Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Gelukkig heeft de kop geen scheuren rond de bougiegaten. Wel bedankt voor de tips. Ik krijg de kop begin deze week weer terug en dan zo spoedig mogelijk weer in elkaar. Hij wordt alleen buitenom gelast. Hopen dat het inlaatdeel waar die gelast wordt niet krom trekt.
Hmmm, dan mag ik dat nog wel goed controleren. Er staat wel een logo in, maar je moet creatief kijken om daar een poesje in te zien. Heeft iemand misschien een foto van dit logo op de nokkenas? Via google kom ik het nummer wel tegen in combinatie met “catcams” als ik hetzelfde nummer invoer met “kentcams” kom ik niets tegen. En gezien de beperkte lift tov van origineel geloof ik ook best dat het wel de catcams zijn die ik tegen was gekomen. Wel bedankt voor je opmerking, ik ga eerst nog het 1 en ander uitzoeken.
Ik heb ff gezocht, 1,3 mm is volgens mij origineel. Dus dat zou kunnen. Vraag is omdat het onderblok is voorzien van hoge compressie zuigers, de kop is minimaal gevlakt. Heb de motor zo gekocht. Is het gebruikelijk om een zo dun mogelijke koppakking te nemen?
Bedankt voor de reacties.
@ Vinci, hoe zie je op basis van deze foto’s dat het een coscast is?
Ik heb er net iemand naar laten kijken die zegt dat hij buiten om kan lassen zonder al te veel moeite. Binnen kan ook maar dan moeten de kleppen er uit, laten reinigen, kanaal bewerken en alles er weer in. Dit kan ik allemaal niet zelf. Hij geeft net als Haasje17 zegt aan dat het niet verder moet scheuren.
Heeft de scheur aan de binnenkant veel negatieve invloed op het vermogen of is dit nagenoeg niet terug te zien?
De volgende vraag is, kan ik de dikte van mijn koppakking nameten, zodat ik een nieuwe kan bestellen? Heb een poging gedaan maar kom op verschillende waardes uit tussen de 1,15 en 1,35 mm.
Klopt, het stond idd op het pasvlak.
Het gaat om de volgende: Catcams 4600717Bedankt voor het mee denken.
Als het originele verslepen zijn dan moet er toch ook een GM nummer in staan neem ik aan?
Denk dat je waterpomp het water niet goed rond pompt. Veel voorkomend probleem bij deze motor met het verplaatsen van de radiateur naar achteren.
Mogelijke oplossingen zijn:
Een extra elektrische pomp in je systeem plaatsen.
En de radiateur omlaag brengen, door hem schuin te plaatsen. Hij vangt dan wel minder rijwind maar weegt niet op tegen het sneller verplaatsen van het water door je systeem.
En natuurlijk goed ontluchten.Wat voor onderstel rijden jullie? Ik rij met standaard onderstel. De voorste veren wil ik vervangen met calibra veren. Dan moet die een beetje omhoog komen.
Ik wil voor eigenlijk een setje bilstein hebben. Proflex zit er voor mij niet in. Maar 2e hands vind je die niet zo makelijk. Iemand nog ideeen?FF linkje: http://nl.youtube.com/watch?v=-oVPNTgER3k
De groene kadett dat ben ik van het zomer op de autocross in harich! Heb trouwens maar 1 wedstrijd gereden. Hoop volgend jaar wat meer te kunne rijde! Finale gehaald, maar werd er uit gedrukt. Wel regio klasse.6 maart 2007 om 17:03 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301025Ik kan het altijd proberen. Probere kost in dit geval niets!
6 maart 2007 om 08:03 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301023Kan iemand mij ook vertellen hoelang de lange as zonder homokineten hoort te zijn. Bij inbouw van een c20xe in een corsa?
14 december 2006 om 09:36 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300944Heeft er iemand ook duidelijke fotos van waar hij het koelwaterexpansievat heeft geplaatst, bij de ombouw van een corsa A naar een 2.0 16v? Ik heb net een corsa A 1.6 gsi (met schade) waar een 2.0 16V is ingebouwd. Dit is niet erg netjes gedaan. Het koelwatervat hangt er bv gewoon los in. Ik wil dit veranderen, maar wil ff goede ideeen zien. Heeft er iemand fotos?
-
AuteurBerichten