Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
bale man.. ik heb het zelfde gehad maar toen had ik hem nog net een week :( .
wat wil je voor de complete auto hebben?14 augustus 2016 om 15:36 In reactie op: Blauwe rook na hard door de bocht kadett e automaat c16nz #18324781Het komt uit de carterontluchting weg die achter de kop zit. Vanaf daar loopt een slang naar het luchtfilter en die zat helemaal onder de olie. Mij lijkt dus teveel carterdruk. Maar waarom alleen als je hard door een bocht gaat?.
Want als je gewoon rijd is er niks aan de hand en neemt die ook niks.Inmiddels kom geregeld voor kratje bier dus we kunnen verder
Jaa maar de orginele 4 bak laat ik zitten. Ik zoek de koppelingskom welke moet ik precies hebben. En past mijn motor zo op de prise as van de bak etc.??
Nou het 1ste blok waar ik hem mee kocht liep opeens vast van het 1 op andere moment. Een 1.9s
Het tweede blok wat ik in zou bouwen bleek verrote lagers te hebben met onmens veel speling. En het derde blok lekte water bij de olie dus die heb ik eruitgehaald helemaal nagekeken overal nieuwe pakkingen. In elkaar gezet, ingebouwd. Rond gepompt om oliedruk te krijgen. Liep perfect voor een 3 minuten tot ik hem de loods inrij en die weer snoeihard vastloopt. Dag 6 weken werk en 250 euro verder. En dat terwijl bekenden me bij het tweede blok al afraden om er weer van die ouwe meuk in te bouwen en gewoon een nieuw type monteren.
Nu zag ik dat mijn 1.8 16v dis onsteking heeft dus zit ik ook niet met een rotor in de weg. En mijn carterpan zit de bult aan de goede kant. Nu moet ik alleen zien hoe ik dat blok op de bak monteer. Dus ik moet weten wat voor kom ik gebruiken moet. En hoe ik mijn koppeling/prise as/ etc pas maak. Motorsteunen, uitlaat, kabelboom red ik me wel mee. Als ik hem maar op mijn bak aangesloten krijg daar gaat het me even om. Ik heb ongeveer 3 maand plezier kunnen hebben van deze auto met de 1.9s. De rest heeft altijd kut gelopen of gereden@louwe 16 klepper wrote:
@Boskje wrote:
Eventueel kan het ook met de 4 bak en een koppelingskom van een manta of record 18s .
heb nog wel t een en ander liggen
aan ombouw delen..maar in n c rekord is er ruimte genoeg toch dan ben je toch niet meteen aan n dis ontsteking
veroordeeld???Hallo,
Ik heb de standaard 4 bak nog. Heb jij dan zon kom liggen zodat ik plug en play een c20xe of ne achter mijn bak kan gooien?
Dit is de koppelingskom die uit een manta of rekord 1.s komt?
Mvg nickooh maar die heb ik alllemaal al doorgemeten, en de nokkenassesnor werkt want als ik die loskoppel loopt de auto niet meer.
en het late starten is echt krukassensor probleem. alleen ik kan tig sensors vervangen maar dit helpt niks vandaar dat ik denk dat het de ecu is. nu wil ik graag weten hoe ik dit omzeil of op kan lossenfoutcode is geen krukassingaal /toeren.
wat leggen ze precies uit in deze manual?
hoe je de noodloop kan omzeilen met een kapotte krukassensor?
als dat kan zou het ideaal zijn.
want dat die wat later start boeit me niet als ik maar weer vol toeren kan rijden.Nokkenassensor en krukassensor vervangen komt van lopende auto af. Ook distributie op tijd gezet en nog steeds het probleem. Nu dus ecu aan de beurt iemand die een goede computer heeft liggen?
En hoe zit het dan met de sleutelcode hoe los ik dat op?Niemand een idee/oplossing?
Ik heb gezien dat de krukassensor verrot was deze was gesoldeerd en de kabels lagen tegen mekaar aan. Toen hebben we hem proberen te maken maar toen gaf die constant de storing aan dus het lampje blijft branden en hij slaat continu in de noodloop. Nu hadden we 1 getest van een c20xe en dit bleef die doen. Nu dachten we die zal wel anders schakelen mischien. Nu heb ik 1 besteld die er orgineel in hoort en deze erin gezet. Nu blijft die nog steeds storing hebben en constant terwijl het eerst soms alleen was.we hebben hem uitgelezen met knippercde en hij geeft code 19 aan dus krukassensor toerental. Maar nu start die ook pas heel laat. En de toerenteller werkt wel. Ik ben ten einde raad. Hoe kan die het met andere sensors constant blijven doen?
Is het dan toch iets anders? Lijkt me niet dat het de nokkenas sensor is want als ik die los koppel doet die niks. Terwijl die zonder krukassensor hetzelfde doet als met.bedankt dit las ik al meer dat het 1 van deze sensors kunnen zijn.
waar zitten deze?toen ik hem uitlas met de paperclip methode gaf die geen andere code aan dan de begindiagnose.
nu heb ik nog een probleem. dat is dat die koelvloeistof lekt. en de olie is grijs en zit gelijk al sludge tegen de dop aan.
heb een paar korte stukjes gereden en 1 dag getourd.
nu is het peil ook hoger gekomen dan eerst van de olie. nu vermoed ik dus koppaking maar bedacht me ook dat het distributie deksel eraf geweest is. nu zit de waterpomp en koelvloeistof kanaal daar ook in. zou het kunnen dat die distributiedeksel niet goed gekit is en dan het daar tussenuit lekt nu?
vermoed niet dat het koppakking is want koelvloeistof brubbelt niet en rookt ook niet echt wit.hoe bedoelt u het onderstel aangepast?
ik heb de complete ontsteking van de 2.0e gebruikt dus met bobine.
heb gewoon de zwarte bobinedraad gepakt uit de kabelboom van de auto zelf.
de koudstart bedoel ik iddhebben de pruttelende motor gekozen. bleek dat de nokkenas versleten was. 1 nok miste zon 3mm met de rest.
nu andere erin en loopt weer prima
bedankt :thumbupBeide motoren zijn injectie
hoe kan ik het gaspedal verhaal oplossen heb nu stangenstelsel en heb straks kabel.
hoe hebben jullie dit opgelostjaa injectie heb ik ook liever maar heb de ruimte niet om dit aan te passen, tank aanpassen lukt me nog wel maar zit met kabelboom.
ben geen held met electro en weet niet hoe dit zit.
welke aanpassing moet je hiervoor makenkan nu een 2.0 cih kopen met een multipointinjectie en 110pk uit een rekord e
kan ik mijn carberatuer en uitlaat hierop monteren?
en moet ik dan de carberateur ook afstellen oid?okee, zit nu te denken om mischien toch maar weer een cih te pakken. dat is dan wel het makkelijkst.
maar stel ik pak een 1.6 1.9 2.0s dat maakt kwa onderdelen niks uit kan dit er zo in?
mvg nickhe dat is handig.
welke type transit is dat dan?
en ik wou vanmiddag hem er uithalen, maar kan niet bij de schroefjes aan de achterkant. om de ventilator en kap er onderweg te pakken.
die schroefjes zitten zowat tegen het blikwerk aan en via de motorruimte zit ook geen losse plaat oid om er bij te komenfoto?
hoe zit het met die lampen?
ik kan een setje kopen van een capri mk3 met kappen, maar zijn ze makkelijk pas te maken?hallo,
bedankt voor de reactie,
de banden die er nu onder zitten zijn geloof ik al dik 20 jaar oud, en hebben een klein loopvlakje in het midden, en ze zijn ook keihard.
niet echt ideaal dus.
nu zou ik graag zoiets eronder willen hebben:
en dan het liefst 17 inch met platte bandjes maar wil graag weten hoe groot er onder kan of waar jullie mee hebben gereden zonder problemen -
AuteurBerichten