Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@ Haasje17
Dank voor de reactie.
Denk ook niet dat 95 of 98 aan de basis ligt maar sluit een vervuilde brandstof niet uit.Heb inmiddels m.i. degelijke informatie over de P0190 fout met een “werkbeschrijving” gevonden.
Daarin wordt naast een slechte pomp, rail, sensor wel degelijk aangegeven dat een verstopt filter, of te weinig/geen brandstofaanvoer naast de bedrading het kan veroorzaken en uitgesloten moet worden.
Ga dat verhaal begin volgende week uitlopen als ik vrij ben.Zou alleen heel erg graag weten waar ik het brandstoffilter moet zoeken.
Heb van tank tot motor de leiding gevolgd voor zover deze zichtbaar/voelbaar is en ik zal wel scheel zijn
Zit die soms in de tank zelf en en moet je dan de hele tank met beplating (uitlaat ed) eraf halen om erbij te komen?
Een brandstoffilter moet toch voor de pak zitten of vinden ze dat overbodige luxe bij Opel en plaatsen ze die niet danwel vervangen ze die niet bij regulier onderhoud?? Poosje te weinig aanvoer en ik snap dat die pompen zo vaak/regelmatig t loodje leggen…Waarschijnlijk een beetje laat maar;
Bij een 1.8 zit het oliefilter aan de voorkant, onder het spruitstuk, volgens
Youtube2 juni 2017 om 19:29 In reactie op: Opgelost Elektrische voorportierruit wil niet meer omhoog. #18344137Ah, opgelost zonder die < >, dan lukt het wel om op te slaan..
24 april 2017 om 15:51 In reactie op: Opgelost Elektrische voorportierruit wil niet meer omhoog. #18342572@ computerbug
Merci maar daar krijg je op kenteken zoekend 1 exemplaar aangeboden (zonder info of het nu wel of geen “comfoor”) met daarbij de opmerking dat hij voor model tot 2005 is terwijl mijn auto jonger is.Maar probleem is inmiddels opgelost,
Had via een sloperij in Oosterland een goed exemplaar opgesnord voor €60,– en e.a. geregeld om hem op te pikken.
Vervolgens aan het uitbouwen geslagen van het “kapotte” exemplaar wat nog geen sinecure bleek als het geheel geblokkeerd zit onderin en één van de twee grote torxen buiten bereik zit.
Uiteindelijk alles los gekregen en uit het portier gevist waarna ik het raam dicht wil schuiven en stutten om voorlopig gebruiks- & water-/winddicht te zijn (zou woensdag pas de vervanger krijgen). Is er nog geen beweging in te krijgen anders dan een ietsje voorover kantelen.
Bleek dat net onder het raamprofiel het staande rubber dubbelgevouwen in de staande geleider. Daardoor zat de ruit dus “vastgekegd”.
E.a. niet 123 zichtbaar van boven/buitenaf.
Bij controle bleek mechaniek nu prima te werken.
Ergo, rubber juist gedaan, mechaniek terug gemonteerd en na ug keer testen de bekleding terug geplaatst om vervolgens de sloper af te bestellen.Mocht je dus tegen een spontaan “overleden” raambediening aan lopen waar de ruit (zonder eerdere haperingen) helemaal onderin vast staat, check dan eerst even dat rubber in de staande geleider (aan zijde van t slot) niet toevallig dubbel zit.
Scheelt een berg…..24 april 2017 om 09:15 In reactie op: Opgelost Elektrische voorportierruit wil niet meer omhoog. #18342560Helaas nog geen reactie.
Zo het e.a. lezend maak ik op dat hij w.s. vervangen moet worden en kennelijk als 1 geheel (kom geen losse motoren tegen).Kom echter twee OEM-codes tegen waarbij kennelijk verschil is m.b.t. de bediening maar wat is mij niet duidelijk welke/wat.
Weet iemand te vertellen wat verschil is tussen de versie 5140083 of 6207143? -
AuteurBerichten