Kabelboom elektrische ramen

Forumindex Forums Modellen Astra Kabelboom elektrische ramen

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18357384
    Genx
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 June 2018

      Beste allen, pas geleden bij een opel demontage een rechter voor portier besteld. Jammer genoeg heeft het bedrijf verzwegen dat het om een portier uit een Engelse auto betreft. De functie van dit rechter portier is dus het bestuurders portier met als gevolg dat de elektra een master functie heeft. Ook zijn de pinnen. In de deur stekker aan de zijkant op andere aansluit nummers. Probleem is nu: connector elektrisch raam switch heeft een stekker voor een paneel met 4 elektrische ramen deze past dus niet omdat er en meer kabels zijn en de connector groter is. Probleem 2 in dit portier zit geen elektrisch verstelbaar zijspiegel die kan ik dus ook niet aansluiten. En tot slot kabelboom krijg ik niet geheel uit het oude portier.  Het betreft om een astra G z16se uit 2002. Met 2 elektrische ramen en elektrisch verstelbare zijspiegels  :help:

      #18357923
      JOR74
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 July 2012

        Hoi,

        Dan heb je zowiezo een andere kabelboom tbv elec. ramen nodig. (ik ook)

        Ikzelf ben ook bezig electrische ramen in te bouwen en heb dus ook

        de kabelboom nodig voor voor. Het vreemde bij mij is dat de achterdeuren

        links en rechts WEL voorbereid zijn op electrische ramen. Daar liggen

        wel de stekkers (6pins stekker met 5pins aansluiting )in de deuren.

        Kan jij niet de constante plus die nu rechts uitkomt niet naar links verplaatsen?

        Ik doe maar een gok. Dan hoef je de kabelboom niet te vervangen.

        Of heb ik het mis..  :scratch:

         

        Astra G Hatchback 5 deurs X16SZR Juni 1998 117.000km.

         

         

        #18357925
        Genx
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 June 2018

          20180612_21374620180610_145921Screenshot_20180701-170802Screenshot_20180701-170805Beste,

          Ik zal. Moeten kijken. Bij dit raam is de deur stekker namelijk ook een “master” de connector plug voor electrisch raam is voor een paneel met 4 koppen. Ten eerste is dat onnodig voor mij. Maar hoort dat ook niet op een passagiers portier. Ik voeg een foto voor de beeldvorming bij

          #18357926
          Genx
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 June 2018

            Overigens als iemand mij kan helpen om mijn oude gemonteerd te krijgen mag jij deze kabelboom hebben dat is namelijk geschikt voor een linker portier en 4x electric ramen. Alleen electrische zijspiegel zit niet in dit portier

            #18357927
            JOR74
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 July 2012

              Ja denk dat er bij jou een andere stekker op moet…dus andere kabelboom in de deuren leggen met de juiste connector. Ik had al een kabelboom voor achterdeuren elec. ramen aangeschaft.. overbodig :no-money: Maargoed ik ben er verders nog niet helemaal want ik heb nog de deurpanelen nodig voor-voor en de mechanieken voor de achterdeuren. Zo blijf je bezig  :yes:

               

              Astra G Hatchback 5 deurs X16SZR Juni 1998 117.000km

              #18357977
              Genx
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 June 2018

                Okey, maar hoe was jij van plan de kabelboom te vervangen. Ik krijg namelijk de deur connector aan de binnenkant niet los en nog een andere connector in de deur aan de andere zijde. Mocht het überhaupt mogelijk zijn wil ik er geen fortuin voor betalen ik heb namelijk airco dus raam hoeft niet open

                #18358096
                Genx
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 June 2018

                  Mocht iemand trouwens een tis programma hebben of een download link hoor ik dat ook graag. Wil namelijk de elektrische schema’s vergelijken

                  #18358352
                  Genx
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 June 2018

                    Update. Gedeeltelijk de kabelboom uit het oude portier, krijg alleen de stekker niet voorbij het piepschuim. Het is dusdanige dik dat ik iets van een hot wire cutter zal zoeken om deze door midden te snijden.

                     

                    Sterk staaltje opel. 1x vast nooit meer los :toppie:

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.