Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[rquote=1914601&tid=146422&author=m41k89]Heb je eventueel ook foto’s? wil het ook wel is proberen :)[/rquote]
http://www.astraownersclub.com/documents/technical/derestrict.pdf
15 april 2011 om 15:16 In reactie op: s'morgens witte pluim bij starten Astra H 2007, 1.7 CDT #17855984[rquote=1914538&tid=146435&author=KeyzerDo]Hoi Dannis,
Het regelmatig bijvullen van de koelvloeistof. Hij pluimt ook bij flink doortrekken alleen kan ik niet zien of die wit of zwart is. Er zijn flinke pluimen te zien als het donker is en de koplampen van achterliggers staan erop.
Ronald[/rquote]
En de rest van mijn vragen?….doe daar wat mee en dan hoor ik het graag…..flink doortrappen wil zeggen veel luchtverplaatsing door de uitlaat ,dus veel meer vocht van de koelvloeistof(mits de koppakking lek is…)
Rook moet dan echt wit zijn….en als je ver gereden hebt en de auto stil zet en als er dan nog vocht in de uitlaat zit…..foute boel…..
nogmaals succes
Dannis
15 april 2011 om 13:45 In reactie op: s'morgens witte pluim bij starten Astra H 2007, 1.7 CDT #17855981Witte rook ‘s morgens kan over het algemeen geen kwaad.Is vaak de verdamping van vocht in je uitlaatsysteem.Als hij na warm rijden nog blijft roken is er wel iets aan de hand.
Dat kan dan koelvloeistof zijn die via een defecte kopakking in je oliekanalen komt en via de uitlaat verdwijnt.
Druk in het resevoir als de motor koud is is wel vreemd…..Zijn de koelslangen ook hard?…..
Als je de dop van het koelwaterreservoir eraf haalt en de auto start en gas geeft en weer los laat,komen er dan luchtbellen uit het reservoir en/of stijgt het niveau?
Bedoel je dat je een keertje hebt bijgevult?…Of moet je het regelmatig doen?….:hmmz
Na lang gereden te hebben zit en dan nog een gelige sludge op je oliedop en/of koelvloeistof dop?….Is het koelwater helder?:thumbdown
Succes
Dannis
gefeliciteerd hoor…….hou hem in goede staat….:wors
Voorbumper en achterbumper zijn nog acceptabel….net…
Sidescirts zijn gruwelijk en achterspoiler ook….
achterlichten niet mooi….
Voor de rest mooie kleur Astra…….zou de remtrommels aan de achterzijde juist niet accentueren…..:(
Dannis
Wij hebben ook een Astra G station 1.6 16V en inderdaad hij reageert niet direct bij gasgeven en dat is wel eventjes wennen.Maar na 6 jaar ben ik er wel aan gewend…:P
Dannis
Tja,
Wat ben je bereid te doen?…..Ik heb het niet over de hoeveelheid geld,maar over het hoeveelheid werk wat je er in wilt stoppen???
Als je een lekker felle 1.6 wilt hebben dan moet je gewoon zorgen dat de motor genoeg lucht krijgt(ander luchtfilter,misschien openluchtfilter of ander inlegfilter,gasklephuis en inlaatspruitstuk flowen,inlaten van kop flowen)
Genoeg benzine(andere benzinepomp,regelbare benzinedrukregelaar,grotere injectoren)
Genoeg compressie(andere zuigers(niet altijd mogelijk),kop vlakken)
Makkelijke lucht uitlaat(spaghetti spruitstuk en zo min mogelijke uitlaatlucht restrictie….kat leegkloppen en een goede einddemper)
Snel reageren op gas(versnellingsbak vliegwiel laten afdraaien en balanceren….scheelt gewicht om rond te GOOIEN en gegarandeerd snellere reactie op gas….meer PK’s???..,maar wel snellere reactie bij gas geven…)
Misschien is er ook een tuningchip beschikbaar voor jou type Astra.
Dannis
Inderdaad wat iedereen zegt hier een compleet ander goed wisser systeem kopen op de sloop.
Dannis
P.S.:Waar woon je?…Ik heb nog wel wat liggen voor je
7 februari 2011 om 10:16 In reactie op: [WEER GEVONDEN :)] Vannacht gestolen! Oranje Kadett c 1978 D #17812071Blij dat hij terecht is….:thumbup
Dannis
6 februari 2011 om 09:28 In reactie op: [WEER GEVONDEN :)] Vannacht gestolen! Oranje Kadett c 1978 D #17812041Wat een rotstreek zeg… weer eentje die met zijn klauwen niet van andermans spullen af kan blijven.
Kadett ziet er leuk origineel uit…ik hoop dat hij netjes teruggevonden word,maar ik ben bang dat hij al in een garage staat en gestript word voor de onderdelen…Niet vreemd opkijken als eerdaags op bijvoorbeeld marktplaats een harde kale koets word aangeboden en een hoop losse onderdelen………..:thumbdown
Succes met de afhandeling
Dannis
Even op de brug zetten inderdaad en kijken of je motorsteun gescheurd is…..
veel succes
Dannis
[rquote=1858272&tid=141828&author=custom]Hmm even terug naar de garage die hem uitgelijnd heeft dus.[/rquote]
Kan te maken hebben met inderdaad de motorsteun….Na 20 minuten rijden word de motor en versnellingsbak warm en gaat alles uitzetten …als dan je motorsteun niet goed is gaat alles verkeerd uitzetten en schakelt het moeilijk….
Dannis
[rquote=1858229&tid=141828&author=custom]Hoe kan het dan dattie de ene keer wel, en de andere keer niet pakt..?[/rquote]
Persoonlijk heb ik geen idee,maar ik ben het wel eens met”heineken”….eerst netjes voorstellen en dan vragen stellen…..
Het Opel Forum is geen “problem car” of “autoweek” forum….
Iedereen wil graag helpen,maar we willen graag weten wie we in de “”KUIP” hebben…
Dannis
Graag gedaan…
Volgens mij via marktplaats of Autostyle…weet het niet meer…..
Dannis
Zoals beloofd de foto’s
Via U2U weet je waarom het zo lang heeft geduurd…..:(
Zoals verteld heb ik de strip gemonteerd omdat ik juist schade had aan de bumper en achterklep(vandaar de omgedraaide zwarte Omega station stootstrips…worden nog netjes zilver gespoten…ooit…)
Ik vind het niet leijk staan,maar ieder zijn smaak.
Dannis
Dat ploffen,komt dat bij de motor vandaan of uit de uitlaat?
De ECU meet dus iets via de Lambda waardoor hij het mengsel aanpast en de auto rot begint te lopen……Lambda uit,geen mengsel aanpassing en auto loopt goed…
Beetje vreemd,maar lijkt op mijn probleem met mijn dagelijkse auto(Arosa 1.4 16V sport 100PK)Mijn uitstoot was bij de keuring ook 3,0 i.p.v. 0,2….gelukkig toch “goed”gekeurd…:angel.Arosa loopt soms ook vreemd en heeft veel zwarte aanslag op achterklep…..
Maar goed we hebben het over je Astra…..:)
Misschien word elke keer wel je Lambdasonde “gesloopt” door een te hoge inputspanning….
Bougiekabels zou ik compleet vervangen als hij overslaat en niet lopen klooien met tape……
Ik hoop dat je het vind.
Dannis
Keurige Kadett zo te zien.
Mijn Kadett had ook een perfecte bodemplaat,maar de rest was wel rot…..Inmiddels alles gelast en aan het strakplamuren.
Wat jij zegt over dat vocht dat had ik ook….Je moet eens een stukje hoger kijken op je schutbord bij je pedalen.Daar zit een lasnaad en daar zitten vaak roestplekjes.Daar kwam bij mij het water naar binnen.(ook passagierszijde)
Onder de motorkap zit ergens in het midden een afvoerpijpje voor als er overtollig water onder je parafaanplaat blijft zitten,dat water loopt dan via je schutbord naar links en rechts en blijft daar staan…Na meer dan 20 jaar rot het dan door je schutbord heen.Succes met de Kadett
Dannis
Allebei kan je afdoppen,wat precies de bedoeling is van twee slangen is mij niet bekend……
Ik zou de kleine slang aan beide kanten afdoppen met een stukje slang met daarin een passende bout gedraaid en dan geklemd met een slangklem.
De dikke slang zou ik dan met een ontluchtingsfilter aan kleppedekselzijde uitrusten.Aan inlaatzijde moet je hem dan ook weer afdoppen…
Dannis
d[rquote=1842969&tid=140574&author=b07]weten jullie of je die dunne slang ook kan afdoppen, die op het kleppendeksel zit naast de dikke ,ik neem aan dat het ook een carteronluchting is ?[/rquote]
Zo’n ontluchtingsfilterje kan je in elke automaterialenzaak kopen of een Autostyle dealer…..
je haalt in jouw geval gewoon die hele slang weg en koopt een filterje met de diameter die je ontluchtingsnippel heeft op je kleppendeksel.
Ook moet je dan wel je toevoer van je filterhuis “afdoppen”
makkelijkste is daar een stuk van je oude slang voor gebruiken:Gewoon aansluiten op je filterhuis en dan de slang afknippen(4-5cm) en die kant met een passende bout en een slangeklem afdichten….makkelijker kan niet.is tevens beter voor voor je luchtinlaat……Carterontluchting is altijd warm…..en een motor loopt het best op koude lucht.
Dannis
Toch denk ik dat het geen kwaad kan….aangezien de slang waar de sludge inzit natuurlijk niet echt warm word na een lange rit(carter/oliedop en inlaat natuurlijk wel..)
Ik heb net eventjes gekeken bij mijn Arosa 1.4 16V sport en inderdaad ook sludge in de slang,maar niets op de oliedop of in de filter(openluchtfilter)Ga ik een ontluchtingsfiltertje opzetten voor de carterontluchting.
De Astra G station van mijn vrouw heeft(op het moment) dit “probleem” niet
Mijn Kadett die in de loods staat uiteraard ook niets…..heeft al 5 maanden niet gelopen en heeft een ontluchtingsfiltertje voor de carterontluchting……:D
Mijn Peugeot 106 1.3 Rallye project heeft het ook niet en heeft sinds vandaag ook een ontluchtingsfiltertje voor de carterontluchting..
Geen paniek dus en gewoon lekker doortuffen……
Dannis
Kan volgens mij niet echt kwaad.Met het koude en natte weer van de afgelopen maanden komt er een hoop vocht/condens in de olie/carter.Waarschijnlijk heeft die sludge ook op je oliedop gezeten,maar heb je een lang stuk gereden en is alles weer schoon.
Die sludge komt vooral door korte stukjes rijden,word de motor niet goed warm en vormt de condens die sludge.
Als je oliedop en filter schoont blijft en je nu de slang vervangt of schoonmaakt is er niets aan de hand.
Als je bang bent voor een lekke kopakking:Eventjes je koelvloeistofpeil in de gaten blijven houden.
Dannis
Inderdaad een 2.0 GT….is echt wel apart hoor…..:)
DannisIs goed,ga een foto maken voor je……:kewlpics
Dannis
Inderdaad……wat er aan mankeerd weet niemand,maar is inderdaad geen geld.:D
Als er in de loods meer plek was had ik hem zelf wel gekocht en misschien opgeknapt…:wors
Dannis
[rquote=1841172&tid=140441&author=black champion]das geen geld!!![/rquote]
Als een C2.0NE 8V ook goed is heb je hier misschien wat aan….heb je gelijk een hoop bijpassende spulletjes…:
http://link.marktplaats.nl/412467754
Dannis
-
AuteurBerichten