jos-man

Aangemaakte reacties

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Meriva B (2015) Service diefstal-alarmsysteem #18492379
    jos-man
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 December 2022

      is het een idee om te proberen de defecte BCM te repareren? er schijnen verschillende modellen BCMs te zijn. zijn dat software verschillen of ook hardware verschillen? of in andere woorden: als je een nieuwe BCM moet hebben, heb je dat precies hetzelfde nr nodig in mijn geval 39013501

      In reactie op: Meriva B (2015) Service diefstal-alarmsysteem #18492253
      jos-man
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 December 2022

        Ik probeer zo veel mogelijk informatie te verzamelen. Ik denk namelijk dat de melding service anti diefstal systeem een software probleem is. Het is wel mogelijk dat dit een gevolg is van hardware falen. Tot op heden heb ik niemand gevonden die echt weet/wil zeggen wat er aan de had is.

        In reactie op: Foutmelding Service diefstal alarmsysteem #18491645
        jos-man
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 December 2022

          Meriva B (2015) Service diefstal-alarmsysteem

          laat zien hoe je dit kunt doen zonder uit te stappen. zie de post van 7 augustus 2021 om 17:56 van mikeoke

          Is er recent iets veranderd aan je Meriva? zoals reparatie van een slot of iets dergelijks?

          In reactie op: Meriva B (2015) Service diefstal-alarmsysteem #18491625
          jos-man
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 December 2022

            [quote quote=18477884]ook heb ik nu 2 keer de melding gehad “accu bescherming actief”[/quote]

            Ik heb een Meriva uit 2016 die ook lijdt aan “service anti diefstal beveiliging”.
            Mijn Meriva heeft sinds het begin ook af en toe de melding “accu bescherming actief”. In eerste instantie dacht ik deze melding kon negeren.

            Recent heb ik ANWB smart driver aangeschaft en de gratis auto check wist te melden: accu OK, oplaadsysteem OK, maar de accu moet opgeladen worden.
            De auto had evenwel 2 dagen eerder nog 250 km gereden en vlak voor de check nog meer dan een kwartier. Je zou zeggen dat de accu dan opgeladen moest zijn. De garage heeft aangeboden om de accu s’nachts op te laden met een langzame lader. Voor het opladen was de accutest nog in orde. Na het opladen waarbij een extra 80 A bijgeladen was, was het advies accu vervangen vanwege te hoge spanning. Een nieuwe accu lost dit probleem op.

            Ik had gehoopt met anwb smart driver het probleem met “service ante diefstal beveiliging” op te kunnen lossen. Helaas, als de Meriva deze melding geeft, zegt de app dat er geen problemen met de auto zijn. Niet kunnen starten lijkt mij evenwel wel degelijk een probleem. De anwb wegenwacht wist te melden dat dit met de sleutel te maken had; ik weet sinds enige tijd beter: sleutel is dik in orde.

            Voorlopig maar weer de stroomkabel naar de BCM eruit halen, even wachten, en stroomkabel er weer in en ik kan weer rijden.
            De magische kilometerstand na reset is 97209 bij mij.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)