HOW TO:c20xe ombouw naar dubbele webers (met filmpje)

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) HOW TO:c20xe ombouw naar dubbele webers (met filmpje)

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 103)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208673
    rabbitopc
    • Topics 51
    • Reacties 1122
    Lid sinds:
    31 July 2008

    aangezien er in dit topic niks staat over webers post ik het zelf maar miss. dat ze dit topic vast kunnen zetten is altijd makkelijk voor degene die dit willen hebben.

    wat heb je allemaal nodig:

    dubbele webers uiteraard http://www.biesheuvel.nl

    inlaatspruitstuk

    gasmechanisme voor de webers http://www.biesheuvel.nl

    speciale lage druk brandstofpomp http://www.biesheuvel.nl

    ontsteking aanpassen

    gepost door @ louwe 16v :thumbup

    ” ontsteking moet inderdaad vervangen worden
    want je computer krijgt geen gegevens meer
    en is dus onbruikbaar geworden
    voor gebruik met je webers

    je kunt de ontsteking gebruiken van een:

    d kadett gte
    ascona 1.8i

    die past rechtstreeks
    ok de originele plek
    waar standaard ook de ontsteking zit.

    verdelerkap en bougiekabels kun je van de orginele 1.8 gebruiken of je kunt een verdelerkap van een peugeot 205 1.9 gti monteren ,die is binnenwerks gelijk aan de originele
    maar buitenwerks is die haaks dus compacter
    dan zit je dus nog wel met je (gsi )bougie kabels
    die hebben aan de verdelerkant een andere aansluiting
    dan origineel
    maar daar kun je zelf wel andere tonnetjes opknijpen;)

    ook kun je de ontsteking naar de andere kant(voorkant) van de motor brengen
    en dan moet je die van een manta 1.8 gebruiken
    is meer werk en in mijn ogen de minder mooi oplossing
    maar wel n mogelijkheid
    en bespaart uiteraard ruimte aan de “achterkant” van de motor

    de ontstekingsmodule en bobine heb je ook nodig die bij de 1.8 ontsteking hoort

    aansluitschema:

    uiteraard heb je ook een shokekabel nodig die kun je op de sloop genoeg vinden ik heb er 1 van een vw passat diesel.
    of je pakt een orginele kadett e (1.3)S shoke kabel past ook orgineel in je dashboard :thumbup

    voor elektrische schema’s
    http://www.gteschmiede.de/tipps/Schaltbilder.html

    #17462982
    gunni
    • Topics 16
    • Reacties 207
    Lid sinds:
    2 August 2004

    Zo is het inderdaad.
    En goed afgesteld, bolt het perfect.
    En wat een mooi geluid.

    Groeten

    #17462983
    IMpY
    • Topics 13
    • Reacties 762
    Lid sinds:
    18 July 2005

    misschien is het een optie om er een overzichtelijke How To van te maken?

    Groeten Twan

    #17462984
    rabbitopc
    • Topics 51
    • Reacties 1122
    Lid sinds:
    31 July 2008

    origineel gepost door IMpY
    misschien is het een optie om er een overzichtelijke How To van te maken?

    Groeten Twan

    dat was mun bedoeling ook ja :thumbup

    heb net een setje webers besteld met spruitstuk :wub

    #17462985
    Fearless
    Bijdrager
    • Topics 135
    • Reacties 9323
    Lid sinds:
    9 January 2005

    Ik ben momenteel met een 8v bezig op motorcarbjes…
    Moet alleen nog een inlaat laten maken.

    Daarop heb ik een brandstofpompje van Qh, das een lagedrukpomp, als je vlotterbakjes volstaan en de druk wordt te hoog in de pomp dan stopt ie vanzelf met doorpompen.

    Dit wordt later allemaal overgezet op een 16v :P

    Ik moet ook nog eens kijken naar een gte ontsteking…Heb nu een verbouwde golf ontsteking in een gsi huis. Das met een hallsensor ipv contactpuntjes…wat ik dus net wat leuker vind ;)

    #17462986
    Piele
    Bijdrager
    • Topics 7
    • Reacties 1082
    Lid sinds:
    24 August 2006

    volgens mij hebben ik en een paar anderen dit een dik jaar geleden ook al gedaan, of is dit (alweer perongeluk…) verwijderd?
    Maar idd wel een goed id om een roundup te maken!

    Nog wat info uit mijn ervaringen :

    Ter aanvulling van het onstekingsgedeelte:
    Zorg dat je de onstekings module ook hebt van een niet computergeregelde onsteking, inc. het aansluitkabeltje naar de onsteking en je geregelde contact, omdat deze natuurlijk niet meer geregeld gaat worden door je “motrommel” ;)

    Het pakkingwerk is ook niet onbelangrijk om te vergeten, zou voor allebijde slurpers een compleet setje pakkingen halen.
    Daarbij komen nog pakkingen tussen je webers-spruitstuk, heb voorkeur bij allu/kunstoffen met ronde rubbere o-ringen.

    And last but not least, als je het goed doet gaat de ombouw je een kale geldboom opleveren, het afstelwerk nog niet meegerekend…
    Maar zodra je alles voor elkaar hebt en je draaid je sleutel om, weet je waar het goed voor was… :p

    #17462987
    kadett4x4
    Bijdrager
    • Topics 121
    • Reacties 2713
    Lid sinds:
    6 July 2004

    origineel gepost door Piele
    volgens mij hebben ik en een paar anderen dit een dik jaar geleden ook al gedaan, of is dit (alweer perongeluk…) verwijderd?
    Maar idd wel een goed id om een roundup te maken!

    Nog wat info uit mijn ervaringen :

    Ter aanvulling van het onstekingsgedeelte:
    Zorg dat je de onstekings module ook hebt van een niet computergeregelde onsteking, inc. het aansluitkabeltje naar de onsteking en je geregelde contact, omdat deze natuurlijk niet meer geregeld gaat worden door je “motrommel” ;)

    Het pakkingwerk is ook niet onbelangrijk om te vergeten, zou voor allebijde slurpers een compleet setje pakkingen halen.
    Daarbij komen nog pakkingen tussen je webers-spruitstuk, heb voorkeur bij allu/kunstoffen met ronde rubbere o-ringen.

    And last but not least, als je het goed doet gaat de ombouw je een kale geldboom opleveren, het afstelwerk nog niet meegerekend…
    Maar zodra je alles voor elkaar hebt en je draaid je sleutel om, weet je waar het goed voor was… :p

    inderdaad, klopt als een bus.
    hey piele, rijd je nog steeds met webers.

    groeten.

    #17462988
    Piele
    Bijdrager
    • Topics 7
    • Reacties 1082
    Lid sinds:
    24 August 2006

    origineel gepost door kadett4x4

    inderdaad, klopt als een bus.
    hey piele, rijd je nog steeds met webers.

    groeten.

    Nog steeds met 45rs, maar staat op het moment stil, inbraak gehad, toen had ik wel ff genoeg van…
    Gaat de stalling in voor wat serieus aanpas werk aan carro en motor.

    #17462989
    Piele
    Bijdrager
    • Topics 7
    • Reacties 1082
    Lid sinds:
    24 August 2006

    Die ontsteking naar voren brengen is eigenlijk bedoeld voor manta oid, omdat die het kachelhuis (correct me if im wrong) anders in de weg van de ontsteking zit.

    Nog ff over de pomp, moet idd een lage druk pomp zijn, maar een brandstofdrukregelaar is ook een optie!
    Mijn voorkeur bij pompen voor een 2l and up is de facett .
    De Silvertop levert net te weinig voor je xe als je voor 45r Webers gaat, dus kan je dan beter voor een Redtop gaan.

    Nog ff wat referenties voor je onderdelen:

    Voor Het gunstiger geprijsde spul ga je lekker in duitsland sjoppe, zoals je kelken, mechanieken en onstekingen. Heb hier een splinternieuwe onsteking voor een GTE voor nog geen 100 eetjes op de kop getikt! :
    http://www.ebay.de

    Voor al je pakking, fitting, filter en pomp werk:
    http://www.biesheuvel.nl

    En voor het professionele afstelwerk:
    http://www.freddycane.com

    http://www.hurricaneracing.nl

    #17462990
    Fearless
    Bijdrager
    • Topics 135
    • Reacties 9323
    Lid sinds:
    9 January 2005

    Die filmpjes van jou heb ik laatst nog op youtube gezien.
    Kon je goed op merken wanneer die wel en niet was afgesteld :D
    Donder wat een lekker geluidje

    Kan niet wachten tot mijn motorcarbjes eindelijk achter het blok kunnen.

    Ik heb zelf een Q-h brandstofpomp…worden ook vaak op motorfietsen gebruikt. (als de originele niet meer goed is)

    Jij reedt met een gte onsteking toch piele?
    Zoiets zoek ik nog voor op mn andere blokje.

    #17462991
    Piele
    Bijdrager
    • Topics 7
    • Reacties 1082
    Lid sinds:
    24 August 2006

    origineel gepost door Fearless
    Die filmpjes van jou heb ik laatst nog op youtube gezien.
    Kon je goed op merken wanneer die wel en niet was afgesteld :D
    Donder wat een lekker geluidje

    Kan niet wachten tot mijn motorcarbjes eindelijk achter het blok kunnen.

    Ik heb zelf een Q-h brandstofpomp…worden ook vaak op motorfietsen gebruikt. (als de originele niet meer goed is)

    Jij reedt met een gte onsteking toch piele?
    Zoiets zoek ik nog voor op mn andere blokje.

    Dat verschil is zeker duidelijk jah, dat liep echt verschrikkelijk rauw! :P

    Jah, heb een splinter nieuwe gekocht op ebay duitsland, goudmijn daar!
    Is gewoon plug&play, je moet dan alleen ff een module en dat kabelboompje regelen, had ik nog liggen, omdat ik een verkeerde had gekocht…

    Zoek ff op zundverteiler, verteiler en zundmodule uiteraard ;)
    Dus 1 van een D kadett 1800 GTE of een Ascona C 18E

    #17462992
    Fearless
    Bijdrager
    • Topics 135
    • Reacties 9323
    Lid sinds:
    9 January 2005

    Bedankt voor de tip, ga is loeren op ebay;)

    Zon ding heeft een contactpuntje toch?

    Heb op de 8v een omgebouwde vw-gti ontsteking…die is voorzien van een hall gever..dus elecktronisch.
    Maar heb er nog niet mee gereden.. graffitshadow had het toen lopend op een 1.6gsi…

    #17462993
    Piele
    Bijdrager
    • Topics 7
    • Reacties 1082
    Lid sinds:
    24 August 2006

    origineel gepost door Fearless
    Bedankt voor de tip, ga is loeren op ebay;)

    Zon ding heeft een contactpuntje toch?

    Heb op de 8v een omgebouwde vw-gti ontsteking…die is voorzien van een hall gever..dus elecktronisch.
    Maar heb er nog niet mee gereden.. graffitshadow had het toen lopend op een 1.6gsi…

    Is in principe het zelfde, maar haalt de gegevens bij de module weg ipv de motronic en is uiteraard verstelbaar omdat hij te draaien is ;)

    #17462994
    Fearless
    Bijdrager
    • Topics 135
    • Reacties 9323
    Lid sinds:
    9 January 2005

    Piele nog 1 vraag aan jou…

    Reedt jij met een vervroeging op het onstekingshuis? Ivbm hogere toeren dat ie dan de onsteking wat vervroegt?
    Ik kreeg zelf de tip om de onsteking op ongeveer 14 graden te zetten…en gewoon vast laten staan.
    Dus geen vervroeging. Wat vind jij daar van?

    #17462995
    Piele
    Bijdrager
    • Topics 7
    • Reacties 1082
    Lid sinds:
    24 August 2006

    Heb daar geen ervaring mee, rij zelf zonder de vacuum vervroeging

    #17462996
    rabbitopc
    • Topics 51
    • Reacties 1122
    Lid sinds:
    31 July 2008

    ik heb pas een ontsteking van een 1.8 gekocht .

    aansluitschema :D

    #17462997
    Piele
    Bijdrager
    • Topics 7
    • Reacties 1082
    Lid sinds:
    24 August 2006

    Kijk, altijd makkelijk voor de leek ;)
    Het is opzich logica.

    Zitten ze er al op dan??

    #17462998
    rabbitopc
    • Topics 51
    • Reacties 1122
    Lid sinds:
    31 July 2008

    origineel gepost door Piele
    Kijk, altijd makkelijk voor de leek ;)
    Het is opzich logica.

    Zitten ze er al op dan??

    nee nog niet ben er mee bezig tussen het laswerk door :P

    #17462999
    rabbitopc
    • Topics 51
    • Reacties 1122
    Lid sinds:
    31 July 2008

    en hij loopt :thumbup

    alles ff tijdelijk aangesloten om te kijken of alles werkt en hij brult :wub

    zit alleen geen uitlaat op dus het geluid in het filmpje is verstoort

    is nog aan het uploaden kan even duren voor hij zichtbaar is

    http://www.youtube.com/watch?v=RP8iiv2jejA

    #17463000
    Piele
    Bijdrager
    • Topics 7
    • Reacties 1082
    Lid sinds:
    24 August 2006

    puhh!! :wors
    Loopt al aardig synchroon nie??

    #17463001
    rabbitopc
    • Topics 51
    • Reacties 1122
    Lid sinds:
    31 July 2008

    origineel gepost door Piele
    puhh!! :wors
    Loopt al aardig synchroon nie??

    volgens mij loopt hij hartstikke goed ja heb ontsteking ff op gehoor afgesteld

    en hij jankt in toeren niet normaal :wub

    maar wil hem toch wel een keer af laten stellen als alles klaar is

    de motorruimte is nu weer helemaal kaal en heb zelf een gasmechanisme gebouwd onder de webers en een shoke kabel gemonteerd van een vw :o :D

    #17463002
    kadett4x4
    Bijdrager
    • Topics 121
    • Reacties 2713
    Lid sinds:
    6 July 2004

    voor het afstellen kun je ook naar rikken in mariaheide (naast veghel)
    0413364181.
    die hebben er ook verstand van.

    groeten.

    #17463003
    rabbitopc
    • Topics 51
    • Reacties 1122
    Lid sinds:
    31 July 2008

    origineel gepost door kadett4x4
    voor het afstellen kun je ook naar rikken in mariaheide (naast veghel)
    0413364181.
    die hebben er ook verstand van.

    groeten.

    dank u :thumbup

    #17463004
    dr_antrax
    Bijdrager
    • Topics 94
    • Reacties 464
    Lid sinds:
    16 August 2007

    wat is eigenlijk het verschil tussen webers en trottle bodies??? ik weet dat de laatste injectie gestuurd is.. maar uiteindelijk welke geven meer pk en geluid verschil van beide??

    #17463005
    Fearless
    Bijdrager
    • Topics 135
    • Reacties 9323
    Lid sinds:
    9 January 2005

    Injectie is altijd meer mee te winnen, omdat je dan alles regelen kan met een computer

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 103)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.