C14nz foutcodes 33 & 75

Forumindex Forums Techniek Overige motor types C14nz foutcodes 33 & 75

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #18306877
    jopiejo
      Lid sinds:
      22 January 2011

      @liviu2004 wrote:

      Kunt u een rubberen slang controleren als het lekt?

      Ja heb t nagekeken maar zie en hoor nergens lekkage rondom t gashuis en de mapsensor .

      #18306878
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        @bart-gsi wrote:

        liviu can you translate to english for the topicstart… he kind of got lost in what you mean after using a translater..

        :D Damn,

        Voltage high indicates that there is no vacuum into the map sensor. That means that rubber hose is not attached to the air intake manifold, or the rubber hose is leaking (broken) or the sensor itself lost the seal. Did I understood correctly work was done on the engine (rotor..)? Maybe hose has been detached.

        Simple test, remove the hose from intake manifold and literally suck and see if it maintains vacuum.

        #18306879
        bart-gsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2012

          kan dan idd de sensor zelf zijn maar die gaan zelde kapot… dus dan om ook de comment van wim-v6 erbij te pakken over een breuk in de kabel.. zou je bij een sloperij bij een corsa de mapsensor + stekker en stuk kabel af kunnen halen en die eraan maken

          #18306880
          liviu2004
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 April 2014

            Kabel breuk denk ik niet. Er is spanning op de sensor en sensor heeft te hoog spanning terug in ecu.

            #18306881
            jopiejo
              Lid sinds:
              22 January 2011

              Mensen alvast bedankt voor de hulp en t mee denken , ik ga morgen even alles nog een keer nalopen en dan maar hopen dat ik toch wat over het hoofd gezien heb .

              #18306882
              jopiejo
                Lid sinds:
                22 January 2011

                Ben weer even bezig geweest met de corsa heb t vacuumslangetje van de luchtfilterbuis naar t gashuis even vervangen door een ander slangetje want deze was een beetje kapot .
                De slang naar de mapsensor door gebleven maar geen lekkage , er zat wel een soort van toet op t slangetje weet niet of dot de oorzaak is van t ploffen wat ie deed met starten .
                Heb m weer een paar keer gestart en even flink gas gegeven en op een gegeven moment bleef die lopen , wel weer met een brandend mm lampje maar hij liep redelijk ( nog niet zo als t hoort maar t begin is er )
                Ben er er een stukje mee gaan rijden en bleef het gewoon goed doen alleen als ik stil stond of heel langzaam rijd en trap in 1 x me gas in en laat m gelijk weer los sloeg die uit , maar kon m ook gelijk weer starten .
                Ook als ik rij of stationair draai pingelt me toerenteller (alleen toerenteller en niet de toeren )
                Zal t dan misschien de bobine ofzo zijn , Misschien dat iemand wat weet ???
                Hier een filmpje van de toeren onder t rijden https://youtu.be/w65ZPo-U8SY” onclick=”window.open(this.href);return false;

                #18306883
                pjotter
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 November 2013

                  @jopiejo wrote:

                  Goedendag , ik heb sinds kort wat problemen met m’n corsa b c14nz .
                  Voor de kerstvakantie begon deze opeens slecht te starten s’morgens , moest echt wel een tijdje door starten voor ie aansloeg en dan liep ie erg slecht .
                  Als ik gas gas leek t wel of ie verzoop maar na een km of 2 te hebben gereden reed ie weer prima en had ik nergens geen last meer van .
                  Ook Smiddags starten die weer gewoon alsof er niks aan de hand was , maar de volgende ochtend weer t zelfde liedje .
                  Nou had ik m zo’n anderhalve week niet gebruikt en dacht zal is kijken of ie gewoon start , maar helaas nou sloeg die helemaal niet aan alleen wat ploffen uit de uitlaat en volgens mij ook uit de lucht inlaat .
                  Heb toen ern nieuwe rotor en verdelerkap erop gezet en meteen starten , alleen blijft ie nou niet mooi lopen en slaat ie uit bij stationair draaien wat die daarvoor dus niet had .
                  Heb met de paperclipmethode uitgelezen en daar kwamen 2 codes uit , 33 en 75 weet iemand wat ik hieraan kan doen om m weer goed te krijgen .
                  Het gaat om een corsa b 1.4i automaat met Bosch ontsteking .
                  Alvast bedankt

                  Hierbij een handleiding voor foutcodes te herleiden
                  http://issuu.com/pjotter7/docs/haynes_automotive_diagnostic_fault_

                  #18306884
                  jopiejo
                    Lid sinds:
                    22 January 2011

                    Van het weekend een nieuwe map sensor erop gezet en hoppa alle storingen weg en rijd weer perfect , dus probleem helemaal opgelost .
                    Allemaal bedankt voor het meedenken en de info .

                  8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.