Blauwe rook na hard door de bocht kadett e automaat c16nz

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Blauwe rook na hard door de bocht kadett e automaat c16nz

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277671
    kadettilac18
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 June 2014

      Hallo, ik heb een e kadett gekocht 1.6 automaat waar altijd rustig mee is gereden. Nu heb ik best wel een zware voet en ging ik met een rotgang door een bocht en ineens rookte mijn auto blauw en de hele weg stond blank hierna gestopt en moest een halve liter bijvullen. Hierna rustig geren en naa een 200 meter roken was het over en geen last er meer van. Wat kan dit zijn? Slokt die het ergens op?

      #18324779
      Corsaliefhebber
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 February 2012

        of je hebt ef al het water die na een hele tijd rustig rijden met de automaat nu eindelijk weer eens warm is geworden eruit gestookt :thumb :thumb

        #18324780
        KadAstra-EF
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 July 2010

          Blauwe rook betekend olieverbruik.
          Misschien zat de olieschraapveer even niet op z’n plek en is ie even een paar druppen olie gaan verbruiken.

          Paar keer goed warm draaien zal m goed goed.

          Rik

          #18324781
          kadettilac18
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2014

            Het komt uit de carterontluchting weg die achter de kop zit. Vanaf daar loopt een slang naar het luchtfilter en die zat helemaal onder de olie. Mij lijkt dus teveel carterdruk. Maar waarom alleen als je hard door een bocht gaat?.
            Want als je gewoon rijd is er niks aan de hand en neemt die ook niks.

            #18324782
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              idd wat al vernoemt wordt.. olie schraap/keer ringen om de zuigers kunnen een lekje hebben en olie gaan verbruiken als het van onderaf komt…

              olie is een vloeistof.. en vloeistoffen kunnen alle kanten op.. ook omhoog.. dus als die tegen de zijkanten van je carterpan komen kan het omhoog geslingert worden richting de onderzijde van je zuigers…

              #18324783
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Bij snelle bochten kan een olie door de carterventilatie opgepakt worden, deze komt dan via de gasklep in de verbrandingsruimten terecht.

                Is van geenszins ernstige aard.

                verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.