Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
28 april 2009 om 20:09 In reactie op: Waarde Omega 2.5 V6 1999 -> Update: verkocht, en een nieu #17385800
Inderdaad, het interieur ziet er mooi uit, maar de gebruikte materialen zijn gewoon allemaal wat minder; veel hard kunststof. We hebben gereden in een zilveren station met zwart leer en hout, erg mooie combinatie, maar het voelt gewoon wat goedkoper aan, helaas. Wellicht in de toekomst een keer een insignia…
28 april 2009 om 09:31 In reactie op: Waarde Omega 2.5 V6 1999 -> Update: verkocht, en een nieu #17385797Ja, die hebben we ook overwogen, maar deze vielen buiten ons budget. Ander nadeel aan de vectra is zijn uiterlijk; ik was als Opel liefhebber nog wel enigszin gecharmeerd van de auto, maar mijn vriendin vindt het helemaal niets… De achterkant van de wagon is natuurlijk ook niet het toppunt van verfijnt design.
28 april 2009 om 08:57 In reactie op: Waarde Omega 2.5 V6 1999 -> Update: verkocht, en een nieu #17385795Bedankt voor de reacties!
De Volvo is inderdaad een stuk kleiner dan de Omega, maar qua praktisch bruikbare bagageruimte valt het wel mee omdat er geen gastank meer in de kofferbak ligt.
We hebben een stationwagon gekozen voor het praktische laadgemak, en onze Joop moet er in kunnen:
En dat past Achterin is ‘ ie inderdaad gewoon krap, maar wij zijn met z’n tweeën dus dat is zelden een probleem.
De V50 staat inderdaad op het onderstel van een Focus. Dit is misschien wel het beste onderstel in zijn klasse, dus dat is geen straf. We hebben ook met een Vectra van 2004 gereden, maar veelal kom je dan op 2.2 dieselblokken uit. Dit zijn nou niet bepaald moderne blokken. Bovendien hebben deze Vectra’s geen 6-bak, en qua bouwkwaliteit kunnen ze gewoon niet tippen aan de V50. Op zich ook niet gek, want de V50 was nieuw behoorlijk prijzig.
Kijk je in de klassen van de V50, qua formaat, dan kom je uit bij een Astra, Golf, Focus of 307; stuk voor stuk auto’s die qua uitstraling en bouwkwaliteit niet kunnen tippen aan de Volvo.
Een V70 hebben we ook overwogen, maar deze werdt gewoon erg duur om te rijden, terwijl we de ruimte niet nodig hebben. Mogelijk volgt er in de toekomst ooit een Insignia stationwagon, maar het zal nog wel even duren voordat deze in ons budget komen…
Wat betreft de betrouwbaarheid van de Leon; we hebben hem al bijna 1,5 jaar en hebben er zo’n 50.000km mee gereden, zonder problemen. De auto staat bijna op 200.000 duizend, en alles werkt nog perfect. Is een prima auto, en redelijk luxe; voorzien van climate control, 4 electrische ramen, originele audio installatie, alectrisch inklappende spiegels etc. Bovendien is het onze tweede auto, dus goed zat
26 april 2009 om 07:34 In reactie op: Waarde Omega 2.5 V6 1999 -> Update: verkocht, en een nieu #17385789De volvo hebben we inmiddels enkele weken in bezit, en het is een erg fijne auto. Moderne 2.0 commonrail diesel met 136pk en 320 nm, in combinatie met de zesbak erg krachtig maar toch zuinig.
Het betreft een Volvo V50 2.0D Elite uit 2004. Voorzien van o.a. alarm, climate control, cruise control, Volvo High Performance audio systeem, regensensor etc.
Even wat foto’s:
Mijn vriendin rijdt meestal in de Volvo, dus is dit eigenlijk mijn nieuwe vervoersmiddel:
Een Seat Leon 1.6 16V Signo op LPG.
Tot zover de update…
5 april 2009 om 06:01 In reactie op: Waarde Omega 2.5 V6 1999 -> Update: verkocht, en een nieu #17385786Update: gisteren is de auto verkocht, en vrijdag wordt ‘ie opgehaald. Dit betekent niet alleen afscheid van mijn Omega, maar ook van dit forum-deel; morgen gaan we wederom voor een Volvo V50 2.0D kijken en de kans is groot dat het deze wordt. Mijn eerste diesel, maar het rijdt geweldig! 138PK bij een wagengewicht van 1350kg is al niet slecht, maar vooral het koppel i.c.m. de zesbak rijdt fantastisch. Al met al verzacht dit het afscheid van de Omega…
Bedankt voor alle hulp, en tot ziens!
22 maart 2009 om 19:35 In reactie op: Waarde Omega 2.5 V6 1999 -> Update: verkocht, en een nieu #17385785Hij staat te koop; inmiddels al enkele reactie’s binnen. Voor de geïnteresseerden:
20 maart 2009 om 12:36 In reactie op: Waarde Omega 2.5 V6 1999 -> Update: verkocht, en een nieu #17385784Ik kan de zinsopbouw ook niet volgen.
Er zit wel een belangrijk verschil tussen beide auto’s; die van mij loopt op LPG met een G3 goedkeuring. Dit betekend tenken voor ca. 45 cent dus dat is zeker voor de kilometervreters onder ons erg interressant.
19 maart 2009 om 17:36 In reactie op: Waarde Omega 2.5 V6 1999 -> Update: verkocht, en een nieu #17385780Inmiddels heb ik besloten de auto definitief te gaan verkopen. Het zou overdreven zijn als ik zeg dat het met pijn in mijn hart is, maar het is wel altijd een erg fijne auto geweest. Ik heb er in ruim 1,5 jaar zo’n 60.000km mee gereden, met heel veel plezier.
Ik wil de aut particulier gaan verkopen, en ben benieuwd wat ie nog opbreng. Even een herhaling van feitjes:
De gegevens van mijn auto zijn:
Opel Omega 2.5 V6 Sport
Bouwjaar 1999
Kilometerstand +/- 269.000
Aantoonbaar goed onderhouden, alle facturen (veelal dealer) aanwezig vanaf 130.000km tot heden.O.a. voorzien van:
Climate Control
Cruise Control
Sport interieur
Originele navigatie
Originele radio-cd-wisselaar met Bose installatie
Xenon
Lichtmetalen velgen
Stoelverwarming
Mistlampen
Centrale vergrendeling met afstandsbediening
Electrische ramen voor en achter
Trekhaak met 13-polige stekkerDe LPG installatie is in 2003 ingebouwd (faktuur aanwezig) bij een kilometerstand van 130.000km. Het betreft een Landi LSI systeem, uiteraard G3 en het is een injectiesysteem, dus met nauwelijks verlies van vermogen. Loopt goed op LPG en benzine.
Sinds september 2007 zijn naast het reguliere onderhoud vervangen:
Waterpomp
Bobine
Bougiekabels
Bougies
Beide Xenon lampen
CV bestuurdersdeur
LPG filtersDe auto is in prima staat, maar wel moet er binnen 10.000km de distributieriem vervangen worden, en de auto heeft aan de portier en beetje, maar minimale roest.
Ik denk zelf aan bedrag van ca. €2500,- . Zou dit haalbaar zijn?
Vorige week zondag, 23 november, van Utrecht naar uis (Budel) gereden, tussen 14.00u en 16.00u:
Dit was dus één grote ijsklomp. Ik heb niet hard gereden, maar al ha ik dat gedaan dan hadden ze me niet van voren kunnen flitsen
Het komt regelmatig voor dat een deur van de Omega B niet meer ontgrendeld vis de CV. In de regel gaat dt dan wel nog handmatig, maar op den duur kan het gebeuren dat de deur helemaal niet meer opent.
Het is zaak het laatste te voorkomen. Dit kan door het tijdig vervangen va een defecte CV motor. Onderstaande beschrijving en foto’s kunnen hierbij helpen.
Dit is de factuur met daarop het onderdeelnummer. Het betreft hierbij de passagiersdeur van een Omega B1 ut 1999.
De volgende omschrijvng is gebasseerd op de passagiersdeur, de andere deuren kunnen dus afwijken.
Je begint met het deomnteren van het deurpaneel.
Demonteer de “handgreep” en het kapje achter de deurontgrendeling:
Demonteer de afdekdopjes van de schroven aan de kant van het schranier:
Demonteer het “deurpinnetje” door het rode vlak voorzichtig met een dunne schroevendraaier naar buiten te halen:
Draai alle schroeven uit het deurpaneel, ook aan de onderkan en aan de zijkant. Til vervolgens het deurpaneel voorzichtig omhoog, het hangt namelijk nog met een randje in wat clipjes.
Dit is wat je hierna ziet:
Verwijder ook de twee zwarte hoekje aan de rechterzijde, waarin wtee schroeven van het deurpaneel zaten. Dit kan eenvodig door het binnen pinnetje eruit te wippen:
Verwijder nu voorzichtig het plastic folie. Wanneer dit los is mag de auto niet op contact worden gezet, dit kan problemen met de zijairbag veroorzaken, indien aanwezig.
Maak de stang die vanaf de handgreep binnen komt los van het slot. De stang is met rood gearceerd:
Trek de stekker onderaan het slot los,dit kan door de twee vergrendelingen aan de zijkant van de stekker in te drukken en deze naar beneden te trekken.
Maak vervolgens het slot los:
Wanner het slot los is kan je het defecte motortje vervangen door twee schroven los te draaien. Zo ziet het geheel er uit:
Let er bij het terugplaatsen op de het geheel ook met de deurgreep aan de buitenkant wordt verbnden. Dit stangetje komt vanaf de deurgreep:
Dit moet niet vrij hangen, zoals op de foto hierboven, maar boven in het slot komen:
Schroef nu alles weer terug, en nu zou het geheel weer moeten werken. Ik heb de klus in ca. 30 minuten geklaard. Het is niet heel erg moeilijk, maar als je twijfelt kun je het beter aan een monteur overlaten. Wanneer het immers niet lukt om alles weer terug te plaatsen, heb je misschien tch een behoorlijk probleem.
Succes, en voor vragen kun je me altijd Pm-en!
Ik nu nog een Nokia E50 en gelukkig is hiervoor nog een gewone Nokia houder beschikbaar. Ik heb de houder op een originele dashmount gemonteerd:
Deze set bestaat uit een originele Nokia houder die je koppelt aan de CK-7W bluetooth carkit. Ik gebruik de bBT functie nu dus niet.
Een vergelijkbare set had ik in de Leon van mijn vriendin gebouwd, maar nu heeft ze een nieuwe Nokia E51 en hiervan maakt Nokia geen houders meer. Ik heb nu een houder van Carcomm/DTM gemonteerd. Zo’n houder laadt de gsm op, en versterkt het antenne signaal via een optionele raamantenne. De houder ziet er zo uit:
De telefoon maakt nu verbinding via Bluetooth en de bediening gaat via de telefoon, dus zonder axtra knoppen of paneeltje.
De voordelen:
– Goede opbergplaats voor je GSM
– Sierlijker dan een opbouwpaneeltje, maar dat is persoonlijk
– GSM wordt opgeladen
– Antennesignaal wordt versterktBedankt voor de complimenten! Ik heb ook een hekel aan in-/opbouwschakelaars die niet in een auto thuishoren. Helaas zit de gasdop van de vulopening nogal zichtbaar in het zijscherm rechtsachter, maar daar is helaas niets aan te doen. Het was leuk geweest als men het destijds iets subtieler had gemonteerd. Het had bijvoorbeeld ook in de zwarte kunststof onderkant van de achterbumper gekund, daar zit ‘ie bij de Seat Leon van mijn vriendin ook. Ach ja, da’s voor de volgende auto
Ik stoorde me al een tijdje aan het bedieningspaneel van de LPG. Deze zat op dezelfde hoogte als de schakelaars van de stoelverwarming, alarmlichten etc. De verlichting kleurt niet bij de rest, het is een opbouwschakelaar en bovendien gebruik ik ‘m zelden. Het betreft het bedieningspaneeltje rechts van de schakelaar van de stoelverwarming voor de bestuurder:
Gisteren was ik voor wat kleine onderdeeltje bij een Opel demontagebedrijf, en heb meteen een afdekkappje meegenomen, in het originele kapje wat een gat geboord.
De asbak gebruik ik nooit, en dit leek me dan ook de beste locatie om de schakelaar te plaatsen. Altijd binnen handbereik, maar ook uit het zicht indien nodig. Als de kabel lang genoeg was geweest, had ik ‘m nog liever in de zekeringkast gemonteerd, maar helaas pastte dit niet.
Het resultaat van een kleine 2 uurtjes knutselen ziet er zo uit:
En met gesloten asbak:
Indien nodig is de schakelaar weer te verwijderen. Een nieuw bakje in de asbak is dat voldoende om deze weer in originele staat terug te brengen.
Tenslotte moet ik voor de volledigheid nog op zoek naar een afdekplaatje van een Omega van 1998/1999, deze zijn van een iets ander materiaal gemaakt.
10 maart 2008 om 17:52 In reactie op: Waarde Omega 2.5 V6 1999 -> Update: verkocht, en een nieu #17385776Is je Omega al verkocht John ?
Nee, maar er was best veel interesse in. Echter niemand die meer dan €4500,- wilde geven, en dan gaat ‘ie niet weg. Sinds zondag heb ik de advertentie verwijderd, want ik wil de auto eigenlijk niet meer kwijt…
Als ik zag wat ik moet bijleggen voor een B2 met dezelfde opties, dan wordt ik daar niet vrolijk van. Ik wilde minstens weer een V6 op gas, en ook weer een station. Minimaal met xenon en stoelverwarming, want dat wil ik niet meer missen.
Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ik ‘m nog maar even houdt. In de toekomst ga ik bovendien wat minder rijden, omdat ik vanaf juli ga samenwonen met mijn vriendin. Dat scheelt menig ritje Budel-Veghel en andersom, telkens een retourtja van 60 km.
Kortom, de Omega blijft nog even!
Wat een schattige kleine wielkastje achter… en eindelijk iemand die met een Calibra in panel-van uitvoering komt…
Sorry, ik heb respect voor je kwaliteiten m.b.t. het bodywork, maar een succesvol ontwerper zul je in mijn ogen niet worden. En om deze auto te vergelijken met een Ferrari F355 gaat mij (veel) te ver, Enzo zou zich omdraaien in zijn graf wanneer deze “Calibra” de naam Ferrari zou mogen dragen.
Het belangrijkste blijft natuurlijk dat je ‘m zelf mooi vind, maar ik kon het niet laten om míjn mening ook even te ventieleren. Succes met het project, hopelijk wordt het wat je er van verwachtte!
2 februari 2008 om 13:17 In reactie op: Waarde Omega 2.5 V6 1999 -> Update: verkocht, en een nieu #17385773We gan het proberen:
27 januari 2008 om 12:47 In reactie op: Waarde Omega 2.5 V6 1999 -> Update: verkocht, en een nieu #17385771Hmm, da’s niet veel. Als ik echter op Marktplaats ga kijken koop je niets voor die genoemde bedragen. Ik dacht zelf aan +/- €5000,- , zeker als ik naar de prijzen op marktplaats kijk. Is dit dus niet haalbaar?
26 januari 2008 om 20:27 In reactie op: Waarde Omega 2.5 V6 1999 -> Update: verkocht, en een nieu #17385767Verkoopwaarde bij particuliere verkoop. Ik ben bang dat ik de inruilwaarde niet wil weten….:o
Hee Sjors
Als ‘ie toch al kapot is kun je er gerust wat harder aan trekken, niets te verliezen tenslotte… maar hij moet er inderdaad uit kunnen.
Vandaag foto’s gemaakt van mijn eerdere werkzaamheden. Onlangs een originele navigatie ingebouwd (zie topic over originele navigatie)
Dit is mijn dashboard met het scherm:
En dit is de CD-rom speler tussen de middenconsole en de achterbank:
En een tijdje terug ook een ander sierstuk aan mijn uitlaat laten lassen, deze had ik tenslotte nog liggen:
En verder nog wat fotootjes:
Dit is mijn auto; een Opel Omega 2.5 V6 Sport uit 1999, o.a. voorzien van xenon, gescheiden climatie control, verwarmde stoelen en een Bose installatie. Ik heb de auto nu bijna twee weken en hij bevalt perfect. Hij loopt op LPG-G3 en da’s lekker goedkoop rijden dus.
De foto’s:
Hey Roanld, strakke bak! De wielen passen perfect!
Veel plezier er nog me he!
Ik heb gisteren snel eventjes wat foto’s van mijn Calibra geschoten, helaas zijn ze niet allemaal even scherp:
Even wat foto’s van mijn Calibra 2.5 V6 uit 1994.
Deze foto’s zijn genomen vlak voordat ik ‘m kocht, tijdens de proefrit:
Sinds deze week liggen er Lenso S73 velgen onder, en is de auto 6cm verlaagd. Dit is het resultaat:
Nu nog een andere uitlaat, een open luchtfilter en een keer laten chippen, en dan is ‘ie klaar.
-
AuteurBerichten