OEM xenon koplampen inbouwen

Forumindex Forums Modellen Astra OEM xenon koplampen inbouwen

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276818
    nathan0
      Lid sinds:
      23 May 2016

      beste lezers,

      Ik heb een mooi setje originele bi-xenon koplampen met AFL voor m’n astra op de kop kunnen tikken, maar de stekker aansluitingen komen natuurlijk niet overeen ( astra H uit 2004 ).

      Ik heb er ook gelijk een after-market setje xenon lampen bij gekocht inclusief balasten en canbus e.d. Deze zou plug en play moeten zijn op mijn oude koplampen.

      Verspreid over het internet lees ik vage hints dat een OEM bi-xenon koplamp i.c.m. een aftermarket xenon set, slechts met een kleine aanpassing zo ingebouwd kan worden. NERGENS kan ik alleen vinden hoe deze ‘kleine’ aanpassing gedaan moet worden… en wat deze aanpassing überhaupt is!

      Kan iemand mij verder op weg helpen? Heeft iemand ervaring?

      Set staat ondertussen ook op marktplaats, maar ik zou het leuker vinden als ik hem alsnog ingebouwd krijg..

      Alvast veel dank!

      #18320046
      Engee
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 November 2007

        Met een beetje goed zoeken had je het echt wel gevonden…..

        Op ATC staat heel duidelijk een how-to: http://www.astratuningclub.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=133&t=10277

        #18320047
        Juffer1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 July 2006

          Als je de zoekfunctie had gebruikt dan had je ook gezien dat de Xenon units zonder AFL bijna plug & play in te bouwen zijn en dat de versie met AFL dat verre van is.

          De units die jij hebt met AFL zijn alleen in te bouwen met de AFL module waarvoor je ook in de auto allerlei kabels moet gaan maken.
          De stekker van een AFL unit is ook anders qua pen bezetting dan een zonder AFL.

          Heb je een xenon koplamp zonder AFL dan is het in 30 minuten werkend in te bouwen inclusief programmeren en aanpassen van de koplamp / stekker.
          Heb je een xenon koplamp met AFL dan is het zomaar een dag werk, er vanuit gaande dat de AFL module juist is afgemeld en je deze zelf kan kalibreren.

          #18320048
          nathan0
            Lid sinds:
            23 May 2016

            Dank voor de reacties!

            Met de handleiding op http://www.astratuningclub.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=133&t=10277 is het goed gelukt !

            Ik had de originele lampen met AFL (lens kan links-rechts en op-neer). De AFL werkt nu uiteraard niet, en de elektronische hoogteregeling is helaas ook niet van kracht. Wanneer de apk gedaan moet worden zal ik tijdelijk even de oude koplampen monteren zodat dit geen afkeurpunt is.

            Voor het maken van de massa voor de xenon heb ik ervoor gekozen de pinnetjes binnen in de stekker van de koplamp met elkaar te verbinden d.m.v. een klein stukje draad. (zie handleiding)

            Het was in principe geen moeilijke klus, het was alleen even pielen met het omleggen/aansluiten van de kabels!

            wanneer ik tijd heb zal ik een foto uploaden met het resultaat!

            Succes voor degene die dit nog gaan doen ;)

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.