[quote quote=18477884]ook heb ik nu 2 keer de melding gehad “accu bescherming actief”[/quote]
Ik heb een Meriva uit 2016 die ook lijdt aan “service anti diefstal beveiliging”.
Mijn Meriva heeft sinds het begin ook af en toe de melding “accu bescherming actief”. In eerste instantie dacht ik deze melding kon negeren.
Recent heb ik ANWB smart driver aangeschaft en de gratis auto check wist te melden: accu OK, oplaadsysteem OK, maar de accu moet opgeladen worden.
De auto had evenwel 2 dagen eerder nog 250 km gereden en vlak voor de check nog meer dan een kwartier. Je zou zeggen dat de accu dan opgeladen moest zijn. De garage heeft aangeboden om de accu s’nachts op te laden met een langzame lader. Voor het opladen was de accutest nog in orde. Na het opladen waarbij een extra 80 A bijgeladen was, was het advies accu vervangen vanwege te hoge spanning. Een nieuwe accu lost dit probleem op.
Ik had gehoopt met anwb smart driver het probleem met “service ante diefstal beveiliging” op te kunnen lossen. Helaas, als de Meriva deze melding geeft, zegt de app dat er geen problemen met de auto zijn. Niet kunnen starten lijkt mij evenwel wel degelijk een probleem. De anwb wegenwacht wist te melden dat dit met de sleutel te maken had; ik weet sinds enige tijd beter: sleutel is dik in orde.
Voorlopig maar weer de stroomkabel naar de BCM eruit halen, even wachten, en stroomkabel er weer in en ik kan weer rijden.
De magische kilometerstand na reset is 97209 bij mij.