Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
2 januari 2022 om 23:58 In reactie op: opel cih 2.2 krukas met 2,4 drijfstangen in een 2,0 motor #18451107
ik weet niet wat jij allemaal van plan bent een 2.0l krukas omslijpen ik zou zeggen bouw gewoon een dikke 2.2 of een dikke 2.4 de kop van een 2.0l kan je op beide gebruiken,de boring is van alle drie 95 slag is anders 2.4 korte zuigers
mooi nu maar wachten op mooi weer
drijfstangen zijn niet hetzelfde,en inderdaad oliegaatje zit ergens anders.
4 oktober 2015 om 23:43 In reactie op: najaarsmeetinf amersfoort opelpower nederland 4 oktober #18290866@manta-senator wrote:
Was weer werelds. Tnx organisatie
bedankt,de opkomst was nog nooit zo groot,ook dankzij het super weer !!!!
30 september 2015 om 03:11 In reactie op: najaarsmeetinf amersfoort opelpower nederland 4 oktober #18290856SHOW EN SHINE !!!!!!
Corsa 1 2 3
Vectra 1 2 3
Astra 1 2 3
Achterwielaandrijver 1 2 3
Oldtimer 1 2 3
Overige 1 2 3
Girlcar 1 2 3
Db middieweight 1 2 3
Db Heavyweight 1 2 3
Db extreme 1 2 3@biancaatje wrote:
Daar gaat me imago van lief klein onschuldig meisje :angel :angel
dat was wel heel lang gelden :D :D :D :D :D :D
was dit jaar zeker super druk,maar daar doen we het ook voor!!!!
ik heb zelf door de grote deelname aan show en shine weinig tijd voor foto’s zelf te nemen,maar er staan er hier al genoeg.
ik wil hierbij ook opeldealer nefkens bedanken voor het beschikbaar stellen van de locatie,en marco van velzen voor het regelen van de locatie en alles er om heen,super !!!!!LET OP,DE INGANG OP SEVENUM IS VERPLAATST!!!!!!!!!!
WEGENS NIEUW GRAS MOET WE NOODGEDWONGEN DE INGANG VERPLAATSEN NAAR EEN INGANG EERDER OP DE WEG,JE MOET DUS NU VOOR DE MANEGE HET VELD OP,LET DUS GOED OP DE BOORDEN DIE ER STAAN !!!!we hebben meestal altijd wel mazel met het weer,maar het kan een keer slecht uitpakken natuurlijk !!! :D :D :D :D
nog even en het is zo ver,wij zijn met de laatste voorbereidingen bezig,en dan gaat de boel los !!!!!!!!!
Klasse indeling 2014
0 agila 0 motorruimte
0 Astra f 0 Interieur-Kofferbak
0 Astra g 0 Airbrush
0 Astra h en j 0 Glow Off
0 Astra Coupe’ 0 D.B cat 1 woofer
0 Ascona B 0 D.B cat 2 en meer woofers
0 Ascona C 0 slalom
0 Corsa A 0 Laagste auto
0 Corsa B
0 Corsa C 0 carlimbo
0 Corsa D 0 hardste uitlaat geluid
0 Calibra 0 Club auto van het jaar
0 Combo 0 De grootste club
0 Cabrio 0 meest feestende club
0 commodore 0 best of show
0 Kadett C 0 meest speciale auto
0 Kadett D 0 meest gereden km
0 Kadett E
0 suv/mpv Meriva -Zafira –Sintra-antara mokka
0 Manta A – Ascona A
0 Manta B
0 Omega B
0 Oldtimer
0 Origineel t/m 2004
0 Rekord
0 Senator -Monza -Omega A
0 Signum – Insignia 0 Meest gereden km
0 Tigra A -naam:………..
0 Tigra (twintop) -adres
0 Vectra A -land:…………
0 Vecrta B
0 Vectra C
0 Vivaro 0 girl car 0 opc 0 opel gthier alles waar je op sevenum aan mee kan doen,terug van weggeweest is het hardste uitlaatgeluit,dus wie heeft dit jaar het meeste lawaai uit zijn uitlaat ?????????????
@hillclimber16V wrote:
Ik kocht in het verleden drijfstangen van geert voor mijn 20XE
enig idee of deze er ook zijn voor de CIH blokken?ja die zijn er!!
@Gijsdejong wrote:
Hallo allemaal,
Was vergeten te vermelden voor dubbele carbareteurs.
Zijn er korte inlaat buizen voor 2.4cih tbv dubbele carbareteurs zoals bij 2.0cih.Hoor graag van jullie.
Gr. Gijs
korte zie je niet,zijn altijd de lange uitvoering,voor de 2.0l had je de korte irmscher spruitstukken bijvoorbeeld.
@ralph3000 wrote:
Nog even wat, ik lees net dat je een smalle irmscher achterbumper hebt, een exclusief heeft normaal gesproken de dikke variant toch?? :hmmz
de echte exlusief van bouwjaar 85 en 86 hadden de smalle buimper erop,daarna kon je hem bij irmscher bestellen,en zat de dikke bumper er dan op.
ik heb zelf nog een 89 staan,met alles er op,stuur dikke driedelige spoiler,dubbele koplampen,de zwarte wielen.@fluks wrote:
3.0 inlaatspruitstuk past niet op een 2.0 kop
alleen op een 2.2 en 2.4wel als je je nokjes van je kop afzaagd :D
mooi klote hoor,nu maar hopen dat ze niet moeilijk gaan doen.
Gasklepositiesensor,zwarte kastje,moet je even op een andere stand proberen.
ik heb al een cih met turbo.op 1.1 bar 256pk en 362 koppel :D
omega,!!
ik kan ze voor je regelen.@Duurt wrote:
Met een origineel injectiesysteem van een 2.0E is het mengsel te schraal waardoor hij kan gaan pingelen en de wanden tussen de zuigerveren afbreken met alle gevolgen van dien.
Heb daarom wat grotere injectoren gezocht, eerst de zwart/grijze injectoren van een oude Opel 6 cyl. met gewoon L-Jetronic gebruikt en had er 4 voorschakelweerstanden tussen gezet maar dan was hij veel te rijk.
Daarna heb ik er gele injectoren van een Alfa Romeo er ingezet, die hadden iets meer opbrengst dan de originele Manta injectoren. (ik meen 200,5 cc p/m)
Bij de Alfa zaten ze op een railtje gemonteerd, maar als je dat er af haalt word hij korter en kun je er slangen op monteren.
Wel even om de weerstand denken, de oude L-jetronic heeft voorschakelweerstanden en de nieuwe LE-Jetronic niet.In combinatie met spaghetti uitlaatspuitstuk, 6 cm uitlaat, ingekorte 3.0 aanzuigbuis en verder alles origineel zat hij op 150 pk. en een topsnelheid van 210 km/uur.
Ook moet je de boutjes voor montage van je vliegwiel iets afslijpen.
zie rubriek van @henk400rr viewtopic.php?f=22&t=35035wat een onzin verhaal duurt,je kan het nieuwe systeem beter gebruiken als het oude met die weer standen,je kan met een 2.4 met het nieuwe systeem gewoon met goede kop en de juiste nokkenas 170 pk halen.
de grijze injektoren van het oude systeem leveren echt niet meer benzine,dan met je de grijze van een bmw 635 nemen die wel.en wat foto’s zal ook leuk zijn !!!!!!!!!!!!!!!!!
@EE400 wrote:
@steensel wrote:
waar aan kan je een i200 motorblok herkennen
buiten de onsteking en de ita 555 nokkenas
Het nieuwe i200 i240 en 400 topic pagina 5 Quote: Henk 400rr :thumbup
viewtopic.php?f=10&t=147495&start=100 ;)
De i200 motor had zo ook zijn eigen coderingen, een normale 2.0E motor had als motornr. “2.0E-(motornr)” erin staan, bij de i200 motor was dit “2.0iE-(motornr.)”, ditzelfde geld voor de kop, waar normaal X20E…. staat of P20E… zou nu ook een “i” toegevoegd moeten zijn.
In zo’n geval mag je aannemen dat er een (vlgs fabrieksopgaaf) 125Pk motor in zit, de ontsteking zelf zou ook een ander nr moeten hebben en/of een andere onderdrukdoos, maar die kenmerken weet ik zo niet.
Origineel zat er op het kleppendeksel een sticker met daarbij de afstelgegevens van de nokkenas stoters.
De 110pk versie i200 was hier niet geleverd en de motor zelf was niet anders dan de motor in de GSI/GTE en de latere GT uitvoeringen.
volgens mij zijn er geen 110 pk i200 genaakt hoor,en er hoort een i tussen te staan nij het motornummer.
ik heb een i140 motor orgineel van irmscher daar staat 2.4ie op.
een i200 motor had een hogere compressie trouwens,en de bekende nokkenas met vast stotors,en de speciale onsteking.hier de indeling voor show en shine, ik heb voor dit jaar meer klasses gemaakt!!!
voor show en shine
mooiste corsa 1 2 en 3
mooiste vectra 1 2 en 3
mooiste astra 1 2 en 3
mooiste achterwielaandrijver 1 2 en 3
mooiste oldtimer 1 2 en 3
mooiste overige 1 2 en 3
db drag 1 2 en 3
best of show 1ik zag net een foto,maar het wer zag er goed uit daar.
het was heel indrukwekkend hoeveel mensen afschijt kwamen nemen van hans,een haag van manta’s voor de ingang,echt top.
het blijft nog steeds niet te geloven dat hij er niet meer is,twee weken gelden,op het brabandweekend sta je nog te praten,en nu is hij er niet meer :( :(
aan al te toespraken kon je horen hoe hans geliefd was,zowel bij de caranaval,darten als bij de manta rijders. -
AuteurBerichten