Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Van het weekend een nieuwe map sensor erop gezet en hoppa alle storingen weg en rijd weer perfect , dus probleem helemaal opgelost .
Allemaal bedankt voor het meedenken en de info .Ben weer even bezig geweest met de corsa heb t vacuumslangetje van de luchtfilterbuis naar t gashuis even vervangen door een ander slangetje want deze was een beetje kapot .
De slang naar de mapsensor door gebleven maar geen lekkage , er zat wel een soort van toet op t slangetje weet niet of dot de oorzaak is van t ploffen wat ie deed met starten .
Heb m weer een paar keer gestart en even flink gas gegeven en op een gegeven moment bleef die lopen , wel weer met een brandend mm lampje maar hij liep redelijk ( nog niet zo als t hoort maar t begin is er )
Ben er er een stukje mee gaan rijden en bleef het gewoon goed doen alleen als ik stil stond of heel langzaam rijd en trap in 1 x me gas in en laat m gelijk weer los sloeg die uit , maar kon m ook gelijk weer starten .
Ook als ik rij of stationair draai pingelt me toerenteller (alleen toerenteller en niet de toeren )
Zal t dan misschien de bobine ofzo zijn , Misschien dat iemand wat weet ???
Hier een filmpje van de toeren onder t rijden https://youtu.be/w65ZPo-U8SY” onclick=”window.open(this.href);return false;Mensen alvast bedankt voor de hulp en t mee denken , ik ga morgen even alles nog een keer nalopen en dan maar hopen dat ik toch wat over het hoofd gezien heb .
@liviu2004 wrote:
Kunt u een rubberen slang controleren als het lekt?
Ja heb t nagekeken maar zie en hoor nergens lekkage rondom t gashuis en de mapsensor .
Heb net even de ecu gereset en opnieuw uitgelezen maar nogsteeds dezelfde foutcodes , heb gelijk even een filmpje gemaakt van t starten en uitslaan .
https://youtu.be/FAOhxOFy9Ws” onclick=”window.open(this.href);return false;@bart-gsi wrote:
@liviu ik heb zelf 2 jaar die motor in een corsa b gehad met een handbak (1e auto)… dus alleen dat automaat is beetje zoek werk voor mij.. maar dat was mijn eerste LEGO® auto :P die motor bleef in weer en wind werken en gaf het pas op bij 260.000 km door een kapotte koppakking
Ja ik heb hiervoor een opel kadett gehad met t zelfde type blok maar dan ook handgeschakeld alleen wat ik nu heb heb ik daarmee niet gehad .
Realistische spreken, kunt u het probleem op te lossen?
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt :???:
@bart-gsi wrote:
de bobine zit niet in je verdelerkap en is ook niet de rotor…
de bobine zit als het goed is aan de bestuurderskant tegen de chassisbalk naast de wielkast vast met een paar boutjes/moertjes
dit staat los van de verdeler en verzorgt alleen de hoogspanning zodat je bougie een vonk kan laten overslaan tussen de 2 punten van de bougie… dit is overigens geen 12v wat naar de verdeler en bougies gaatMijn bobine weet ik wel te vinden maar kan dit ook de aanstichter zijn waardoor de mapsensor niet goed functioneert ???
@wim-v6 wrote:
Torque Control op de automaat is je koppelregeling.
Deze word verstoord door de motorstoring.
Luchtmassameter heeft deze niet en dat zegt de andere storing ook al.
Deze storing zegt dat de MAP sensor niet goed functioneerd.
Meestal is de stekker hiernmvan kapot, deze heeft vaak kabelbreuk direct op de sensorstekker.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Oké dus als die storing op de mapsensor weg is is die andere waarschijnlijk ook gelijk opgelost ?
Zal zo weer is even gaan kijken of er wat met de stekker aan de hand is .
Wel raar eigenlijk omdat ie alleen slecht starten en verder niks aan de hand was dat dan nou opeen een storing heb op me mapsensor pffff dacht t even makkelijk optelissen door een nieuwe rotor en verdelerkap maar helaas !!@bart-gsi wrote:
ik denk dat de fout code een combinatie vormt waardoor je motor niet goed start….
je map sensor deels i.v.m. je benzine lucht mix , aangezien je geen conventionele luchtmassa meter hebt die bij andere in de lucht inlaat buis zit tussen de luchtfilter en gasklephuis bij andere opel modellen
en de torque control ( op je bobine) kan de ontsteking verstoren door onvoldoende onsteking te geven of door de onsteking (kort) te onderbrekenecu resetten kan maar ik denk dat dan de codes terug komen als je problemen hebt met starten…
Na t vervangen van de rotor en verdelerkap start ie weer gewoon prima in 1 keer , alleen hij loopt heel even een paar seconde goed en dan gaat ie schommelen en slaat ie uit .
En dat gebeurt in alle standen van de automaat .Ja ik heb idd een automaat .
Ik heb niet het gevoel dat ie moeizaam schakelt maar heb er ook niet echt hele stukken mee gereden omdat ie niet echt lekker liep .
De foutcodes zijn er ook ingekomen nadat ie een tijdje (1,5week) stil heeft gestaan en ik m met starten niet aan de praat kreeg .
Weet niet of t kan helpen als ik de ecu reset , maar dat lijkt me niet ?Ja ik heb een automaat
Ik heb ook even op Google gezocht en kwam deze codes tegen op deze site http://members.home.nl/opeltje/MULTEC.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
33 mapsensor voltage hoog/laag
75 torgue controle voltage laag
Wat iemand of dit de juiste codes zijn en wat ik moet doen om dit weer goed te krijgen ?@Chris426 wrote:
Mooi :thumb .
Laat je even weten of het ook echt gelukt is?
Heb zelf een grote (intussen immense :p) uodate gepland voor m’n G, achteruitrijcamera zou ook niet misstaan :).
Ik heb m vandaag aangesloten op de zwart witte draad bij de achterlicht unit en werkt perfect :thumb
dank je wel ;)
@Chris426 wrote:
Mooi :thumb .
Laat je even weten of het ook echt gelukt is?
Heb zelf een grote (intussen immense :p) uodate gepland voor m’n G, achteruitrijcamera zou ook niet misstaan :).
zodra het gelukt is laat ik t even weten :thumb maar weet nog niet precies wanneer dat gaat gebeuren want mijn vrouw is hoog zwanger en kan ieder moment bevallen .
@b07 wrote:dat kan je ook testen door met een multimeter je draden te meten bij je achteruitrijlicht, zodra je de versnelling in z”n achteruit zet staat er 12 volt op en, als die niet in z”n achteruit staat meet je 0 volt, dat is het draad die je moet hebben
ja dat kan idd ook maar weet nu iig wel welke draad ik moet hebben.
Kijk daar heb ik wat aan , bedankt en nu zal t zeker wel lukken .
Nou het is opgelost hoor , heb m in de auto aangesloten en hij deed t perfect dus denk toch te weinig stroom op de adapter geweest .
@marlon.bandhoe wrote:
Ik heb zelf een kenwood. Bij doet hij helemaal niks als plus en geschakeld niet omkeerd zijn aangesloten. Probeer dat eens.
Ik heb nu de rode en gele bij elkaar gedaan want de adapter heeft natuurljk alleen een + en – .
@johanhummer9 wrote:
geeft die 12v adapter genoeg stroom?
Als t goed is wel want heb m toen gebruikt voor een radio , maar dat was wel een simpel dingetje .
Jawel , Kijk maar naar t display deze is blind en de info van de radio gaat via de tid / mid .
Je kon deze gewoon bij de opel dealer bestellen , als ik t goed heb .Oké dan moet ik daar even naar kijken en hoe zit t met de trekhaak want heb al een paar uitlaten gezien die weer niet passen met trekhaak .
Past een Remus uitlaat van een Zafira A ook op een Astra G station ?
Hier heb je er ook nog 1 van vdo
http://link.marktplaats.nl/m871550991″ onclick=”window.open(this.href);return false;@memyselfenikke wrote:
Nice one..veel plezierige km’s
Meer foto’s zijn altijd welkom :)Die komen er nog wel , moet ze alleen nog even maken als het weer een keer mee zit en hij helemaal gewassen is :thumb
-
AuteurBerichten