Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb het zelfde probleem gehad, bij uitvallen toerenteller en km teller die op hol gingen en de pomp die continu weg viel.
Na vervangen van de stuurpomp geen problemen meer gehad4 juni 2016 om 14:01 In reactie op: Wervel kleppen Z19DTH verwijderen of spruitstuk vervangen? #18304373Voor en na de revisie had ik de zelfde klachten en de rapporten van kalibreren van vnt en balans waren spot on volgens specs denk dat het misschien toch komt door dat dpf weg is hij te snel opspoeld
4 juni 2016 om 10:26 In reactie op: Wervel kleppen Z19DTH verwijderen of spruitstuk vervangen? #18304371Ik denk dat het het surgen is de turbo is gereviseerd en heeft geen vooruitgang gebracht als hij gaat lopen pendelen komen er ook roetwolken uit met tussen pozen dus inderdaad massa flow.
3 juni 2016 om 19:04 In reactie op: Wervel kleppen Z19DTH verwijderen of spruitstuk vervangen? #18304370Ik zal volgende week eens een log maken misschien dat de er wat meer wijs van word dan mij. Hij gaat niet over z’n gevraagde druk maak hij maakt wel grote sprongen dus dat overspoelen.
1 juni 2016 om 10:00 In reactie op: Wervel kleppen Z19DTH verwijderen of spruitstuk vervangen? #18304368Ik het bij UT de turbo druk ook wel eens laten verlagen in een Paar stappen maar ze turbo blijft zagen / pendelen dus dat is volgens jou surgen het zelfde als boostcreep?
rijdend met de computer is ook te zien dat met het zagen het vnt magneet ventiel heel erg in stappen open en dicht springt
Komt dit dan door minder tegen druk?UT wist er geen raad mee dus het probleem is er nog steeds..
De actuator stang iets langer maken klinkt wel logisch, ik ga deze mod eens overwegen de actuator stang is niet heel makkelijk te bereiken bij de zafira helaas.Thnx!
Waarom xenon in je mistlampen het heef totaal geen zin..
Ga je dan ook standaard met mistlampen rijden of als het regent?Heb je de foutcode al uit laten lezen?
Je hebt een auto met een “motorstoring” en je verwacht dat mensen hier kunnen raden wat je probleem is waarom je auto in noodloop gaat?Heb je nog trekkracht boven de 3000 rpm?
Wanneer gaat hij en noodloop?
Wat is een “lamborshone” het klinkt als een Lambda sensor maar die tref je denk ik niet aan in een 2.0dtiWat zijn de symptomen?
22 februari 2016 om 22:15 In reactie op: Achterruitenwissers aan bij achteruit inschakelen #18311181Doet hij bij mij ook, maar gebruik mn binnenspiegel nooit heb je op de vrachtauto ook niet!
heb je de airco wel aanstaan?
Een airco ontvochtigd namelijk ook de auto iets wat in de winter geen overbodige luxe is omdat de warme lucht in je auto veel vocht op kan nemen die gaat condenseren tegen je ruiten!
Onder de 5-7 graden schakelt de airco vanzelf af.Tuning is er af dus geen verwijt naar UT ik weet dat jij problemen met ze hebt gehad maar mij hebben ze geholpen zoveel ze konden!
Dealer heeft update gedaan en probleem blijft.
Dit alles staat al in het topic en vind jammer dat je niet onderbouwt direct naar unlimited wijst!Graag tips over adaptie waardes resetten
Vacuum opbrengst is goed genoeg, ook met een buffert pot er tussen doet hij het.
Net weet even met Carrec gebeld en komen steeds dichterbij dat het een software matig probleem is omdat de computer het vnt met hele grote sprongen probeert bij te sturen.
Ze hebben een gelijkwaardige storing bij bmw gehad en dat werk opgelost door meetwaarde / adaptie waarden op 0 te zetten zodat de computer zichzelf weer dingen gaat aanleren en fine tunen.Echter is bij mij geen optie adaptie waarden resetten volgens de opel dealer…
Wie kan daar meer over zeggen?Ja ik heb er behoorlijk wat hoofdpijn van gehad en het is mn bedrijfs auto dus hij moet gewoon betrouwbaar zijn.
Ik ga zo nog 1 ding proberen en kijken of de vacuümpomp opbrengst ook voldoende is door te kijken of de druk voor de solenoid ook wegvalt of even een vacuum voorraad buffer maken.
Het vacuum zelf is wel in orde
Nee, geen open of shorted circuit foutmelding
Gratis is Recaro niet nee maar ik had voor 350 bij gebr. Gunnewiek een set Recaro voorstoelen met verwarming.
Als je je accu los haalt bij de swap hoef je je airbags niet te resetten.De turbo en vnt is samen met de actuator op een flowbank afgesteld deze is nu als nieuw en word uitgesloten.
-Turbo gereviseerd
-Turbo druk sensor is vervangen
-Laaddruk solenoid en vacuum slangen vervangen vacuum gecontroleerd
-Inlaatspruitstuk vervangen
-intercooler en slangen afgeperst op 1.5 bar
-inlaatspruitstuk ook afgeperstLmm los gekoppeld en probleem blijft dan ook dus het staat ook los van de gemeten lucht waarden.
Kan in niet vinden in de ledenlijst :S
Maar er is al een rijdend onderzoek met computer geweest bij een diagnose bedrijf van 2 uur en daar kwam uit vnt verstelling defect.
Dealer heb ik inderdaad ook geen hoge pet van op, die tech 2 gaat denk ik nooit rijdend mee.Kortom ik weet het ook niet meer :(
Turbo is gereviseerd, klinkt een stuk mooier en stiller echter het pendelen van de turbo is er nog steeds…
Vandaag bij de dealer geweest, software update en nog steeds loopt de turbo en verstelling te kloten.Ik geef de zoektocht op en ga sparen voor een andere auto denk ik!
Lijkt toch ook wel meer speling dan gewenst op de lagers van de turbo te zitten dit i.c.m. met nozzle ring en actuator vervangen kan ik denk ik net zo goed een ruil turbo nemen
Ik ga hem zelf er af halen en wegbrengen actuator beweegt al niet helemaal goed, lijkt de aanslag al niet te halen dus waarschijnlijk veel vuil in vnt verstelling.
Echter moet het blok gespoeld worden en de leidingen en de radiateur leeg met een beetje pech misschien de airco dus denk dat met zoveel moeite het dom is om alleen de vnt ring te laten vervangen beter dan totaal revisie zodat ik niet nog een keer de operatie hoef te doen.
Deze turbo heeft geen waste gate het is een vgt turbo en volgens garage loopt vgt niet goed.
Dit is ook te zien in de logs omdat de turbo druk als eerste verspringt en dan de lmm veranderd en dan drukregelaar gaan bijsturen.Auto is bij garage geweest en ze zeggen dat de turbo niet meer goed functioneert.
Ik ga hem laten reviseren iemand ervaring met 112 turbo in Utrecht of C&E turbochargers in Amersfoort?
Beide repareren hem best scherp tarief en een ruil turbo bij 112 kost 475ex en bij C&E 378ex8 februari 2016 om 21:33 In reactie op: Trekgewicht Astra station en 5deurs => caravan trekken #18310317De caravan mag maximaal 1700kg wegen dus de auto moet ook 1700kg kunnen trekken. Maximum gewicht aanhanger op type plaatje moet overeen komen met maximum trek gewicht van het trekkend voertuig
8 februari 2016 om 21:22 In reactie op: Trekgewicht Astra station en 5deurs => caravan trekken #18310315Ook al krijg je de auto op 1400kg aanhanger op kenteken mag je de aanhanger met 1700kg maximum massa niet rijden
Ben je in bezit van je B-E rijbewijs?
8 februari 2016 om 17:33 In reactie op: Trekgewicht Astra station en 5deurs => caravan trekken #18310304Waarschijnlijk omdat ze een marge gebruiken voor de remmen handrem, motor koeling en vermogen om veilig mee door de bergen te kunnen.
Je zal de eerste niet zijn die met een combinatie zn remmen verbrand.
Daarnaast zal er misschien ook wel een constructieve reden voor zijn denk aan de stevigheid van het subframe waar de trekhaak in en aan word bevestigd.Misschien lukt het je als je remmen in perfecte staat zijn en vooral je handrem en je koppeling maar als dat niet zo is heb je de eerste 500 euro al weggegooid bij het rdw.
je kan altijd nog een vouwwagen nemen rijd veel goedkoper en veel lichter!
Om iets uit te willen sluiten vraag ik mij af of iemand in de buurt van Utrecht even een LMM heeft om te testen en deze uit te sluiten, mijn LMM geeft af en toe wel een vreemde waardes aan.
Cheers Yoni
-
AuteurBerichten