Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi,
Toch even een update dat na 2 jaar puzzelen en klooien en advies zoeken op dit forum, ik uiteindelijk aan KMS in Apeldoorn ben gegaan. Daar is het tellerpaneel gerepareerd en nu ben ik weer helemaal blij met onze Vectra
Wat ik jammer vind: dat mijn Opel Dealer dit soort dingen niet uit handen neemt. De auto is sinds aanschaf in 2012 al bij hen in onderhoud. Zij hebben vast connecties en hadden dit ook vast kunnen regelen. Maar helaas, krijg daar enkel de melding: succes ermee!
J.
Hoi,
De vectra staat in utreg, dus wat is ver…
beetje ervaring met deze vectra’s en dit euvel lijkt me toch wel handig…
Hoi,
dank voor je reactie. Ach een bronzen tip ben ik ook al blij mee op dit moment….
dus je zoekt het meer in het dashboard zelf? Of start je daar met diagnose? Gek dat opel dealer dat dan niet effe doet? Dit issue eerder bij de hand gehad?
Dank voor de snelle reactie!
Zeker interessant! Maar, bij ons blijft alles gewoon werken/rijden, incl stuurbekrachtiging (waar zit die stekker en kun je die loshalen?), alleen dashboard en tellers vallen uit, verlichting dashboard blijft wel werken, als ik op km reset knopje druk krijg ik de km stand en het onderhoudsstatus plaatje ook te zien. Ergens het idee van een haperende verbinding…?
Idem, de manual zou mogelijk erg van pas komen voor dashboard probleem van onze vectra 2.2 direct
Dank!
Hoi,
Helaas nog steeds last van uitvallen van het dashboard bij onze Vectra C 2.2 station. Inmiddels alle zekeringen vervangen en ABS en stuurmodule stekkers los gehad en schoongemaakt en voorzien van beetje contactspray. Geen verandering… we worden er moedeloos van en neigen inmiddels naar het wegdoen van de auto…wat ik erg jammer zou vinden…
Nu kwam ik onderstaande link tegen op het AMT garageforum:
Helaas kan ik zelf de respons niet bekijken, maar hoopte dat er hier iemand (professionele auto technici… ) is die dat wel kan en mij dan kan vertellen wat men daar denkt (Word of pdf document met de respons mailen mag natuurlijk ook…)
Link: http://www.amtgarageforum.nl/opel/vectra/storing-en-uitvallen-dashboard-31440.html
Daarnaast hoop ik dat iesmand mij kan vertellen waar exact (ergens rechtsvoor achter bumper?) de stekker van de stuurbekrachtiging zit en of het schoonmaken daarvan een oplossing daarvan zou kunnen zij? Want dat lampje gaat als eerste branden, vaak na een scherpe bocht naar rechts
Dank alvast!
Hoi,
Afgelopen 2 dagen veel gereden en helaas valt het dashboard nog steeds om de haverklap uit. Soms lijkt het vaak na een scherpe bocht naar rechts, maar veelal ook gewoon in stilstand of rechtuit rijdend. Abs stekker opnieuw ingespoten. Hoor wel een piepje uit de dynamo (paar jaar geleden door VOD vervangen door gereviseerd exemplaar) komen, maar dat mag toch..? Accu geeft bij motor uit 12,3v en met motor aan 13,9v. Bij draaien van stuur vind ik altijd wel dat de lampen iets inzakken aan felheid…
Iemand nog advies? Dank!
JohanBeste Meek,
Dank, inmiddels de ECU ABS stekker ingespoten met contactspray. Het lijkt zowaar te helpen, echter nu lijkt het dashboard toch nog af en toe te haperen, maar dan komt in het onderhoudsdisplay het stuurbekrachtigings alarm te voorschijn. Zou dit ook een gebrek aan contact probleem kunnen zijn? Zoja, waar zit dan die stekker? Dan spuit ik die ook even in, neem dat dat kan…
Groet,
JohanBeste Meek,
Dank voor je suggestie! Je bedoelt de stekker min of meer in het midden van de foto, met de soort van vingergreep die je naar links kunt trekken? Dat is de unit waarop bij mij electronic control unit absb staat, die heb ik losgemaakt en bekeken, wat valt daar aan schoon te maken?
Maar bij jou verhielp het de storing?
Hoi,
Wij hebben een mooie Vectra 2.2 V-Line station uit 2005 met exact het zelfde probleem: meestal na minuut of 10 rijden valt het dashboard uit, eerst gaat abs lampje branden, seconde later alle lampjes en vervolgens gaat alles uit en de meters op nul-stand. Meestal gaan ze weer aan als je even het alarmlicht inschakelt of soms (even stoppen en dan…) het portier openen…?
De auto rijdt verder prima door, dus het lijkt puur de verbinding naar het dashboard die even wegvalt…
Bovenstaande opties (accupolen, zekeringen) heb ik al geprobeerd zonder succes, ook de stekker rechtsonderaan dashboard aangeduwd, geen effect. Nu lees ik hier op het forum dat het mogelijk ook aan de ABS stekker kan liggen, slecht contact of vocht? Nu mijn vraag: kan iemand mij vertellen waar die stekker onder de motorkap zit ? En hoe ik hem zonder beschadigen los haal? Achter de accu zie ik de electronic control unit, die stekker heb ik ook los gehad, schoon geblazen (mijn fix techniek :applause02: ), en weer vastgezet….zonder resultaat, de storing blijft maar komen.
Vorige week APK en beurt bij de opel dealer en naar storingen en uurtje onderzoek gevraagd, maar daar willen ze gewoon niet aan. Ik hoop dus hier een oplossing te vinden!
Dank voor eventuele tips!
Johan25 januari 2016 om 21:16 In reactie op: Vectra C Z22YH: ketting van tijd en veel schade, advies? #18308478Update: na diverse keren contact met de Opel garage kreeg ik toch de bevestiging dat men daar de schade niet als zodanig geconstateerd en gezien had, maar baseerde op de algemene ervaring met dit soort klachten. Omdat ik zelf diverse keren mijn ongeloof over deze diagnose bleef aangeven en het feit dat het probleem optrad terwijl de auto stilstond in de garage (en niet 130km/u reed), hebben ze toch maar eens besloten om echt te kijken of alles nog gangbaar was en soepel draaide. Zo gezegd zo gedaan, 4 uur later belden ze dat ze dat er niks mis was en ze er 2 nieuwe kettingsets en geleiders/spanners op gelegd hadden. Na nog enkele proefritten (koude en warme start) van de monteur zou ik de auto weer op kunnen halen…
Uiteindelijke oorzaak: gebroken geleider bij de distributieketting en totaal opgerekte balansas-ketting. Als de strategie was: “hoe zorg ik dat een klant toch blij is met een rekening van 1100 euro” dan is dat gelukt, maar verder beschouw ik het maar als een investering in een verder nog perfecte Vectra… Wel 20% korting op de rekening. Na 2000 km even langs om olie etc te checken. Tsja, heeft remutr dan toch gelijk over zijn typering van deze monteurs? Ben in ieder geval blij dat het zo verlopen is ipv andersom.
Dank voor de adviezen en tips!
20 januari 2016 om 17:08 In reactie op: Vectra C Z22YH: ketting van tijd en veel schade, advies? #18308485@Opeltje17 wrote:
Oké, apart ik geloof bijna niet dat er andere/nieuwe zuigers in moeten.
Maar de kop is er al af? Kan je op de zuigers kijken?Vandaag gebeld met monteur, morgen ga ik even langs. Dan kan ik ook even kijken :shock: en een fotootje maken.
@TWA wrote:
Bij eventueel andere motor gebr. Klein Gunbewiek
Succes hoe dan ook :thumb
Dank voor de tip, ze hebben geen Z22YH, maar moet dat perse?
@remutr wrote:
opel monteur zou wel zoals ze altijd doen uit hun nek lullen. Die zijn te lui om te sleutelen.
kan je niet een plaatselijke garage bellen voor een second opinion, vaak willen die wel sleutelen en als je zuigers nog heel zijn ben je altijd goedkoper uit dan bij de dealer.Tsja, ik weet van het probleem, maar ben geen expert. Vond de optie nieuwe motor wel snel getrokken, dus second opinion zat ik wel aan te denken. Detail is natuurlijk dat de auto nu bij de Opel dealer staat en niet kan rijden…
20 januari 2016 om 16:26 In reactie op: Vectra C Z22YH: ketting van tijd en veel schade, advies? #18308482@Opeltje17 wrote:
Hij is versprongen met starten, misschien is er niet zoveel schade aan de zuigers en kost het je alleen een kop revisie+kettingen.
Dat zou kunnen… De Opel monteur was zeer stellig en gaf het weinig kans. Ik moet hem maar geloven. Zij hebben de compressie onderzocht, motor opengehaald en deze diagnose gesteld…
Heb hier diverse verhalen gelezen waar de schade meeviel en waar reparatie prima kon, blijkbaar heb ik pech?
-
AuteurBerichten