Inbouwen bluetooth handsfree carkt

Forumindex Forums Modellen Omega Inbouwen bluetooth handsfree carkt

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207212
    Vega
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 November 2006

      Ik wil nog steeds een Bluetooth handsfree carkit inbouwen maar heb geen idee wat.

      Helaas heb ik geen vaste telefonie mogelijkheden in mijn Omega, wel heb ik het geprobeerd met de Telematica unit, erg mooi die intergratie met radio en Info Display alleen dat was een drama met de duokaarten, dat werkte niet goed dus maar weer ontkoppeld (had eigenlijk ook geen plek voor de Telematic unit, past ook allemaal niet in een B1).

      Dus moet ik wat anders verzinnen, liefst zo klein en onopvallend mogelijk en uiteraard moet het goed werken.

      Wat gebruiken jullie allemaal en hoe zijn de ervaringen (montage en bediening.

      Peter

      #17413630
      Jack-omegax3.0xe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 September 2007

        Hoi Peter.

        Ik heb sinds kort een parrot ck-3100 in de auto.

        Deze is heel makelijk weg te werken en er is alleen maar een klein schermpje zichtbaar.

        Gr Jack

        #17413631
        J-Omega
          Lid sinds:
          23 January 2008

          Die CK-3100 komt er bij mij ook nog in. Wil het schermpje plaatsen in het opbergvakje naast de radio. Valt niet op en past precies als het goed is.

          #17413632
          jeroenbreuer
            Lid sinds:
            28 September 2004

            Heb al 2 jaar een CK 3000 evo in m’n waggie!

            Heb m’n telefoon in een Kuda-dashboardhouder.

            #17413633
            Tukker sur meuse
              Lid sinds:
              26 January 2008

              Ik had in m’n werk DAF een ck 3100 maar daar zat de microfoon op t dashboard en in een truck zit je daar best ver vandaan dus dat werkte niet. Heb in m’n omega een JVC Kd-BT1 radio met bluetooth en de hele ratteplan. Radio zit er toch en de microfoon heb ik tussen de bekleding van de linker A-stijl uit laten komen. Eigenlijk het enige wat je ziet is dus die microfoon. Maar dan moet je je radio vervangen. Duur en niet goed voor je bose en navigatie gebeuren. Een parrot zou denk ik met de microfoon op die plek goed werken.

              Alleen zit een parrot volgens mij tussen je iso stekker van je radio, nu zal het niet zo’n probleem voor jou zijn om ergens 12 volt vandaan te toveren, maar ik weet niet hoe je bose gebeuren gaat reageren op het spraak signaal wat je dus als het ware bij je speakerkanalen inpompt.

              Een collega van me heeft een nokia dku-nogwat bluetooth carkit met externe speaker. Twaalf volt erin, speakertje wegbouwen, en microfoon wegwerken. Is een kastje van 10x15x1,5 cm. Dat moet ergens weg te werken zijn. Werkt goed bij hem.

              Dat lijkt me in jouw geval dus misschien het beste. Staat los van al je verder audio- en telematicaunits en andere moeilijke electronica.

              Succes ermee

              Sjeune gruusse

              wim

              #17413634
              Dirk
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 January 2005

                Ik zou voor de Parrot CK-3100 gaan.
                Dit is een zeer makkelijk te bedienen universeel carkitje van goede degelijke kwaliteit.

                Zelf gebruik ik deze nu zo’n half jaar en ben er zeer tevreden over, ook de spraakherkenning werkt perfect zelfs bij hogere snelheden.

                #17413635
                Jack-omegax3.0xe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 September 2007

                  Je kunt het bij mij in de auto morgen zien.

                  Gr Jack

                  #17413636
                  Juffer1
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 July 2006

                    In mijn bedrijfswagen heb ik een Ck-3000 zitten welke perfect werkt. In de Astra en Viano zitten beide een CK-3100 wat ook perfecte carkits zijn !

                    Gr. Arjan

                    #17413637
                    Dirk
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      20 January 2005

                      origineel gepost door Tukker sur meuse
                      Alleen zit een parrot volgens mij tussen je iso stekker van je radio, nu zal het niet zo’n probleem voor jou zijn om ergens 12 volt vandaan te toveren, maar ik weet niet hoe je bose gebeuren gaat reageren op het spraak signaal wat je dus als het ware bij je speakerkanalen inpompt.

                      De Parrot bluetooth kits plukken de 12volt ook uit die ISO stekkers en werken uitsluitend op de voorste luidsprekers.
                      Heb er zelf eens een in een 406 coupe gemonteerd welke voorzien was van een fabrieksorigineel JBL systeem en ook dat werkte zonder problemen, moet icm een Bose set ook geen enkel probleem opleveren.

                      #17413638
                      Tukker sur meuse
                        Lid sinds:
                        26 January 2008

                        origineel gepost door Dirk

                        De Parrot bluetooth kits plukken de 12volt ook uit die ISO stekkers en werken uitsluitend op de voorste luidsprekers.
                        Heb er zelf eens een in een 406 coupe gemonteerd welke voorzien was van een fabrieksorigineel JBL systeem en ook dat werkte zonder problemen, moet icm een Bose set ook geen enkel probleem opleveren.

                        Ik weet niet hoe t precies zit bij die bose systemen, maar ik denk aan problemen. Is in ieder geval stof om over na te denken, en anders wordt t denk ik gewoon proberen.

                        succes

                        wim

                        #17413639
                        Jack-omegax3.0xe
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 September 2007

                          origineel gepost door Tukker sur meuse
                          Ik had in m’n werk DAF een ck 3100 maar daar zat de microfoon op t dashboard en in een truck zit je daar best ver vandaan dus dat werkte niet. Heb in m’n omega een JVC Kd-BT1 radio met bluetooth en de hele ratteplan. Radio zit er toch en de microfoon heb ik tussen de bekleding van de linker A-stijl uit laten komen. Eigenlijk het enige wat je ziet is dus die microfoon. Maar dan moet je je radio vervangen. Duur en niet goed voor je bose en navigatie gebeuren. Een parrot zou denk ik met de microfoon op die plek goed werken.

                          Werkt heel goed. Is zeer goed te verstaan.

                          Alleen zit een parrot volgens mij tussen je iso stekker van je radio, nu zal het niet zo’n probleem voor jou zijn om ergens 12 volt vandaan te toveren, maar ik weet niet hoe je bose gebeuren gaat reageren op het spraak signaal wat je dus als het ware bij je speakerkanalen inpompt.

                          Maakt niet uit bose werkt volgens mij ook met twee draads speakers op 2 of 4 ohm.
                          En daarbij kun je de radio muten

                          Een collega van me heeft een nokia dku-nogwat bluetooth carkit met externe speaker. Twaalf volt erin, speakertje wegbouwen, en microfoon wegwerken. Is een kastje van 10x15x1,5 cm. Dat moet ergens weg te werken zijn. Werkt goed bij hem.

                          Dat lijkt me in jouw geval dus misschien het beste. Staat los van al je verder audio- en telematicaunits en andere moeilijke electronica.

                          Succes ermee

                          Sjeune gruusse

                          wim

                          Losse speaker werkt ook niet ideaal ivm omgevings geluid.

                          Geef mij maar de parrot.

                          Gr Jack

                          #17413640
                          maxim102
                            Lid sinds:
                            26 October 2006

                            Wij hebben er ook een Parrot in zitten, ik denk een van de eerste want er zit geen display op ;) Maar toch werkt ie heel goed! Hij zat er al in toen we hem kochten, dus info met betrekking tot het inbouwen kan ik je niet geven, wel dat het microfoontje bij de leeslampjes zit en de Bluetooth-ontvanger bij de voeten van de A-stijl, waar dus ook het dagrijlichtrelais zit :)

                            De radio wordt automatisch gemute en degene aan de andere kant van de telefoon kan je érg goed verstaan!

                            #17413641
                            John_v6
                              Lid sinds:
                              21 December 2005

                              Ik nu nog een Nokia E50 en gelukkig is hiervoor nog een gewone Nokia houder beschikbaar. Ik heb de houder op een originele dashmount gemonteerd:

                              Deze set bestaat uit een originele Nokia houder die je koppelt aan de CK-7W bluetooth carkit. Ik gebruik de bBT functie nu dus niet.

                              Een vergelijkbare set had ik in de Leon van mijn vriendin gebouwd, maar nu heeft ze een nieuwe Nokia E51 en hiervan maakt Nokia geen houders meer. Ik heb nu een houder van Carcomm/DTM gemonteerd. Zo’n houder laadt de gsm op, en versterkt het antenne signaal via een optionele raamantenne. De houder ziet er zo uit:

                              De telefoon maakt nu verbinding via Bluetooth en de bediening gaat via de telefoon, dus zonder axtra knoppen of paneeltje.

                              De voordelen:

                              – Goede opbergplaats voor je GSM
                              – Sierlijker dan een opbouwpaneeltje, maar dat is persoonlijk
                              – GSM wordt opgeladen
                              – Antennesignaal wordt versterkt

                              #17413642
                              RonaldH
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                ik heb de parrot op het navigatiespeakertje aangesloten.

                                de combinatie parrot op mn rockford versterkers was geen optie :jerry

                                #17413643
                                Vega
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  24 November 2006

                                  Allemaal bedankt voor de input:wors

                                  Zitten goede ideeën bij.

                                  Peter

                                  #17413644
                                  pimmie89
                                    Lid sinds:
                                    14 April 2009

                                    Ziet er goed uit !
                                    Waar heb je het houdertje vandaan gehaald?
                                    Heb deze vandaag gekocht,dit lijkt me ook een goede plek!
                                    Alleen heb dus dat houdertje niet,volgends mij,wel andere…

                                    :thumbup

                                    origineel gepost door Juffer1
                                    In mijn bedrijfswagen heb ik een Ck-3000 zitten welke perfect werkt. In de Astra en Viano zitten beide een CK-3100 wat ook perfecte carkits zijn !

                                    Gr. Arjan

                                    #17413645
                                    Jack-omegax3.0xe
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      23 September 2007

                                      Houder is bij de betere automaterialen zaken kopen.

                                      Gr jack

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.