Juffer1

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 2,991)
  • Auteur
  • In reactie op: xenon lampen inbouwen astra h #18339058
    Juffer1
    Deelnemer

De koplampen zonder AFL zijn in principe gewoon om te bouwen naar een auto waar nu halogeen verlichting inzit.

Wel even 2 extra massa draadjes inmaken en in je UEC de AHL optie aanzetten als je gebruik wil maken van de originele xenon en ballasten.
      Kies je voor aftermarket xenon dan is dat laatste niet nodig.

How to :
      http://www.astratuningclub.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=133&t=10277

In reactie op: Parrot mki9100 in opel astra H met cd30 #18335633
      Juffer1
      Deelnemer

Je hebt een verkoopkabel nodig van kram naar Iso naar kram zoals deze :
        http://www.carkit-shop.nl/kram-iso2car-86172.html

Let wel even op dat je vermoedelijk ook een geschakelde + moet hebben om je carkit aan en uit te zetten.
        In de stekker van de radio zit geen geschakelde +.

Hiervoor zijn verschillende optie, afhankelijk van de uitvoering van je auto :
        – Van sigaretten aansteker afhalen (indien geschakeld)
        – Van climate controle kabelboom afhalen (indien aanwezig)
        – Van lichtschakelaar afhalen.

Juffer1
        Deelnemer

@FKsport wrote:

misschien dat ik het weekend meeting Kinrooi ga bekijken, kans dat ze misschien daar ook een goedje hebben

Ik ga ook naar Kinrooi en gooi wel wat spullen in de auto om dat op te lossen.
          Loop als je daar bent even naar de partytent van Opel Power Nederland en vraag daar even naar de eigenaar van de zilveren Zafira OPC ;)

In reactie op: inleren functies Astra H #18320093
          Juffer1
          Deelnemer

Je kan het terug vinden aan de 2 letters die op de achterkant van je REC staan.
            Makkelijkste manier is gewoon iemand in de buurt zoeken die middels een Op-Com of Tech2 die optie aanzet.
            Als die optie grijs is ondersteund je REC dit niet.

Als je een REC hebt met de index HT, HQ, HN of DL dan is de ATWS functie niet te activeren.

In reactie op: How to xenon inbouwen astra h? #18320067
            Juffer1
            Deelnemer

Met die handleiding (die ik overigens heb gemaakt) moet het zeker lukken mits je koplampen ZONDER AFL hebt.

In reactie op: inleren functies Astra H #18320091
              Juffer1
              Deelnemer

@kwalihavome wrote:

ATWS? Ik weet niet wat die functie is.
                Wel waren alle kabels voorbereid.

ATWS is de Anti Theft Warning System oftewel : fabrieksalarm.

Dat de bekabeling is voorbereid en dat de zekeringhouder ook is voorbereid zegt helemaal niets.
                De REC (Rear Electric Center) moet de functie vanuit zijn besturingssysteem ook aankunnen.
                Pas als die dat softwarematige aankan, kan je die functie ook (laten) activeren.

Meer info vindt je in dit topic op http://www.AstraTuningClub.nl

In reactie op: inleren functies Astra H #18320084
                Juffer1
                Deelnemer

Is je REC geschikt voor de ATWS functie ?

Deze functies zijn gewoon met een OP-com te programmeren, je zou Astranomic eens een berichtje kunnen sturen.

In reactie op: int ciruit show en shine dag!!!!!!! #18307475
                  Juffer1
                  Deelnemer

Gefeliciteerd Jurgen !

Ik mocht er 2 meenemen :

Denk dat het aantal bezoekers tegenviel omdat er klote weer was voorspeld wat uiteindelijk heel erg meeviel.
                    Tegen half 4 een buitje gehad wat na 20 minuten ook weer over was.

Opkomst vond ik helemaal niet verkeerd voor de eerste keer dat dit werd georganiseerd.

In reactie op: OEM xenon koplampen inbouwen #18320047
                    Juffer1
                    Deelnemer

Als je de zoekfunctie had gebruikt dan had je ook gezien dat de Xenon units zonder AFL bijna plug & play in te bouwen zijn en dat de versie met AFL dat verre van is.

De units die jij hebt met AFL zijn alleen in te bouwen met de AFL module waarvoor je ook in de auto allerlei kabels moet gaan maken.
                      De stekker van een AFL unit is ook anders qua pen bezetting dan een zonder AFL.

Heb je een xenon koplamp zonder AFL dan is het in 30 minuten werkend in te bouwen inclusief programmeren en aanpassen van de koplamp / stekker.
                      Heb je een xenon koplamp met AFL dan is het zomaar een dag werk, er vanuit gaande dat de AFL module juist is afgemeld en je deze zelf kan kalibreren.

In reactie op: How to xenon inbouwen astra h? #18320065
                      Juffer1
                      Deelnemer

Er moeten inderdaad 2 massakabels omgelegd worden en je moet ook het een en ander programmeren in de auto om het werkend te krijgen.
                        Let wel op dat de xenon units die je plaatst GEEN AFL functie hebben, als ze dat wel hebben dan komt er nog veel en veel meer bij kijken en krijg je de hoogteregeling ook niet zomaar werkend.

Gr. Arjan

In reactie op: Foute Astra geleverd. #18319086
                        Juffer1
                        Deelnemer

Dat achteraf inbouwen is niet zo makkelijk als bij de Astra G & H.

Als ik het goed heb begrepen zit hier hetzelfde systeem in als in de Astra J.
                          Dit houdt in dat je naast het aan en afmelden ook nog een programmeercode moet gaan opvragen in Russelsheim die beperkt geldig is.
                          Op zich niet jou probleem maar er zijn maar een handjevol monteurs die daar goed mee overweg kunnen en snappen hoe het systeem werkt.
                          Daarnaast is het de vraag of je stekker en bekabeling ook zijn voorbereid.

Ik zou er niet op zitten te wachten dat een dealer in mijn nieuwe auto even het halve dashboard uit elkaar gaat trekken.

Persoonlijk zou ik de auto ook weigeren of ze moeten met een heel goed financieel tegenvoorstel komen.

In reactie op: [DATUM WIJZIGING] Opelmeeting Arnhem Gelredome #18309186
                          Juffer1
                          Deelnemer

Als die plek openbaar is dan is het dus eigendom van de gemeente en moet er een vergunning zijn aangevraagd.
                            Je kan het erop gokken maar het laatste wat je wil is dat een set blauwpetten je na een uur komt vertellen dat iedereen weer weg moet.

Zorg dat je het in ieder geval zowel bij de Mac als Gelredome hebt gemeld en vanuit hun toestemming hebt dan is er niets aan de hand.

In reactie op: Gezocht iemand die mijn Astra H gtc zsm kan uitlezen. #18310699
                            Juffer1
                            Deelnemer

Niet helemaal, want een airbag storing moet altijd gewist worden.
                              Zolang als dat dat lampje brandt werken geen van je airbags meer.

In reactie op: Gezocht iemand die mijn Astra H gtc zsm kan uitlezen. #18310696
                              Juffer1
                              Deelnemer

Gordelspanners kun je gewoon laten zitten, die zijn niet aangemeld.

De airbags zijn wel aangemeld op je auto. Makkelijkste is om de airbags die origineel in je auto zaten om te bouwen in je nieuwe interieur
                                Je moet namelijk anders eerst de oude airbags uitleren voor je de nieuwe weer kan aanmelden (als die vanuit de oude auto ook zijn afgemeld).

In reactie op: fotowedstrijd #38 natuur(lijk) Opel #18305757
                                Juffer1
                                Deelnemer

In reactie op: Gezocht iemand die mijn Astra H gtc zsm kan uitlezen. #18310695
                                  Juffer1
                                  Deelnemer

Die stoelairbags zijn ingeleerd op de auto, die kan je dus niet zo even uitwisselen.

In reactie op: [DATUM WIJZIGING] Opelmeeting Arnhem Gelredome #18309202
                                    Juffer1
                                    Deelnemer

In je eerste post geeft je aan dat we welkom zijn op die parkeerplaats van het Gelredome, in de 8ste post geef je aan dat er geen contact is geweest met Gelredome ?
                                      Is er nu vanuit de terrein eigenaar nu wel of geen toestemming ?

Zorg dat je in ieder geval schriftelijke toestemming hebt van de terrein eigenaar dat je daar mag staan en zorg dat je die bevestiging die dag ook mee hebt.
                                      Een FB evenement is leuk, maar jij wordt dan wel aangemerkt als organisator. Alle “verantwoordelijkheid” ligt dan ook bij jou.
                                      Kort gezegd : als er gedonder komt dan kloppen ze dus bij jou aan. Persoonlijk zou ik er geen FB evenement van maken of het uit naam van een “club” doen.
                                      Ander nadeel van een openbaar FB evenement is dat je wellicht ook lokale clubs/groepen gaat aantrekken.

In reactie op: Gezocht iemand die mijn Astra H gtc zsm kan uitlezen. #18310700
                                      Juffer1
                                      Deelnemer

Heb je de “oude” stoel airbags ook overgezet in je nieuwe interieur ?

In reactie op: Trekhaak Controle lampje #18310049
                                        Juffer1
                                        Deelnemer

Mijn 2003 Zafira OPC heeft dit lampje er standaard al inzitten.
                                          Wel raar dat het bij de Astra G er dan nog niet inzit.

Volgens mij heeft de 1.8 Zafira A van mijn schoonouders (2002) dat lampje ook.

In reactie op: Komt er nog een opel treffen in dronten in 2016? #18304520
                                          Juffer1
                                          Deelnemer

@-BlendjuH- wrote:

Gaat het treffen weer in April plaats vinden ?

Dan hopelijk niet op 10 April ivm het Astra treffen in Wouw

In reactie op: Inleg luchtfilter astra H GTC #18308657
                                            Juffer1
                                            Deelnemer

Kars : Op de site van Astra Tuning Club staat in het Astra H gedeelte onder “motorisch” een verslag van wat testen met diverse filters op de dynobank.

http://www.astratuningclub.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=130&t=12756″ onclick=”window.open(this.href);return false;

In reactie op: Een nieuwe auto een waxoyl behandeling geven #18304913
                                              Juffer1
                                              Deelnemer

Lees even dit topic door :
                                                https://forum.carclean.nl/threads/test-waxoyl-100-lakpantser.6589/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Na het lezen zal je zien dat de dure Waxoyl het ruim aflegt tegen een “waxje” van € 20,-

Als je iets wil wat echt goed werkt :
                                                – polijsten
                                                – onvetten met een daarvoor bestemd middel
                                                – Glascoating aan laten brengen zoals de Gyeon Mohs / Prime , Nanolex Si3D of een IGL coating.

Op die manier ben je er zeker een jaar vanaf.

In reactie op: Originele xenon lampen achteraf ingebouwd in Zafira A #18308147
                                                Juffer1
                                                Deelnemer

Bij een Zafira ben je er dan nog niet omdat de sensor op de achteras een signaal naar een module stuurt bij de voetenruimte van de bestuurder die op zijn beurt de koplampen weer aanstuurt.

Wat OPC-Oss (denk ik) graag zou willen weten is of de originele stel motors van de xenon units ook te bedienen zijn met de originele “halogeen” stelmotors.

Ben ik zelf ook wel benieuwd naar, eigenlijk zouden we eerst moeten zien te achterhalen hoe de “halogeen” motoren aangestuurd worden.
                                                  Zover ik nu even snel uit de kleuren haal zie ik 1x massa en 2x een +12V (1 hoog en 1 laag).

Als de xenon motoren nu ook met 1x massa en 2x +12v werken dan zou het niet zo moeilijk moeten zijn.

In reactie op: Opel Astra H #18308004
                                                  Juffer1
                                                  Deelnemer

Helemaal mee eens, die motoren kunnen enorm slecht tegen gas.
                                                    De Z16xep (1.6 16v) houdt er trouwens ook niet heel erg van.

In reactie op: sevenum 2016 opelpower nederland !!!!!!!! #18307629
                                                    Juffer1
                                                    Deelnemer

Leuk thema !

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 2,991)