Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
gewoon andere ECU er aan hangen voor een paar tientjes. Zou volgens mij met een c20ne ecu moeten kunnen lopen.
Wat voor velgen/banden ga je meer rijden? Ik had een c20ne met een f13w3.55 dat rijdt prima met 13 inch 165-50-13. m’n differentieel vond het echter niet zo tof, dus misschien dat je een f15/f17 beter kunt nemen.
multipoint of singlepoint, ofwel 4 injectoren of 1. Heb je een nieuwe pomp gekocht of een 2e handse? En als het laatste het geval is, van wat voor auto met wat voor motor komt ie?
Ontsteking kun je verstellen, alleen werkt niet samen met je computer. Dan moet je op webers/carbs gaan rijden, dan kan het perfect.
Volgens mij moet er een J of een K in staan maar hoe het precies zit weet ik niet meer
Leon van het Corsa A forum heeft het dakje net in z’n corsa zitten ;)
http://corsaa.forum2go.nl/rat-projectje-a2-t4805-285.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik heb ergens gelezen dat met resetten het ook verholpen kan worden volgens mij.
Dat binnenscherm is ook verrot kun je vanuit gaan. Mijn Corsa A was nog netter van de buitenkant maar toen ik dat randje wegsleep was er niks meer van over…
@HansCorsa15td wrote:
Pomp is ongeveer 70 euro, met montage en nieuwe vloeistof moet het voor minder dan 150 euro weer klaar zijn
pompje is duurder hoor, bijna 100excl en het vervangen is ook even pielen. Je motorsteun moet eraf en kans bestaat dat de spanner ook vervangen moet worden à 100 euro excl. Die spanner is in ieder geval een rotding om weer te monteren.
Ik zet m’n geld op het brandstofpomp relais. Als deze het niet doet dan vonkt ie niet en krijgt ie geen benzine. Kan zijn dat deze soms blijft hangen.
Voor een 8 klepper ben je geen 900 euro kwijt hoor… Maar 500 euro kom je sowieso wel aan als je het bij de garage laat doen. Een beunhaas kan het misschien goedkoper doen. Heb hier ook een x14sz Corsa staan met de koppakking lek, denk dat ik maximaal 150-200 euro aan materiaal en vlakken kwijt ben.
18e heeft geen grotere kleppen dan een c20ne. 1mm kleiner zelfs. Alleen de inlaatpoort is groter in doorlaat bij het spruitstuk en het levert meer compressie op.
Draagarmbouten even iets los draaien, denk dat deze de boel nog op de standaard hoogte houden omdat alles vast zit in die positie. Even een paar keer indrukken en evt WD40 bij de draagarmrubbers spuiten. Dan natuurlijk de bouten weer vast draaien ;)
je moet ook niet onder je dorpels gaan opkrikken ;) Ik krik m zelf altijd onder de achteras op. Wel zorgen dat de auto in de versnelling staat en er een stoeptegel voor en achter de voor banden liggen.
Schrapend geluid is waarschijnlijk de startmotor die ietsje blijft hangen. Doet de Corsa van m’n ouders ook al een jaar lang ofzo. Een keer eraf halen en schoonmaken zou kunnen helpen.
heeft niks met oudere motoren te maken, x16xe’s zijn gewoon oliezuipers 9 van de 10 keer
@FnF_racer wrote:
heb hem al 2x gespot, al 2x precies op die plek.
nog geen 200 meter van mijn huis af, op de parkeerplaats van de Jumbo in Raalte.
heeft daar ook een vergunning voor gekregen, dus vermoed dat hij er zelfs woont???kan het trouwens zijn dat ik deze al eerder heb gespot, maar dan in Heeten?
@FnF_racer wrote:
vandaag in Heeten, rond een uur of half 6, 6 uur:
rode Corsa C, had rondom een spoilerlipsetje.
verder niet veel gezien.
reed voorbij cafe Bosgoed, stond mijn auto ook.Die kom ik ook regelmatig tegen ;)
Ik kon zo’n metalen strip lenen van een bevriende autogaragehouder. 5 seconden had ik een Astra F open :vertag
Ruitenkit powerrrrrr :D
SEH kop erop heeft geen nut, die is het zelfde als van de NE. Wat je wel kunt doen is het nokkenashuis met nokkenas van de SEH op de NE zetten. De SEH nokkenas heeft een iets andere timing dan die van de NE dus zal iets meer pk’tjes geven. Er zijn 2 types wat betreft de distributieriem. Spannen met de waterpomp of spannen met een extra spanner. Allebei een peuleschil, gewoon de merktekens goed zetten en gaan met die banaan. Een c20ne is trouwens een vrijloper, dus als je iets verkloot met de distributieriem zal ie niet kapot lopen.
Ik had al zo’n vermoeden dat je de bout voor de nokkenas had :P Mooi dat het achteraf dus weer meevalt, zoiets is de meesten al wel eens overkomen :thumb
11 januari 2013 om 08:35 In reactie op: HOW TO:c20xe ombouw naar dubbele webers (met filmpje) #17463081Nou weet ik niet zeker of je het nokkenashuis van de 1.8 ook nodig bent. Staat mij iets bij dat het gat waar de verdeler invalt groter is als die van de c20ne. Maar dat kan ik even voor je nakijken, heb beide in de schuur liggen.
11 januari 2013 om 08:23 In reactie op: Alleen maar in 3 en 4 schakelen via t schakelmechanisme #18092108Als jij die schakeltoren hebt, en je hebt die stang met waar je schakelmechanisme weer op komt, dus waar je mee schakelt. Kun je die wel links en rechtsom draaien?
Als ik het verhaal zo lees weet ik het zeker ;)
Voor de eerste variant moet je een heel andere stuurkolom inbouwen. Hoe het met je stuurhuis zit weet ik eigenlijk niet.
-
AuteurBerichten