mogelijk probleem koeling?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) mogelijk probleem koeling?

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225610
    kadettgsicrosser
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 January 2007

      hallo allemaal,

      ik zou graag ff willen brainstormen over een mogelijk koelprobleem met mijn c20xe crossauto.
      zaterdag ben ik weer an het racen geweest en tijdens de 2e manche in de laatste ronde begon de motor op “3 poten”te lopen. let wel dit is alleen bij hoog toerental stationair is er niks aan de hand.
      nu had ik dat zelfde probleem vorig jaar ook al en dacht dat het de benzine druk regelaar was. nu ben ik even bezig geweest en ik zag dat het niveau in het kvs tankje erg hoog stond. daarna heb ik de afgedopte leiding links van het inlaatspruitstuk even los gehaald en daar zat een enorme luchtbel. en het niveau is weer normaal. let wel ik heb een radiateur achter in staan en de leiding die normaal via het gasklephuis gaat volledig afgedopt. de bovenkant van de radiateur zit wel weer op het kvs tankje aan gesloten. kan het van invloed zij dat daar een luchtbel zit op het lopen van de motor?
      want als de motor even afkoeld ( is gewoon 80c bij uitrijden) dan draait hij weer op 4 cilinders boven in de toeren.
      rara wat is dat??:wtf

      #17725252
      kadett4x4
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 July 2004

        ontlucht hem eens goed, of anders eens opnieuw vullen.
        als je halverwege bent, laat de wagen eens lopen.
        je kunt ook de achterkant hoger zetten dan de voorkant, lucht gaat namelijk omhoog.
        je hebt alleen de aansluiting van je waterpomp, en je thermostathuis nodig.
        de rest kun je afdoppen, of doorlussen.
        ik heb zelf in de 10 jaar cross, nooit geen koelings problemen gehad.
        voor de rest, succes ermee.

        groeten.

        #17725253
        kadettgsi85
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 March 2006

          Denk dat je waterpomp het water niet goed rond pompt. Veel voorkomend probleem bij deze motor met het verplaatsen van de radiateur naar achteren.
          Mogelijke oplossingen zijn:
          Een extra elektrische pomp in je systeem plaatsen.
          En de radiateur omlaag brengen, door hem schuin te plaatsen. Hij vangt dan wel minder rijwind maar weegt niet op tegen het sneller verplaatsen van het water door je systeem.
          En natuurlijk goed ontluchten.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.