Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Tof om na vele jaren te zien dat de 4×4 Kadett kennelijk nog steeds in bezit is. Je bent 1 van de weinigen die dat gelukt is met een Kadett GSI..
26 april 2022 om 10:48 In reactie op: Kadett E GSi Hatchback register (15-09-2010: Even geen updat #18463781SP-34-BH 1987 NL-er 20SEH sloop.
Mooi was die tijd. Die auto is nog altijd mijn profielfoto..
Mooi project, lekker bezig. Idd, meer foto’s aub!
Zou de Duitse E-Bay in de gaten houden als ik jou was, daar maak je de meeste kans.
In NL al heel lang niet meer tegengekomen.
Interieur en bodykit zal overigens een stuk meer kosten dan jouw D in aanschaf..
Het is logisch dat door social media een website als deze minder bezoekers trekt.
Dat gezegd hebbende vind ik het ook angstvallig stil geworden hier.
Jammer, “vroeger” kon ik uren surfen en mijzelf zo vermaken op een regenachtige zondag.Is er wel eens over nagedacht om de index te reorganiseren?
Ik ben van mening dat er wel erg veel fora zijn, en veel fora met de daaronder hangende topics zijn gewoon inactief.
Als er maanden ergens niets geplaatst is, heeft het dan nog wel zin om deze op deze manier in de lucht te houden?Als er (veel) minder fora zijn, zullen er meer actieve topics bij elkaar staan.
Onderwerpen die nu een eigen forum hebben zouden ook als een sticy topic in een algemener forum kunnen hangen.
Ik geloof dat er dan uiteindelijk meer gelezen en gepost wordt in de fora/topics die wel blijven bestaan.
Er hoeft natuurlijk niets weggegooid te worden, enkel samenvoegen is het idee.Mijn onderschrift verraad op welk merkenforum ik veel aanwezig ben, kijk daar aub eens naar.
Een relatief kleine index, maar wel dagelijks berichten als ik een onderwerp uit de index aanklik.
Dat terwijl het MB wereldje kleiner is dan het Opel wereldje.Misschien een idee om hier te proberen?
Bovenstaande is trouwens niet bedoeld als kritiek.
Mijn intentie is positief kritisch en constructief.Als afsluiter een bedankje aan de mannen die het Opelforum in de lucht houden.
Zonder jullie geen forum.
Dat mag ook wel eens gezegd worden!Dat moet goed gaan.
Al zou ik zelf voor een premium brandstof kiezen zoals V Power met octaan 98..Yes true, bak van een manta 1.8s.
Er is via de zoekfunctie van het forum en via Google wel het een en ander te vinden.
Je zal sowieso handig moeten zijn met een lasapparaat ivm maken steunen en spruitstuk bijvoorbeeld.Wat je o.a. nodig hebt naast pakkingen e.d.:
Carterpan Manta 1.8S
Motorsteunen (speciaal voor de C20XE in een C Kadett)
Radiateur + slangen Manta GSi + spalkoeler
Thermo schakelaar
Drukgroep C20XE
Koppelingsplaat C20LET
Druklager Manta 1.8S
Toplager Manta 1.8S
Gaskabel C20XE
SFI vervanger
Brandstoftank met retourleiding
Brandstofpomp + filter C20XE
Vooras C Kadett GT/E (compleet, dus incl. remmen Record E 2.2, veren, schokbrekers)
Achteras C Kadett 2.0 (compleet, dus incl. remmen C Kadett 2.0, veren, schokbrekers)
Cardanas Manta B automaat
Custom baksteunIk weet niet wat het budget is maar ik had dat in ieder geval niet toen ik 16 jaar was.
Veel van dit soort projecten langs zien komen in de loop der jaren en veel auto’s zijn altijd gebakjes gebleven.
Je kan je afvragen of je je geld niet beter uit kan geven aan biertjes en bioscoopbezoekjes met de meisjes…Mocht je toch aan de gang gaan, hou ons dan op de hoogte van de vorderingen?
Zijn altijd leuke projecten en super tof als het resultaat geslaagd is![quote quote=17280178]Op 22 februari vorig jaar had ik beloofd dat er nog goede foto’s volgen.
Een camera van iemand mogen lenen die mooie plaatjes kan schieten en dit was het gevolg:
ik heb verschillende camera standen geprobeerd, geen enkele foto is na bewerkt.Sjupke`
[/quote]
Prachtige wagen. Ik wil ook ooit weer zo een origineel exemplaar.
Doet mij denken aan mijn eerste in het antraciet grijs.
Wees er zuinig op a.u.b.mijn ex 1987 20seh; berg met rode piek.
Su-per-vet!
Lees dit topic met veel plezier.
Keep us updated :vertagZeker respect, geen halve maatregelen! :thumbup
Heb je al eens overwogen om witte originele GSI wieldoppen te nemen?
Dat zou ik wel doen bij een witte GSI :wors
Hoef je de wielkasten ook niet onderhanden te nemen.Cool :thumbup
Je hebt iets gedaan waar ik ook al een tijdje over zit te dagdromen… een E erbij.
Ben benieuwd naar de vorderingen, ga ook dit draadje volgen!:D :thumb :D
Gevoelsmatig was mijn 20seh onderin krachtiger dan mijn c20xe.
Voor dagelijks gebruik vond ik de seh dan ook fijner rijden…Altijd leuk van de seh; trommelremmen op de achteras.
Zien dat de GTI-bestuurder daarnaar kijkt, en dan wordt het groen… :angelOk, als ik de 10e de hoofdprijs win, beloof ik dat ik de Manta in Nederland blijft :wub
Dat mag ook wel na al die jaren dat je de 4×4 hebt :thumbup
Geen idee hoe dat gaat met een reportage, kan je die lui niet mailen ofzo?
25 september 2014 om 22:49 In reactie op: GSi 16v van verbouw naar orgineel(stapsgewijs) +1 :D #18254085De Deawoo Nexia kapjes kunnen trouwens ook nog vervangen worden voor orgineel.
Kost de wereld niet, wel een wereld van verschil voor de kenner ;)Heb je toevallig ook :kewlpics van de binnenkant?
25 september 2014 om 22:25 In reactie op: Het Motorhuis een dealer die zijn zakken vult en hoe! #18237410Een dealer, die een hoop kennis- en altijd het juiste gereedschap in huis heeft, vraagt sowieso de hoofdprijs.
Omdat ik een sluitende onderhoudshistorie op papier wil hebben ga ik niet naar een beunhaas.
Een alternatief is dan een specialist welke “immitatie” onderdelen gebruikt.
Bert heeft gelijk, dit zijn vaak exact dezelfde onderdelen, maar dan zonder logo en het zit verpakt in een ander doosje.
De specialist heeft in de regel dezelfde kennis en tools in huis als de dealer zodat zij dezelfde kwaliteit kunnen leveren.
Zo kan mijn specialist mijn auto bijvoorbeeld ook uitlezen.
En dat alles voor de helft, of minder, van de prijs die de dealer vraagt.22 september 2014 om 23:19 In reactie op: GSi 16v van verbouw naar orgineel(stapsgewijs) +1 :D #18254079Ga je trouwens ook nog iets doen aan de aftermarket spiegels? :D
22 september 2014 om 23:15 In reactie op: GSi 16v van verbouw naar orgineel(stapsgewijs) +1 :D #18254078Heel mooi, booskijkers zijn zooo 2002.
De orginele uitlaat zit er ook nog (of weer?) onder :wubIk gebruik anale reetverknettering.
Heerlijk!@gose91 wrote:
@pixels66 wrote:
Ik heb goede ervaringen met Opel van der Burgh in Zoetermeer, iemand daar wel eens geweest met de testdag?
Laat maar weten hoe laat je naar Van de Burg gaat. Een certificaat zal ik wel niet krijgen (weinig originele Opel onderdelen), maar als er genoeg te doen is voor een minimeet is het altijd leuk om eens te gaan.
Edit: quote aangepast
Ik bracht mijn Opels altijd naar Van Der Burg aan de Kadelaan.
De vestiging aan de Van Leeuwenhoeklaan is niet meer, hier zit tegenwoordig een andere handelaar.
Ook mijn Kadett GSI waar motorisch het een en ander aan veranderd was werdt toendertijd gewoon gecertificeert (o.a. een ander koelsysteem)
Heel spannend was het verder niet, er stond een poffertjes kraam kan ik mij herinneren.Gefeliciteerd Marcel!
Die Kadett kan wel even wachten, die heeft z’n prijs dit jaar al gewonnen :thumbupDeze werden door de dealer weggegeven bij aanschaf van een (nieuwe) Opel.
Niet voor 1 specifiek model gemaakt i guess.
Wel cool om zo’n map uit de jaren ’90 te hebben bij jouw Calibra. -
AuteurBerichten