Joseph_

Aangemaakte reacties

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: P0190 ook mogelijk door brandstof? #18344159
    Joseph_
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 April 2017

      @ Haasje17
      Dank voor de reactie.
      Denk ook niet dat 95 of 98 aan de basis ligt maar sluit een vervuilde brandstof niet uit.

      Heb inmiddels m.i. degelijke informatie over de P0190 fout met een “werkbeschrijving” gevonden.
      Daarin wordt naast een slechte pomp, rail, sensor wel degelijk aangegeven dat een verstopt filter, of te weinig/geen brandstofaanvoer naast de bedrading het kan veroorzaken en uitgesloten moet worden.
      Ga dat verhaal begin volgende week uitlopen als ik vrij ben.

      Zou alleen heel erg graag weten waar ik het brandstoffilter moet zoeken.
      Heb van tank tot motor de leiding gevolgd voor zover deze zichtbaar/voelbaar is en ik zal wel scheel zijn :wacko:
      Zit die soms in de tank zelf en en moet je dan de hele tank met beplating (uitlaat ed) eraf halen om erbij te komen?
      Een brandstoffilter moet toch voor de pak zitten of vinden ze dat overbodige luxe bij Opel en plaatsen ze die niet danwel vervangen ze die niet bij regulier onderhoud?? Poosje te weinig aanvoer en ik snap dat die pompen zo vaak/regelmatig t loodje leggen…

      In reactie op: waar zit de olie filter? #18344138
      Joseph_
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 April 2017

        Waarschijnlijk een beetje laat maar;
        Bij een 1.8 zit het oliefilter aan de voorkant, onder het spruitstuk, volgens
        Youtube

        Joseph_
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 April 2017

          Ah, opgelost zonder die < >, dan lukt het wel om op te slaan..

          Joseph_
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 April 2017

            @ computerbug
            Merci maar daar krijg je op kenteken zoekend 1 exemplaar aangeboden (zonder info of het nu wel of geen “comfoor”) met daarbij de opmerking dat hij voor model tot 2005 is terwijl mijn auto jonger is.

            Maar probleem is inmiddels opgelost,
            Had via een sloperij in Oosterland een goed exemplaar opgesnord voor €60,– en e.a. geregeld om hem op te pikken.
            Vervolgens aan het uitbouwen geslagen van het “kapotte” exemplaar wat nog geen sinecure bleek als het geheel geblokkeerd zit onderin en één van de twee grote torxen buiten bereik zit.
            Uiteindelijk alles los gekregen en uit het portier gevist waarna ik het raam dicht wil schuiven en stutten om voorlopig gebruiks- & water-/winddicht te zijn (zou woensdag pas de vervanger krijgen). Is er nog geen beweging in te krijgen anders dan een ietsje voorover kantelen.
            Bleek dat net onder het raamprofiel het staande rubber dubbelgevouwen in de staande geleider. Daardoor zat de ruit dus “vastgekegd”.
            E.a. niet 123 zichtbaar van boven/buitenaf.
            Bij controle bleek mechaniek nu prima te werken.
            Ergo, rubber juist gedaan, mechaniek terug gemonteerd en na ug keer testen de bekleding terug geplaatst om vervolgens de sloper af te bestellen.

            Mocht je dus tegen een spontaan “overleden” raambediening aan lopen waar de ruit (zonder eerdere haperingen) helemaal onderin vast staat, check dan eerst even dat rubber in de staande geleider (aan zijde van t slot) niet toevallig dubbel zit.
            Scheelt een berg…..

            Joseph_
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 April 2017

              Helaas nog geen reactie.
              Zo het e.a. lezend maak ik op dat hij w.s. vervangen moet worden en kennelijk als 1 geheel (kom geen losse motoren tegen).

              Kom echter twee OEM-codes tegen waarbij kennelijk verschil is m.b.t. de bediening maar wat is mij niet duidelijk welke/wat.
              Weet iemand te vertellen wat verschil is tussen de versie 5140083 of 6207143?

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)