Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De blauwe stekkers bij je radiator zijn inderdaad jou mistlamp-stekkers. 👍
28 september 2020 om 12:56 In reactie op: Intervalstand ruitenwissers werkt niet meer corsa b #18391072Btw.. de hendel is ook vervangen…
28 september 2020 om 12:55 In reactie op: Intervalstand ruitenwissers werkt niet meer corsa b #18391069We zijn weer een paar jaar verder…
interval ruitenwisser voorzijde werkt nu ook bij mij niet meer… zekeringen zijn ok. Relais tikt bij inschakelen dus werkt. Ook relais voor de zekerheid vervangen. De wissermotor achter-ruit inclusief sproeier en interval werkt en voor de zekerheid motor ook vervangen. Dashboard licht knippert bij het inschakelen interval voorzijde. Zou het dan toch de multitimer of wissermotor zijn die dit probleem veroorzaakt? Ik hoop dit snel op te kunnen lossen want irritant is het zeker als het maar minimaal regent. Iemand een idee? Mvg Jorne
Deze zit er nu in. 90560112 maar Welke GM nr. moet het dan zijn van comfort functie voor 4 ramen?
Zoiets had ik al vermoed. Maar is zo’n module plug & play voor de 4 deuren/ramen zo over te zetten? Of moet ik de Op-com weer uit de kast trekken?! Overigens heb ik eerder in de op-com de el-ramen willen programmeren maar niks kunnen vinden om erbij in te zetten. De comfort functie met sleutel in de deur werkt wel op de ramen.
Hallo Opel liefhebbers,
Zoals beschreven heb ik het ook geprobeerd met doorlussen en het werkt ook bij mij.
Mijn Astra is een 98’er met de doorluskabeltjes bruin/zwart en blauw/zwart. Een aparte raamsluitmodule lijkt mij toch de betere oplossing ivm het leegtrekken van de accu. Nu heb ik in mijn 4 deurs model achteraf 4 elektrische ramen ingebouwd met originele mechanieken. De electr. achterramen gaan niet mee omhoog zodra ik de safelock op de sleutel gebruik. Hoe kan dat? Daarbij zou ik graag ook zo’n module willen om het werkend te krijgen. Ik heb nog wel een Falcon security module liggen maar lijkt mij best ingewikkeld. Ben ook geen elektricien.Aatra G cc x16szr 06-1998,
groeten uit Dieren
Jorne ???
Dat klinkt me bekend in de oren,
Ja voor kraakheldere sound zou ik dat wel doen
dus rechts de plus en min naar achteren leiden
accu zit dan wel stukje verderweg om in schutbord te komen
Yep.. knippers.
Ik zou zeggen stekkertje afknippen en non-multi verbinden naar Bajonet Orange Gloeilamp. Die stekker komt van binnenuit.
Grtz,Iets duidelijker gewenst…
Wat is er gemeten en heb je waardes ter info?
Ja dat kan. Er is al een topic hierover..
Als je Deurkabelbomen zowel links als rechts stekkers hebben voor elektrische raammotors/mechanieken en stekkers voor de schakelaars is het zeker mogelijk.
Controleer je dikke deurstekker in je deur hoeveel pinbezetting die heeft. Als het vol zit 17 pins dan is de auto voorbereid op elektrische ramen.Heb er zelf andere kabelbomen in moeten leggen want ze waren niet voorbereid.
succes ermee,?
Ik heb ze er ook opzitten en heb ze beetje gelijmd. Bij mij drukte ook de motorkap of door de klap van het dichtslaan van de motorkap de sproeiers naar beneden zodat ze niet goed konden sproeien.
Heb ze er inmiddels al paar jaar opzitten.
Astra G cc hb 1.6 X16SZR
Ja denk dat er bij jou een andere stekker op moet…dus andere kabelboom in de deuren leggen met de juiste connector. Ik had al een kabelboom voor achterdeuren elec. ramen aangeschaft.. overbodig :no-money: Maargoed ik ben er verders nog niet helemaal want ik heb nog de deurpanelen nodig voor-voor en de mechanieken voor de achterdeuren. Zo blijf je bezig
Astra G Hatchback 5 deurs X16SZR Juni 1998 117.000km
Hoi,
Dan heb je zowiezo een andere kabelboom tbv elec. ramen nodig. (ik ook)
Ikzelf ben ook bezig electrische ramen in te bouwen en heb dus ook
de kabelboom nodig voor voor. Het vreemde bij mij is dat de achterdeuren
links en rechts WEL voorbereid zijn op electrische ramen. Daar liggen
wel de stekkers (6pins stekker met 5pins aansluiting )in de deuren.
Kan jij niet de constante plus die nu rechts uitkomt niet naar links verplaatsen?
Ik doe maar een gok. Dan hoef je de kabelboom niet te vervangen.
Of heb ik het mis..
Astra G Hatchback 5 deurs X16SZR Juni 1998 117.000km.
Nooit geweten dat je ze in de fitting adapter kunt losschroeven. En zijwaarts laten schijnen in de unit.
Ik meende toen met de corsa dat ik er ook niet helemaal uitkwam om ze perfect te plaatsen. Het voetje van de H1 lamp kwam dan diagonaal te zitten terwijl ze wel goed in de fitting (adapter) zaten. Bedankt voor de link OpUrk.Er zijn LED lichten te kopen waarvan je de LED ten opzichte van zijn fitting kunt verstellen???
Doe mij ook zo’n setje.. heb je daar een link van OpUrk? Ben wel benieuwd. Ik heb nog nooit led/xenon/halogeen lampen gezien die je kunt stellen op de fitting. Of bedoel je de H4 Bi-xenon want die heeft hi/lo en dat is dus dim en grootlicht in 1 xenonlamp. Als je dan van Dim naar Grootlicht schakelt dan gaat de xenonlamp op de fitting omhoog. Die heb ik hier nog los liggen 6000k. Persoonlijk ga ik niet meer hoger als 5000k met xenon. De Lasertechniek is groeiende momenteel. BMW/Audi hebben al verfijnde technieken ontwikkelt met laser. Maar hoe zit dat met LED-dimlicht dan? Zijn die ook in verschillende kelvin-kleuren te verkrijgen?? Ik heb ze alleen nog in 6000k, 6500k en 8000k gezien in 35watt setjes. Nog geen 12000k bv in de 55watt setjes.
Correct SnowWolf en met name de afstelling. Ik heb toen voor de corsa de hoogteregeling er ook bij geinstalleerd. Maar geeft dan een Halogeen pitje een zwakker lichtbeeld als het in een projector wordt gemonteerd? Nou zag ik ook 2 soorten led dimsets in 35watt en 55watt op webshops. Benieuwd of iemand ervaring heeft met deze sets. Ik wil een set aanschaffen maar of ik nu de 55watt moet kiezen??
De H fittingen zitten ook fabriek-af in xenon en led koplamp-units
eveneens de Halogeen-units die gecombineerd de H fittingen hebben.
Orgineel of de neppers.. maakt niet uit.
Uiteraard de volledige Halogeen units (gemaakt voor halogeen-lampen)
zijn idd NIET geschikt voor Led of Xenon. Strooilicht.. benoemd in andere topic.
Inderdaad zijn de Xenon en Led in reflector lampen dus niet toegestaan.
Magoed mag je LED dimlichten in een H7 fitting plaatsen?
Mijn corsa b kwam vorig jaar zonder problemen door de keuring heen
met Led als dimlicht (projector-oog) en stadslicht ledbalk zie avatar.
Grootlicht was halogeen.Je hebt ze inmiddels in allerlei soorten H fittingen.
Ik heb ze op de corsa b gehad H1 6000K zijn leuke setjes en werken goed.
Wel de ombouw van halogeen koplampen naar Led Day-lite met projector bollen erin.
Was wel noodzakelijk ivm strooilicht in de halogeen unit.
Ik rij nu astra G en ga de ombouw naar projectors ook weer realiseren.
Eveneens de ombouw mistlampen, ik heb geen garage dus zal het op straat aan huis moeten doen.
Wachten op iets beter weer… :(Gr Jor
Astra G CC X16SZR
Ik zou zelf ook graag eens een werkende willen hebben. Als iemand een NL versie voor me heeft zou dat geweldig zijn.
Gr Jor
Bij mij was die schakelaar ook stuk, nieuwe gehaald.
Draai ze niet te strak.. Ik kreeg het voor mekaar
dat ik hem te strak aandraaide en brak af.
Kon ik weer een nieuwe kopen, gelukkig zijn ze niet zo duur
maar toch….Gr Jor
Ben daar ook wel benieuwd naar. Het beste lijkt mij is de voordeuren de orginele mechanieken erin
en de achterdeuren een setje van spy Elektrische Ramen Set 2 Deurs universeel.Ik wil dat ook gaan doen.
Gr Jor
Corsa B Swing X14SZ 1996 H5
Wellicht radiator lek ergens? Of slang? Hij koelt niet snel genoeg af..
En op die paar kilometers die je zegt gereden te hebben. :ODraaien de fans” motorventilatoren wel mee om te koelen? Soow dat is behoorlijk heet idd! :O
Heb het al voor mekaar, het grootlicht heb ik van beide kanten nu samengevoegd en met een extra kabel naar de draden (rechts) geleid. Linker is de unit aangesloten op de xenon. Het werkt prima nu! Ben weer helemaal blij…althans…
Grootlicht zou ook leuk zijn als xenon. Daar gaan we weer haha nee grootlicht gebruik ik niet zo veel dus een 2e xenon voor grootlicht is danwel missch wat overdreven!? haha Ben allang blij dat deze A-technische vent het voor elkaar heeft gekregen. ;) -
AuteurBerichten