C14nz foutcodes 33 & 75

Forumindex Forums Techniek Overige motor types C14nz foutcodes 33 & 75

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274822
    jopiejo
      Lid sinds:
      22 January 2011

      Goedendag , ik heb sinds kort wat problemen met m’n corsa b c14nz .
      Voor de kerstvakantie begon deze opeens slecht te starten s’morgens , moest echt wel een tijdje door starten voor ie aansloeg en dan liep ie erg slecht .
      Als ik gas gas leek t wel of ie verzoop maar na een km of 2 te hebben gereden reed ie weer prima en had ik nergens geen last meer van .
      Ook Smiddags starten die weer gewoon alsof er niks aan de hand was , maar de volgende ochtend weer t zelfde liedje .
      Nou had ik m zo’n anderhalve week niet gebruikt en dacht zal is kijken of ie gewoon start , maar helaas nou sloeg die helemaal niet aan alleen wat ploffen uit de uitlaat en volgens mij ook uit de lucht inlaat .
      Heb toen ern nieuwe rotor en verdelerkap erop gezet en meteen starten , alleen blijft ie nou niet mooi lopen en slaat ie uit bij stationair draaien wat die daarvoor dus niet had .
      Heb met de paperclipmethode uitgelezen en daar kwamen 2 codes uit , 33 en 75 weet iemand wat ik hieraan kan doen om m weer goed te krijgen .
      Het gaat om een corsa b 1.4i automaat met Bosch ontsteking .
      Alvast bedankt

      #18306853
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        33 = Intake manifold pressure sensor opem circuit / short to B+
        er is geen 75.

        #18306854
        jopiejo
          Lid sinds:
          22 January 2011

          Ik heb ook even op Google gezocht en kwam deze codes tegen op deze site http://members.home.nl/opeltje/MULTEC.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
          33 mapsensor voltage hoog/laag
          75 torgue controle voltage laag
          Wat iemand of dit de juiste codes zijn en wat ik moet doen om dit weer goed te krijgen ?

          #18306855
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            foutcodes voor een GM multitec CFI ==> voor o.a. een c14nz

            12 Initiation of diagnosis. n/a
            13 Oxygen sensor No change in voltage/open circuit.
            14 Coolant Temperature Sensor (CTS) Low voltage
            15 Coolant Temperature Sensor (CTS) High voltage
            16 Knock signal circuit n/a
            18 Knock control processor n/a
            19 Crank Angle Sensor (CAS) Incorrect RPM signal
            21 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) High voltage
            22 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) Low voltage
            24 Vehicle Speed Sensor (VSS) No speed signal or low voltage
            25 Injector valve Low voltage
            28 Fuel pump relay contacts Contact problem
            29 Fuel pump relay Low voltage
            32 Fuel pump relay High voltage
            33 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor High voltage
            34 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor Low voltage
            35 Idle stepper motor Poor or no idle speed control
            41 Amplifier control signal, cylinders 2 and 3 (Direct Ignition System (DIS)) High voltage
            42 Amplifier control signal, cylinders 1 and 4 (Direct Ignition System (DIS)) High voltage
            43 Primary ignition (distributor systems) High voltage
            44 Oxygen sensor Air/Fuel mixture too lean (weak)
            45 Oxygen sensor Air/Fuel mixture too rich
            46 Amplifier (Direct Ignition System (DIS)) control signal (A+B) High voltage
            47 Linear exhaust gas re-circulation (EGR) position n/a
            49 Battery supply to Engine Control Unit (ECU) High voltage (greater than 17 volts)
            51 Engine Control Unit (ECU) Defective ECU (disconnect and reconnect (ECU), then recheck for fault codes). Memory failure
            52 Secondary air pump relay Low voltage
            53 Secondary air pump relay High voltage
            54 Idle Carbon Monoxide (CO) potentiometer n/a
            55 Engine Control Unit (ECU) fault Renew Engine Control Unit (ECU)
            56 Air control soleniod Low voltage
            57 Air control soleniod High voltage
            61 Fuel tank vent valve (FTVV) Low voltage
            62 Fuel tank vent valve (FTVV) High voltage
            63 Amplifier control signal, cylinders 2 and 3 (Direct Ignition System (DIS)) Low voltage
            64 Amplifier control signal, cylinders 1 and 4 (Direct Ignition System (DIS)) Low voltage
            65 Primary ignition (distributor systems) Low voltage
            66 Throttle position sensor (TPS) Hose broken
            67 Air Flow Sensor (AFS), hot wire meter (air mass meter) Signal is outside normal operation parameters (out of range)
            68 Air Flow Sensor (AFS), hot wire meter (air mass meter) Faulty air mass meter signal, incorrect frequency
            69 Air Temperature Sensor (ATS) (MPi only) Low voltage
            71 Air Temperature Sensor (ATS) (MPi only) High voltage
            72 Amplifier (Direct Ignition System (DIS)) control signal (A+B) Lead interruption, open circuit
            75 Torque control (Automatic Transmission (AT) only) Low voltage
            76 Torque control (Automatic Transmission (AT) only) Continuous
            81 Injector valve High voltage
            83 Immobiliser No or wrong code
            84 Immobiliser No signal
            85 Immobiliser Wrong signal
            87 Air conditioning cut-off relay Low voltage
            88 Air conditioning cut-off relay High voltage
            92 Camshaft sensor Faulty hall effect sensor or circuit
            93 Quad drive module (in ECU) n/a

            code 75 is voor als je een automaat hebt… heb je die een?? voordat we gaan typen of je de code wel of niet hebt…
            code 33 is mass air pressure sensor.. dat is een klein vierkant blokje dat tegen het midden van je schudbord aan zit achter het gasklephuis…

            #18306856
            jopiejo
              Lid sinds:
              22 January 2011

              Ja ik heb een automaat

              #18306857
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                heb dit van een calibra forum die de zelfde aansturen gebruikt maar was in het engels.. dus even kort vertaalt en uitlegt
                dan heb je als het goed op je bobine een extra 2tal vierkante connectors zitten…
                kort gezegd wordt daar vanuit de ECU een signaaltje door gestuurt om de ontsteking te vertragen/verminderen om de kracht van de turbine en de pomp in je koppelomvormer te verminderen zodat je automaatbak soepeler van versnelling naar versnelling kan schakelen…
                ik weet niet of je momenteel een moeizame schakeling voelt tijdens het rijden met deze fout code??

                #18306858
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Calibra gebruikt NIET de zelfde aansturing.

                  Alle Calibra’s draaien op een Bosch Motronic systeem.

                  De C14NZ op een GM Multec systeem

                  Volgens jouw lijst zou de auto een automaat noeten hebben, dat is een vraag voor de topicstarter.

                  Heeft deze auto een Automaatbak??

                  verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                  #18306859
                  bart-gsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2012

                    @wim-v6 wrote:

                    Calibra gebruikt NIET de zelfde aansturing.

                    Alle Calibra’s draaien op een Bosch Motronic systeem.

                    De C14NZ op een GM Multec systeem

                    Volgens jouw lijst zou de auto een automaat noeten hebben, dat is een vraag voor de topicstarter.

                    Heeft deze auto een Automaatbak??

                    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                    ja heeft hij…

                    en jouw correctie van de ecu aansturing klopt.. mijn fout

                    #18306860
                    jopiejo
                      Lid sinds:
                      22 January 2011

                      Ja ik heb idd een automaat .
                      Ik heb niet het gevoel dat ie moeizaam schakelt maar heb er ook niet echt hele stukken mee gereden omdat ie niet echt lekker liep .
                      De foutcodes zijn er ook ingekomen nadat ie een tijdje (1,5week) stil heeft gestaan en ik m met starten niet aan de praat kreeg .
                      Weet niet of t kan helpen als ik de ecu reset , maar dat lijkt me niet ?

                      #18306861
                      bart-gsi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 July 2012

                        ik denk dat de fout code een combinatie vormt waardoor je motor niet goed start….
                        je map sensor deels i.v.m. je benzine lucht mix , aangezien je geen conventionele luchtmassa meter hebt die bij andere in de lucht inlaat buis zit tussen de luchtfilter en gasklephuis bij andere opel modellen
                        en de torque control ( op je bobine) kan de ontsteking verstoren door onvoldoende onsteking te geven of door de onsteking (kort) te onderbreken

                        ecu resetten kan maar ik denk dat dan de codes terug komen als je problemen hebt met starten…

                        #18306862
                        liviu2004
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 April 2014

                          ECU reset werkt niet, er is een elektrisch storing, ecu reset doet nix. Of map sensor broke.

                          #18306863
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Torque Control op de automaat is je koppelregeling.

                            Deze word verstoord door de motorstoring.

                            Luchtmassameter heeft deze niet en dat zegt de andere storing ook al.

                            Deze storing zegt dat de MAP sensor niet goed functioneerd.
                            Meestal is de stekker hiernmvan kapot, deze heeft vaak kabelbreuk direct op de sensorstekker.

                            verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                            #18306864
                            liviu2004
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 April 2014

                              33 hoog spanning, kan dat map leiding lek.

                              #18306865
                              jopiejo
                                Lid sinds:
                                22 January 2011

                                @bart-gsi wrote:

                                ik denk dat de fout code een combinatie vormt waardoor je motor niet goed start….
                                je map sensor deels i.v.m. je benzine lucht mix , aangezien je geen conventionele luchtmassa meter hebt die bij andere in de lucht inlaat buis zit tussen de luchtfilter en gasklephuis bij andere opel modellen
                                en de torque control ( op je bobine) kan de ontsteking verstoren door onvoldoende onsteking te geven of door de onsteking (kort) te onderbreken

                                ecu resetten kan maar ik denk dat dan de codes terug komen als je problemen hebt met starten…

                                Na t vervangen van de rotor en verdelerkap start ie weer gewoon prima in 1 keer , alleen hij loopt heel even een paar seconde goed en dan gaat ie schommelen en slaat ie uit .
                                En dat gebeurt in alle standen van de automaat .

                                #18306866
                                jopiejo
                                  Lid sinds:
                                  22 January 2011

                                  @wim-v6 wrote:

                                  Torque Control op de automaat is je koppelregeling.

                                  Deze word verstoord door de motorstoring.

                                  Luchtmassameter heeft deze niet en dat zegt de andere storing ook al.

                                  Deze storing zegt dat de MAP sensor niet goed functioneerd.
                                  Meestal is de stekker hiernmvan kapot, deze heeft vaak kabelbreuk direct op de sensorstekker.

                                  verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                                  Oké dus als die storing op de mapsensor weg is is die andere waarschijnlijk ook gelijk opgelost ?
                                  Zal zo weer is even gaan kijken of er wat met de stekker aan de hand is .
                                  Wel raar eigenlijk omdat ie alleen slecht starten en verder niks aan de hand was dat dan nou opeen een storing heb op me mapsensor pffff dacht t even makkelijk optelissen door een nieuwe rotor en verdelerkap maar helaas !!

                                  #18306867
                                  bart-gsi
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    7 July 2012

                                    de bobine zit niet in je verdelerkap en is ook niet de rotor…
                                    de bobine zit als het goed is aan de bestuurderskant tegen de chassisbalk naast de wielkast vast met een paar boutjes/moertjes
                                    dit staat los van de verdeler en verzorgt alleen de hoogspanning zodat je bougie een vonk kan laten overslaan tussen de 2 punten van de bougie… dit is overigens geen 12v wat naar de verdeler en bougies gaat

                                    #18306868
                                    jopiejo
                                      Lid sinds:
                                      22 January 2011

                                      @bart-gsi wrote:

                                      de bobine zit niet in je verdelerkap en is ook niet de rotor…
                                      de bobine zit als het goed is aan de bestuurderskant tegen de chassisbalk naast de wielkast vast met een paar boutjes/moertjes
                                      dit staat los van de verdeler en verzorgt alleen de hoogspanning zodat je bougie een vonk kan laten overslaan tussen de 2 punten van de bougie… dit is overigens geen 12v wat naar de verdeler en bougies gaat

                                      Mijn bobine weet ik wel te vinden maar kan dit ook de aanstichter zijn waardoor de mapsensor niet goed functioneert ???

                                      #18306869
                                      bart-gsi
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        7 July 2012

                                        map sensor staat daar los van… mapsensor geeft waardes door aan de ECU naarmate de hoeveelheid lucht er je motor ingaat en door je sensor berekend wordt… daar past de ECU het inspuit moment van je injector in je gasklephuis op aan.. jouw motor is een single point injectie en is best wel basic qua techniek

                                        #18306870
                                        liviu2004
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          6 April 2014

                                          @jopiejo wrote:

                                          dit ook de aanstichter zijn waardoor de mapsensor niet goed functioneert ???

                                          Realistische spreken, kunt u het probleem op te lossen?

                                          #18306872
                                          bart-gsi
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            7 July 2012

                                            @liviu ik heb zelf 2 jaar die motor in een corsa b gehad met een handbak (1e auto)… dus alleen dat automaat is beetje zoek werk voor mij.. maar dat was mijn eerste LEGO® auto :P die motor bleef in weer en wind werken en gaf het pas op bij 260.000 km door een kapotte koppakking

                                            #18306873
                                            jopiejo
                                              Lid sinds:
                                              22 January 2011

                                              Realistische spreken, kunt u het probleem op te lossen?

                                              Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt :???:

                                              #18306871
                                              liviu2004
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                6 April 2014

                                                Kunt u een rubberen slang controleren als het lekt?

                                                #18306874
                                                jopiejo
                                                  Lid sinds:
                                                  22 January 2011

                                                  @bart-gsi wrote:

                                                  @liviu ik heb zelf 2 jaar die motor in een corsa b gehad met een handbak (1e auto)… dus alleen dat automaat is beetje zoek werk voor mij.. maar dat was mijn eerste LEGO® auto :P die motor bleef in weer en wind werken en gaf het pas op bij 260.000 km door een kapotte koppakking

                                                  Ja ik heb hiervoor een opel kadett gehad met t zelfde type blok maar dan ook handgeschakeld alleen wat ik nu heb heb ik daarmee niet gehad .

                                                  #18306875
                                                  bart-gsi
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    7 July 2012

                                                    @jopiejo wrote:

                                                    Realistische spreken, kunt u het probleem op te lossen?

                                                    Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt :???:

                                                    liviu can you translate to english for the topicstart… he kind of got lost in what you mean after using a translater..

                                                    #18306876
                                                    jopiejo
                                                      Lid sinds:
                                                      22 January 2011

                                                      Heb net even de ecu gereset en opnieuw uitgelezen maar nogsteeds dezelfde foutcodes , heb gelijk even een filmpje gemaakt van t starten en uitslaan .
                                                      https://youtu.be/FAOhxOFy9Ws” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.