Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De mijne veerde ook niet door ergens op te duwen of zelfs op de trekhaak te gaan staan, hij doet nog steeds hetzelfde als hij deed. Misschien is het moeilijker te merken met een sport, ik weet het niet….
Hoe dan ook, vandaag een stukje gereden en bepaalde plaatsen waar ik voorheen wel wat geschuif voelde merkte ik nu niets. En kraken en bonken is ook weg, dus ik denk dat het goed is :)
origineel gepost door yzf1kr
Wel een prutsmonteur die eerst beweerd dat je schokdempers goed zijn, en er na achter komt dat ze toch slecht zijn.Wat had hij daar op te zeggen?
Beetje jammerlijke conclusie van je. Het is een goede monteur, anders hadden we niet al besloten de schokbrekers te vervangen, maar was ik ‘meeste stemmen gelden’ gaan doen en de draagarmrubbers gaan vervangen.
Aan de buitenkant was het ook niet te zien zonder de demper eraf te halen. En echt deinen o.i.d deed de auto ook niet, behalve dat ‘een kant op willen’ over een erg ongelijkmatige weg… Hobbeltje op de snelweg was gewoon 1 keer terugveren en klaar.
Edit: En misschien is het lekken pas v/d week gebeurd; Afgelopen week hoorde ik ineens kraken en bonken ipv alleen bonken :hmmz
Gisteren schokbrekers achter vervangen, plus remschijven en blokken (schijf links-achter was zo goed als op), en de stabilisatiestangrubbers. Schokbreker rechts-achter was lek. Ik heb dus goede hoop dat dit het euvel was.
We gaan het zien (voelen) morgen…. :thumbup
origineel gepost door opelvectra
heb je de stabilisatiestang rubbers ook vervangen????zijn er 2 a 4 euroNee… is dat erin geperst, of gewoon eruit halen en erin stoppen? Ik heb er niet zoveel verstand van, maar moet wel rekening houden met de arbeidstijd van mijn monteur :hmmz
… Het is nog steeds. Minder, maar toch. We gaan de schokbrekers vervangen volgende week.
Gisteren laten uitlijnen. Wielvlucht zit aan het maximum van zijn tolerantie en is niet verstelbaar, en ik heb maar ca. 80kg achterin liggen.
Ik ben benieuwd morgen als ik weer op de beruchte keienweg kom, maar ik vrees het ergste :(origineel gepost door jorisverbaeten
Dit had ik ook op mijn B2. het bleek dat de uilijning gewoon los was. wss. zijn jou banden aan de buitenzijde meer afgesleten dan vanbinnen. Je kan dit ook zien door iemand met je wagen te laten manouvreren en dan naar de stand van de wielen kijken hoe deze meebewegen.Wat me dus ook opviel toen mijn monteur de auto naar binnen reed, was dat de achterwielen erg schuin stonden naar mijn idee… BMW-schuin zeg maar :S
Komend weekend maar uitlijnen dan. Mocht het daarna nog zijn en ik laat de draagarmrubbers doen, moet ik dan daarna weer uitlijnen ? :S
Aanvulling:
– Demping schokbrekers is goed. Bij een glooiing in de weg oid deint hij niet na, 1 keer op en neer en klaar.
– Ja, ik hoor iets wat in eerste instantie overkwam als gehobbel van de afdekhoes achter. Volgens mijn (opel) monteur is dat het draagarmrubber, welke echter niet zover is dat het dit zou kunnen veroorzaken. Schokbrekers en veren zijn volgens hem ook goed, en de auto is net gekeurd.
– Er zit geen speling op de wielen als ze los van de grond zijn.
– de banden zijn gecubbed (Ik heb geen idee hoe dat eruit ziet, maar dat zegt mijn monteur. De relatie naar iets chronisch mis heeft hij echter niet gelegd.)… En als je nou die pinnetjes niet hebt, is er dan een truukje ? Ik heb net een 2e (3e) hands Vectra gekocht met zo’n kreng er nog in. Heb wel een pasje met de code, maar geen pennetjes… :cry
1 augustus 2010 om 08:11 In reactie op: Probleempje Airco-/achteruitverwarmingknop Astra G #17706086Hoi,
Bedankt voor de snelle reactie. Heeft het zin om de boel open te maken en met contactspray oid tekeer te gaan of moet het zondermeer vervangen worden ?
-
AuteurBerichten