CIH 16V (ingekorte 24V)

Forumindex Forums Techniek Cih CIH 16V (ingekorte 24V)

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 56)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208564
    henk 400rr
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2813
    Lid sinds:
    29 June 2004

    Hoe het ook kan is het volgende: –>link<--

    Persoonlijk vond ik dit een hele interessante mogelijkheid, ook staan er wel nuttige zaken in.

    #17461785
    robbyrood
    Bijdrager
    • Topics 15
    • Reacties 631
    Lid sinds:
    6 February 2006

    Geld. Tijd en Middelen.
    maar het is een gaaf projectje!!:D:wors:kewlpics

    #17461786
    mr-turbo
    Bijdrager
    • Topics 46
    • Reacties 1060
    Lid sinds:
    1 July 2004

    je bedoelt het inlaatspruitstuk ?

    #17461787
    henk 400rr
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2813
    Lid sinds:
    29 June 2004

    Nou, alles eigenlijk.

    Het gebruik van zo’n inlaatspruitstuk heb ik wel vaker gezien, echter deze man heeft alles zo gemaakt dat het net lijkt of alles origineel af fabriek is op zo’n 4-cilinder, ik denk niet dat hij ook nog een dual-ram systeem ervan maakt, maar ik was over al het werk aardig onder de indruk, het kleppendeksel bestaat ook uit vele puzzelstukjes in plaats wat meestal gedaan wordt door simpelweg een stuk ervan af te zagen of er tussenuit.

    Al met al, veel werk, maar ook erg netjes gedaan tot nu toe.

    #17461788
    larsjeG40
    • Topics 56
    • Reacties 570
    Lid sinds:
    23 January 2008

    dit is inderdaad wel heel erg mooi gedaan
    alleen waarom is de ditributie niet gewoon 1 ketting in plaats van 2 losse?

    #17461789
    henk 400rr
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2813
    Lid sinds:
    29 June 2004

    Dat is de standaard nokkenas aandrijving van (normaalgesproken) een 3.0 24V (c30se).

    #17461790
    geert666
    Bijdrager
    • Topics 41
    • Reacties 986
    Lid sinds:
    21 December 2004

    heel mooi,en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel duur(veel tijd)

    #17461791
    larsjeG40
    • Topics 56
    • Reacties 570
    Lid sinds:
    23 January 2008

    wat is hier eigenlijk zo duur aan dan?

    #17461792
    m400
    • Topics 5
    • Reacties 518
    Lid sinds:
    22 November 2004

    origineel gepost door larsjeG40
    wat is hier eigenlijk zo duur aan dan?

    Pfffff, moeten we dat dan weer uitleggen?:hmmz:hmmz

    #17461793
    2000
    Moderator
    • Topics 80
    • Reacties 4152
    Lid sinds:
    30 June 2004

    origineel gepost door henk 400rr
    Nou, alles eigenlijk.

    Het gebruik van zo’n inlaatspruitstuk heb ik wel vaker gezien, echter deze man heeft alles zo gemaakt dat het net lijkt of alles origineel af fabriek is op zo’n 4-cilinder, ik denk niet dat hij ook nog een dual-ram systeem ervan maakt, maar ik was over al het werk aardig onder de indruk, het kleppendeksel bestaat ook uit vele puzzelstukjes in plaats wat meestal gedaan wordt door simpelweg een stuk ervan af te zagen of er tussenuit.

    Al met al, veel werk, maar ook erg netjes gedaan tot nu toe.

    hij heeft het wel over een (digitale) aansturing voor de dual ram klep. Op de foto eronder staat een zelfde aansturing, alleen iets simpeler

    #17461794
    larsjeG40
    • Topics 56
    • Reacties 570
    Lid sinds:
    23 January 2008

    stelletje eikels

    #17461795
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    origineel gepost door larsjeG40
    stelletje eikels

    geen idee waar dit op slaat:hmmz:hmmz:hmmz

    maar zulke uitspraken wordt je vast populair van;);)

    #17461796
    larsjeG40
    • Topics 56
    • Reacties 570
    Lid sinds:
    23 January 2008

    nah het maakt niet uit wat je vraagt of zegt hiero overal wordt je op af gerekend

    ik dacht dat dit forum was om ervaringen/verhalen en info met mekaar te delen en voor de lol

    maar alles wat je zegt wordt meteen de grond in getrapt of je wordt afgekaffert omdat het al eens een x in het forum is besproken

    ik mag toch wel een vraag stellen of niet? zonder meteen het hele forum door te moeten lezen

    #17461797
    m400
    • Topics 5
    • Reacties 518
    Lid sinds:
    22 November 2004

    origineel gepost door larsjeG40
    nah het maakt niet uit wat je vraagt of zegt hiero overal wordt je op af gerekend

    ik dacht dat dit forum was om ervaringen/verhalen en info met mekaar te delen en voor de lol

    maar alles wat je zegt wordt meteen de grond in getrapt of je wordt afgekaffert omdat het al eens een x in het forum is besproken

    ik mag toch wel een vraag stellen of niet? zonder meteen het hele forum door te moeten lezen

    Beste Larsje, als je het hele topic doorgenomen had was je dit gespaart gebleven. Er staan zo her en der nog wel wat vragen en opmerkingen over deze ombouw waar ook herhaaldelijk diverse prijzen genoemt worden. Dus toch nog maar eens de moeite nemen om wat meer te lezen zodat niet alles honderden keren herhaald moet worden.

    #17461798
    henk 400rr
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2813
    Lid sinds:
    29 June 2004

    Grappig genoeg aan de vraag van je, Lars, is dat notabene in een topic wat je kortgelden zelf gestart hebt over de CIH 16V al enige opheldering is gedaan over de kosten van een dergelijke motor.

    –>klik voor topic<–

    Dit topic is momenteel ook nog te vinden op de 1e pagina van dit forumgedeelte.

    dus ..tjah.. ;)

    #17461799
    city77
    • Topics 8
    • Reacties 581
    Lid sinds:
    4 July 2004

    ziet er errug leuk uit en nodigt wel uit em er eindelijk eens zelf aan te beginnen:angel

    #17461800
    larsjeG40
    • Topics 56
    • Reacties 570
    Lid sinds:
    23 January 2008

    ja er staat inderdaad dat het duur is ja…

    maar dat is mijn vraag niet ik vraag WAAROM is dit zo duur als ik het zo bekijk is het meeste gewoon zelf te doen

    maar denk toch dat het meer loont om gewoon over te stappen op een c20let

    #17461801
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    tjah lars sorry voor mischien iets wat jij niet wilt lezen;)

    maar als je de foto,s hebt gezien en dan nog denkt dat het zomaar ff door elke boeren lul te doen is

    dan vermoed ik dat het aan technisch inzicht
    iets ontbreekt:o

    of je moet al juist heel handig zijn en allerlij machines tot je beschikking hebben om zoiets te doen:hmmz

    maar in dat geval zou er niet zo,n vraag komen;)
    dus ja ik kan me wel indenken dat sommige mensen
    wel eens moe worden van bepaalde vragen

    en dat er dan reacties komen die anderen dan weer
    niet warderen;)

    dat je iets niet weet is niet erg
    maar als in verschillende topics de zelfde vragen naar voren komen

    verwacht dan niet dat je elke x n “normaal”
    andwoord krijgt ;)

    cker niet meer als je dan ook nog eens begint te schelden:o:o

    #17461802
    henk 400rr
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2813
    Lid sinds:
    29 June 2004

    origineel gepost door larsjeG40
    ja er staat inderdaad dat het duur is ja…

    maar dat is mijn vraag niet ik vraag WAAROM is dit zo duur als ik het zo bekijk is het meeste gewoon zelf te doen

    maar denk toch dat het meer loont om gewoon over te stappen op een c20let

    Juist, met die laatste zin heb je het helemaal goed, kostentechnisch gezien is het niet lonend om deze ombouw te doen met de nodige risico’s van die hiermee gepaard gaan.

    Waarom dit zo duur is, dat heeft vooral te maken met de hoge arbeidskosten, vooral de kop is bewerkelijk, daarbij komt dus ook dat het onderblok aangepast moet worden.
    Je moet de aparatuur hebben, de kennis van zaken en goed aluminium kunnen lassen, daarbij komt dat het aluminium echt brandschoon moet zijn en dat red je niet met een kwastje met wasbenzine.

    Dan praat je nog slechts over de kale onderdelen, de onderdelen die gekocht moeten worden zoals nokkenassen, zuigers e.d maken het ook niet veel goedkoper.

    Ter vbergelijking, 1 nokkenas voor de cih motor kost zo’n €350,- hier moet je er 2 hebben en de kosten beginnen vanaf zo’n €850,- per set.
    de losse onderdelen zelf, kleppen e.d. zijn ook niet goedkoop en dan moet je nog een in en uitlaatspruitstuk hebben,..etc.

    In het kort komt het erop neer dat het geen kant en klare motor is maar hij is opgebouwd uit delen van andere motoren die hier en daar raakvlakken hebben zodat het mogelijk is met aanpassingen hier een draaiende motor van te maken.

    Waarom dan toch zo’n dure motor overwegen, dat ligt hem aan de smaak en beurs van de bouwer. Net zoals sommigen de voorkeur hebben om CIH te gaan rijden en dat op te voeren en de ander voor een ander soort motor kiest, c20xe, bmw, ford,..etc.

    De oorsprong van deze motor is ooit bedacht door eentje die aan slalom of bergrennen deed in Duitsland. deze liep in z’n klasse vast met de mogelijkheden van z’n auto en is toen met dit idee begonnen.

    #17461803
    larsjeG40
    • Topics 56
    • Reacties 570
    Lid sinds:
    23 January 2008

    aha oke daar kan ik tenminste wat mee zo heb ik inderdaad een beetje een prijs indicatie
    alluminium lassen kan ik dan zelf niet maar voor de rest heb ik alles tot me beschikking
    zoals een kotterbank,zaagbank,freesbank,parelstraalkabine,lasapparaten,boormachines en supersoonreinigers,

    kijk dat het vele uren kost als je het laat doen is logisch maar ik vroeg me gewoon de materiaalkosten af
    arbeidskosten is geen probleem want dit kan ik gewoon in de vrije uurtjes doen

    alhoewel een c20let ook niet echt goedkoop is

    en in princiepe is dat hele inlaatspruitstuk op deze (mooie) manier niet echt nodig
    er kunnen natuurlijk ook gewoon carburateurs op

    #17461804
    henk 400rr
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2813
    Lid sinds:
    29 June 2004

    ..dat kan, T.B’s kunnen ook net zo goed.

    Maar verdiep je goed in de materie voordat je van start gaat, als het mislukt ben je een hoop geld kwijt.

    #17461805
    city77
    • Topics 8
    • Reacties 581
    Lid sinds:
    4 July 2004

    origineel gepost door henk 400rr
    ..dat kan, T.B’s kunnen ook net zo goed.

    Maar verdiep je goed in de materie voordat je van start gaat, als het mislukt ben je een hoop geld kwijt.

    juustem, ik ben al een dik jaar aan het speuren naar alle benodigde info en schiet al mooi een eind op.
    ik heb het voordeel dat ik overal wel een adresje voor heb en ook zelf veel kan.
    alleen de dure onderdelen houden mij van dit idee af en ook het slopen van een c30se motor vind ik doooooodzonde:o
    als je die er in hangt en goed gaat kietelen dan heb je ook zo 300 pk en dat voor minder geld dan een 2.4 16v :jerry

    #17461806
    hillclimber16V
    Bijdrager
    • Topics 41
    • Reacties 516
    Lid sinds:
    24 November 2009

    Ik heb ook plannen in deze richting daar ik een aantal delen heb kunnen opkopen.
    Nu las ik ergens onlangs dat er iemand in Nederland onderdelen voor deze motor
    op de plank liggen heeft Poortmans of zo iets nu vind ik de naam niet meer terug in de verschillende
    topics en zoekfunctie.

    Het blijft voor mij een beetje een droom motor net omdat er zoveel werk in kruipt.
    Het technisch vernuft maakt deze motor net speciaal en ze brullen zo lekker!

    Ivan

    #17461807
    theunm
    • Topics 19
    • Reacties 1681
    Lid sinds:
    29 June 2004

    5 jaar later

    edit

    #17461808
    2000
    Moderator
    • Topics 80
    • Reacties 4152
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Jammer dat de link die bovenaan staat nooit is geüpdate. Ik heb die site al jaren bij mijn favorieten staan, maar er gebeurt ook al jaren niks meer :shock:

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 56)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.