nieuwe maandagmorgen Opel.
Aapje1963 Dit is toch niet normaal. Zo’n grote vochtplek in je scherm? Ik heb vrijdag bericht gehad van Opel Ned. klantenservice.
Verwacht niets. Binnen de garantie wordt alles gemaakt, dus wat zeur je? Stond nog iets in dat het misschien vervelend is, maar het wordt door Opel zeer gewaardeerd dat we moeite en tijd erin steken ??????? Zie hieronder letter hun tekst ???
Het is natuurlijk vervelend dat u te maken heeft gehad met de door u genoemde mankementen en wordt het gewaardeerd dat u hier uw tijd en moeite in steekt, echter zijn dit zaken die kunnen voorkomen.
sorry, hoor een halve auto al geheel gerenoveerd met nieuwe onderdelen na 1 jaar en 5 maanden?
Ik denk we toch met zijn allen richting Opel een vuist moeten gaan maken want alleen sta je nergens.
Groeten, Katindezak
hier ook het gevoel dat de Duitse degelijkheid is verdwenen
https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=8228t=8228
Misschien herinnert iemand zich dit nog. Groot item waar ik het initiatief toe genomen heb. Onze Toyota heeft 17 jaar als een zonnetje gereden maar had een boordcomputer die niet het juiste verbruik aangaf waardoor we ineens zonder benzine langs de snelweg stonden. Na het anders instellen boordcomputer kregen we het werkelijke verbruik te zien en wisten we ook dat we na ca 500 km ipv 800 km moesten tanken om te voorkomen dat we stil kwamen te staan. Voor mij is dit ook een principe kwestie. Ik koop nieuw en alleen maar problemen tot nu toe. Heb 17 jaar gespaard om weer nieuw te kunnen rijden en dan dit. Samen sta je sterk dus roep ik iedereen op zich te melden met problemen nieuwe auto.
Allereerst Eppo, ik heb de verlengde garantie prijzen gezien maar best hoog. Zeker omdat de discussie slijtage of anders moeilijk te bewijzen zal zijn. Over de ruitenwissers was al discussie terwijl deze vanaf begin schrapend over de ramen gingen. Principieel vind ik het van de zotte om nog eens zoveel geld te betalen voor een nieuwe auto. In dit geval zou Opel de garantieperiode uit coulance wel mogen verlengen.
Aapje1963: de gehele draagarmen stabistangen en rubbers compleet vervangen. Zie bericht hierboven van de garage. De klachten die wij hadden was kraken stuur bij draaien maar ook bij remmen enz. Was ons in eerste instantie minder opgevallen omdat we de radio aan hadden. Op enig moment werd het geluid, het kraken en bonkende geluiden steeds erger. Overigens heb ik ook dat vocht probleem. Maar als ik de airco aanzet is het redelijk snel weg. Maar met onze Toyota ook nooit gehad.
Overigens is onderstaande een reactie van de dealer op mijn vraag of er nog garantie zit op nieuwe geplaatste onderdelen en of ik een bon kon krijgen met daarop datum vervanging en de vervangen onderdelen. Wellicht handig als we besluiten om er toch werk van te maken.
Maar geen reparatiebon en geen garantie op garantie? Is dit normaal ? Stel dat ze weer binnen een jaar de geest geven?
” Beste,
Wat betreft de vraag is nu de oplossing geboden door binnen garantie groot aan te pakken en delen te vernieuwen. Aangezien de importeur deze kosten draagt is er geen garantie op garantie.
Wat betreft documentatie of vervangen onderdelen kan ik alleen bevestigen dat beide draagarmen compleet vervangen zijn inclusief stabilisator stangen.
De rest van documentatie is intern en alleen beschikbaar voor de betalende partij, dit is privacy regel van Opel Nederland.
Ik hoop u zo voldoende geïnformeerd te hebben,
Met vriendelijke groet,”
Hallo Eppo61, die garantie reparatiekosten vermeld op de site van Opel is af te sluiten binnen 6 maanden na afgifte deel 1A en minder dan 15.000 km. Ik denk dat gezien alle gebreken te lezen de facebook pagina van Opel men zo slim is om de termijn terug te draaien. Overigens kost dit voor mij 163,00 euro voor 1 jaar. Ik vind dat ik al genoeg heb betaald voor een ondeugdelijk product.
Hoi
geloof meteen dat het iets van deze tijd is. Ik heb een miele wasmachine van 29 jaar oud. De volgende zal echter ook niet zolang meegaan maar is in verhouding veel goedkoper in euro’s dan vroeger in guldens. Echter deze auto kan na nog geen 1,5 jaar worden ingeruild voor ca 9.000 Eurie minder. Tel uit je winst. Mag toch verwachten van een nieuwe auto dat ik in het begin jaren zorgeloos kan rijden. Sta nu iedere keer in de garage, vrij nemen, km’s maken, pontje overvaren, niemand die deze kosten voor zijn rekening neemt. We hebben 17 jaar gedaan met onze Toyota. Vroeger Opel gereden maar spijt als haar op mijn hoofd dat we deze auto hebben aangeschaft. Dat eea het gevolg is van verdrogen, was ons al duidelijk. Te lang in de voorraad gestaan waarschijnlijk. Jammer hoor want het model, de auto op zich en het rijden kan ik alleen maar positief over zijn.
Zou mooi zijn. Zal eens informeren.
-
AuteurBerichten