Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De koplampen zonder AFL zijn in principe gewoon om te bouwen naar een auto waar nu halogeen verlichting inzit.
Wel even 2 extra massa draadjes inmaken en in je UEC de AHL optie aanzetten als je gebruik wil maken van de originele xenon en ballasten.
Kies je voor aftermarket xenon dan is dat laatste niet nodig.How to :
http://www.astratuningclub.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=133&t=10277Je hebt een verkoopkabel nodig van kram naar Iso naar kram zoals deze :
http://www.carkit-shop.nl/kram-iso2car-86172.htmlLet wel even op dat je vermoedelijk ook een geschakelde + moet hebben om je carkit aan en uit te zetten.
In de stekker van de radio zit geen geschakelde +.Hiervoor zijn verschillende optie, afhankelijk van de uitvoering van je auto :
– Van sigaretten aansteker afhalen (indien geschakeld)
– Van climate controle kabelboom afhalen (indien aanwezig)
– Van lichtschakelaar afhalen.@FKsport wrote:
misschien dat ik het weekend meeting Kinrooi ga bekijken, kans dat ze misschien daar ook een goedje hebben
Ik ga ook naar Kinrooi en gooi wel wat spullen in de auto om dat op te lossen.
Loop als je daar bent even naar de partytent van Opel Power Nederland en vraag daar even naar de eigenaar van de zilveren Zafira OPC ;)Je kan het terug vinden aan de 2 letters die op de achterkant van je REC staan.
Makkelijkste manier is gewoon iemand in de buurt zoeken die middels een Op-Com of Tech2 die optie aanzet.
Als die optie grijs is ondersteund je REC dit niet.Als je een REC hebt met de index HT, HQ, HN of DL dan is de ATWS functie niet te activeren.
Met die handleiding (die ik overigens heb gemaakt) moet het zeker lukken mits je koplampen ZONDER AFL hebt.
@kwalihavome wrote:
ATWS? Ik weet niet wat die functie is.
Wel waren alle kabels voorbereid.ATWS is de Anti Theft Warning System oftewel : fabrieksalarm.
Dat de bekabeling is voorbereid en dat de zekeringhouder ook is voorbereid zegt helemaal niets.
De REC (Rear Electric Center) moet de functie vanuit zijn besturingssysteem ook aankunnen.
Pas als die dat softwarematige aankan, kan je die functie ook (laten) activeren.Meer info vindt je in dit topic op http://www.AstraTuningClub.nl
Is je REC geschikt voor de ATWS functie ?
Deze functies zijn gewoon met een OP-com te programmeren, je zou Astranomic eens een berichtje kunnen sturen.
Gefeliciteerd Jurgen !
Ik mocht er 2 meenemen :
Denk dat het aantal bezoekers tegenviel omdat er klote weer was voorspeld wat uiteindelijk heel erg meeviel.
Tegen half 4 een buitje gehad wat na 20 minuten ook weer over was.Opkomst vond ik helemaal niet verkeerd voor de eerste keer dat dit werd georganiseerd.
Als je de zoekfunctie had gebruikt dan had je ook gezien dat de Xenon units zonder AFL bijna plug & play in te bouwen zijn en dat de versie met AFL dat verre van is.
De units die jij hebt met AFL zijn alleen in te bouwen met de AFL module waarvoor je ook in de auto allerlei kabels moet gaan maken.
De stekker van een AFL unit is ook anders qua pen bezetting dan een zonder AFL.Heb je een xenon koplamp zonder AFL dan is het in 30 minuten werkend in te bouwen inclusief programmeren en aanpassen van de koplamp / stekker.
Heb je een xenon koplamp met AFL dan is het zomaar een dag werk, er vanuit gaande dat de AFL module juist is afgemeld en je deze zelf kan kalibreren.Er moeten inderdaad 2 massakabels omgelegd worden en je moet ook het een en ander programmeren in de auto om het werkend te krijgen.
Let wel op dat de xenon units die je plaatst GEEN AFL functie hebben, als ze dat wel hebben dan komt er nog veel en veel meer bij kijken en krijg je de hoogteregeling ook niet zomaar werkend.Gr. Arjan
Dat achteraf inbouwen is niet zo makkelijk als bij de Astra G & H.
Als ik het goed heb begrepen zit hier hetzelfde systeem in als in de Astra J.
Dit houdt in dat je naast het aan en afmelden ook nog een programmeercode moet gaan opvragen in Russelsheim die beperkt geldig is.
Op zich niet jou probleem maar er zijn maar een handjevol monteurs die daar goed mee overweg kunnen en snappen hoe het systeem werkt.
Daarnaast is het de vraag of je stekker en bekabeling ook zijn voorbereid.Ik zou er niet op zitten te wachten dat een dealer in mijn nieuwe auto even het halve dashboard uit elkaar gaat trekken.
Persoonlijk zou ik de auto ook weigeren of ze moeten met een heel goed financieel tegenvoorstel komen.
Als die plek openbaar is dan is het dus eigendom van de gemeente en moet er een vergunning zijn aangevraagd.
Je kan het erop gokken maar het laatste wat je wil is dat een set blauwpetten je na een uur komt vertellen dat iedereen weer weg moet.Zorg dat je het in ieder geval zowel bij de Mac als Gelredome hebt gemeld en vanuit hun toestemming hebt dan is er niets aan de hand.
14 februari 2016 om 12:22 In reactie op: Gezocht iemand die mijn Astra H gtc zsm kan uitlezen. #18310699Niet helemaal, want een airbag storing moet altijd gewist worden.
Zolang als dat dat lampje brandt werken geen van je airbags meer.14 februari 2016 om 11:51 In reactie op: Gezocht iemand die mijn Astra H gtc zsm kan uitlezen. #18310696Gordelspanners kun je gewoon laten zitten, die zijn niet aangemeld.
De airbags zijn wel aangemeld op je auto. Makkelijkste is om de airbags die origineel in je auto zaten om te bouwen in je nieuwe interieur
Je moet namelijk anders eerst de oude airbags uitleren voor je de nieuwe weer kan aanmelden (als die vanuit de oude auto ook zijn afgemeld).14 februari 2016 om 10:23 In reactie op: Gezocht iemand die mijn Astra H gtc zsm kan uitlezen. #18310695Die stoelairbags zijn ingeleerd op de auto, die kan je dus niet zo even uitwisselen.
In je eerste post geeft je aan dat we welkom zijn op die parkeerplaats van het Gelredome, in de 8ste post geef je aan dat er geen contact is geweest met Gelredome ?
Is er nu vanuit de terrein eigenaar nu wel of geen toestemming ?Zorg dat je in ieder geval schriftelijke toestemming hebt van de terrein eigenaar dat je daar mag staan en zorg dat je die bevestiging die dag ook mee hebt.
Een FB evenement is leuk, maar jij wordt dan wel aangemerkt als organisator. Alle “verantwoordelijkheid” ligt dan ook bij jou.
Kort gezegd : als er gedonder komt dan kloppen ze dus bij jou aan. Persoonlijk zou ik er geen FB evenement van maken of het uit naam van een “club” doen.
Ander nadeel van een openbaar FB evenement is dat je wellicht ook lokale clubs/groepen gaat aantrekken.13 februari 2016 om 19:54 In reactie op: Gezocht iemand die mijn Astra H gtc zsm kan uitlezen. #18310700Heb je de “oude” stoel airbags ook overgezet in je nieuwe interieur ?
Mijn 2003 Zafira OPC heeft dit lampje er standaard al inzitten.
Wel raar dat het bij de Astra G er dan nog niet inzit.Volgens mij heeft de 1.8 Zafira A van mijn schoonouders (2002) dat lampje ook.
@-BlendjuH- wrote:
Gaat het treffen weer in April plaats vinden ?
Dan hopelijk niet op 10 April ivm het Astra treffen in Wouw
Kars : Op de site van Astra Tuning Club staat in het Astra H gedeelte onder “motorisch” een verslag van wat testen met diverse filters op de dynobank.
http://www.astratuningclub.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=130&t=12756″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Lees even dit topic door :
https://forum.carclean.nl/threads/test-waxoyl-100-lakpantser.6589/” onclick=”window.open(this.href);return false;Na het lezen zal je zien dat de dure Waxoyl het ruim aflegt tegen een “waxje” van € 20,-
Als je iets wil wat echt goed werkt :
– polijsten
– onvetten met een daarvoor bestemd middel
– Glascoating aan laten brengen zoals de Gyeon Mohs / Prime , Nanolex Si3D of een IGL coating.Op die manier ben je er zeker een jaar vanaf.
18 januari 2016 om 19:42 In reactie op: Originele xenon lampen achteraf ingebouwd in Zafira A #18308147Bij een Zafira ben je er dan nog niet omdat de sensor op de achteras een signaal naar een module stuurt bij de voetenruimte van de bestuurder die op zijn beurt de koplampen weer aanstuurt.
Wat OPC-Oss (denk ik) graag zou willen weten is of de originele stel motors van de xenon units ook te bedienen zijn met de originele “halogeen” stelmotors.
Ben ik zelf ook wel benieuwd naar, eigenlijk zouden we eerst moeten zien te achterhalen hoe de “halogeen” motoren aangestuurd worden.
Zover ik nu even snel uit de kleuren haal zie ik 1x massa en 2x een +12V (1 hoog en 1 laag).Als de xenon motoren nu ook met 1x massa en 2x +12v werken dan zou het niet zo moeilijk moeten zijn.
Helemaal mee eens, die motoren kunnen enorm slecht tegen gas.
De Z16xep (1.6 16v) houdt er trouwens ook niet heel erg van.Leuk thema !
-
AuteurBerichten