Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
<p style=”text-align: left;”>Wat fijn Jeremy, dat je Mokka eindelijk geleverd gaat worden. Maar ook bizar hoe ie ineens ‘op de stoep’ staat, zonder aankondiging vooraf… maar dat past wel bij hoe er gecommuniceerd wordt door Opel, namelijk niet. Daarover gesproken, ook van Radar heb ik nog helemaal niks gehoord, dus daar verwacht ik ook niet veel van.</p>
Prettig weekend allen!Goeiemorgen,
Hier ook geen echt nieuws, ik heb 29 januari via de website van Tros Radar melding gemaakt van de problemen waar wij tegen aan lopen, met de link naar dit forum maar nog geen reactie helaas. En bij de dealer blijft het ook stil…..
Als antwoord op mijn mail krijg ik welgeteld 1 regel terug:
Dank voor de terugkoppeling, zonder naam en locatie van uw dealer kan ik niets voor u doen.
Charlotte Bos
Ik ga contact zoeken met Radar, nog nooit gedaan maar dat gaat vast lukken. Ik ben die starre houding van de ‘klantenservice’ meer dan zat…
Ik heb nog 1 poging gewaagd naar de klantenservice, als hier weer zo’n nietszeggend antwoord op komt is Radar wat mij betreft inderdaad het proberen waard:
Hallo mevrouw Bos,Ik begrijp uit deze reactie dat mijn mail gericht aan Jeroen Maas naar u is doorgezet ter beantwoording. Het is jammer dat u hieruit alleen mijn persoonlijke situatie distilleert en niet het bredere probleem wat ik heb willen uitleggen. Zoals ook al eerder door mij gezegd krijgt de dealer geen enkele informatie vanuit de fabriek, ik ben gisteren weer langs geweest voor een update maar die is, zoals ik in mijn mail al aangaf, al maanden niet aanwezig, behalve een verwachte productiedatum van 31-12-2099. Die status is al vanaf september ongewijzigd. Hier speelt een veel groter probleem dat niet steeds teruggeschoven kan worden naar de dealers, maar wat iedereen bij Opel/Stellantis krampachtig wel steeds volhoudt naar alle klanten die wachten op hun Mokka e.
Dus ik heb niets aan uw oplossing om contact met de dealer te zoeken want dat contact is prima door mij te onderhouden maar ik wil graag een duidelijke reden waarom een fabriek van deze grootte schijnbaar al maanden niet produceert, althans geen Opel Mokka e’s. Er is geen enkele productieplanning, niet eens een richtdatum, en dat al een half jaar! U moet met mij eens zijn dat dat geen normale situatie is, ongeacht de leveringsproblemen van bepaalde onderdelen of het soms stilvallen van transport.
Dat kan in geen enkel geval zolang duren zonder ook maar enig perspectief te hebben, zeker op de schaal waarop Stellantis moet produceren…
Dus ik wacht uw reactie, of die van iemand anders binnen de organisatie, vol verwachting af.@arnold ik kan alleen maar hopen dat er meegelezen wordt, maar als dat werkelijk zo zou zijn dan verwacht je toch geen, op de letter identieke, standaard antwoorden terug op een legitieme vraag aan de klantenservice? Het gaat mij vooral om het volledig ontbreken van enig perspectief op de productieplanning. Ik hoop echt van ganser harte dat @Rob zijn Mokka nu eindelijk in productie gaat maar ik vind het ronduit belachelijk dat de status van de meeste Mokka’s, in elk geval die van mij, al een half jaar op 2099 staat. Dat kan gewoon niet waar zijn, zo’n grote fabriek met zo’n inkoopkracht kan niet zoveel last meer hebben van de onderdelenmarkt. Andere merken leveren wel, zoals al eerder opgemerkt is. Maar het is schijnbaar zoals het is en niemand weet iets…. althans dat wordt gezegd.
En ook ik heb inmiddels antwoord van Charlotte Bos, die zoals verwacht luidt:
Hartelijk dank voor de terugkoppeling.
Zoals eerder al aangegeven, hebben wij bij de klantenservice geen inzicht in uw bestelling, of welke versie u ontvangt.
Ik wil best wel even met de dealer in overleg gaan. Dit zal echter dezelfde informatie zijn als wat u ontvangt van de dealer. Mocht u dit willen, zou u mij dan de naam en locatie van de dealer willen toesturen?
Met vriendelijke groet,
Charlotte Bos
Klantenservice Opel Nederland
Telefoonnummer 020-6545751<p style=”text-align: center;”>Tja, en daar mag je het mee doen… meer van hetzelfde, ga naar je dealer, die is de enige met informatie. Echt bizar hoe dit (niet) werkt binnen zo’n grote organisatie.</p>
<p style=”text-align: left;”>Ik zie trouwens net in de Opel configurator op Opel.nl dat daar nog gewoon de 50 kWh 136 pk versie, maar dan in levels ipv namen, wordt aangeboden. Dus zekerheid of de Mokka 2023 al met het nieuwe accu/motorpakket wordt geleverd is er dus niet.</p>
Ik heb gistermiddag bericht van de dealer gehad dat in de systemen mijn auto van Opel Mokka e GS line is omgezet naar Opel Mokka electric level 4…. maar nog wel met productiedatum 01-01-2099…. dus er is iets gaande en ik mag er dan van uitgaan dat ik de ge-upgrade versie ga krijgen ergens in 2023. En ik heb (weer) een mail gestuurd naar de klantenservice, ik wacht nog op antwoord maar het zal hetzelfde nietszeggende bericht zijn dat iedereen krijgt van Charlotte Bos….
@bobv Bijzonder dat de dealer dit kan melden…Want dan worden er schijnbaar dus wel besluiten genomen door de fabriek en op lokaal niveau gedeeld met een dealer maar niet algemeen gedeeld in het Opel-netwerk. Ik ben gisteren weer bij de dealer geweest maar die wist nog steeds niks, behalve 01-01-2099 als leverdatum…..
@Rob en Diane, dit is inderdaad de standaard reactie die vanaf dag 1 gegeven wordt. Elke partij verwijst naar de dealer, zowel Opel Nederland, Opel Europa als de leasemaatschappij. Maar die dealer krijgt geen enkele informatie uit de fabriek! Allemaal leverdata van 01-01-2099 in de systemen, meer kunnen ze niet zeggen. En dat al maandenlang…. het kan gewoon niet waar zijn dat de fabrieksplanning zo’n zootje is, ongeacht alle aangedragen redenen als de bekende tekorten aan chips, chauffeurs etc. Er wordt verder helemaal niets gecommuniceerd, als het inderdaad waar zou zijn dat alle Mokka e bestellingen omgezet worden naar de Mokka electric, laat dat dan weten. Dan heb je nog een beetje begrip voor de vertraging. Maar het blijft gissen en speculeren want niemand weet iets zeker…
Ik ben wel heel benieuwd wat de leasemaatschappij nu gaat doen met het maandbedrag. In principe heb je natuurlijk al een overeenkomst maar die is op basis van de configuratie van 2022. Als iedereen die al wacht vanaf maart/april 2022 nu het verbeterde model krijgt, die toch weer duurder is, vraag ik me af of deze geleverd wordt voor de afgesproken prijs. Als je nu een berekening maakt voor private lease voor dezelfde uitvoering en die vergelijkt met vorig jaar is het bijna 150 euro per maand duurder…. In mijn geval doen zowel de dealer als de leasemaatschappij hier (nog) geen uitspraken over.
Als antwoord op de vraag over de SEPP, die is 18 maanden geldig. Staat de auto binnen die 18 maanden nog niet op kenteken dan kun je de aanvraag verlengen.
Mijn situatie is nu: 10 april 2022 een Mokka e GS line matcha green besteld, nog steeds geen productiedatum maar dankzij een zeer gewaardeerd gebaar van de dealer rij ik nu toch al een Mokka e GS line matcha green! Een demo met 1400 km op de teller. Niet helemaal in de configuratie zoals besteld maar ik klaag niet! Tot mijn ‘eigen’ Mokka e komt mag ik, uiteraard tegen een vergoeding, in deze Mokka e sturen…
Er zijn dus wel degelijk welwillende en meedenkende dealers. 🥳
Dank voor het delen Ed, dit is in elk geval al meer informatie dan ik van mijn dealer krijg. Ook ik heb half april mijn Mokka e GS line besteld, meerdere malen uitstel, nu sinds 2,5 maand een geplande leverdatum van 16 januari 2023 maar er is nog niet eens een produktieplanning beschikbaar. 1 dag in november stond er een planning voor mijn Mokka maar die werd er een dag later weer uitgehaald en daarna niks meer. En dan komt dit probleem van accu en management er dus nog bij….. ik heb weinig hoop, maar ik mag toch uitgaan van een 2023 Mokka e, die als ik hem krijg direct verouderd is…
Hallo allemaal, ik ben nieuw op het forum om in eerste instantie maar informatie over levertijden van de Mokka E te kunnen krijgen, wellicht van leden die net voor mij aan in het bestelproces zitten? In april 2022 bij de dealer een Mokka e GS line besteld, op basis van de toen beschikbare data kreeg ik van de dealer te horen dat de levering voor september 2022 gepland stond. Blij verrast dat dit, in deze gekke tijden van chip- en grondstoftekorten, relatief snel zou gaan heb ik de handtekening gezet. Echter eind juni kwam er een mailbericht van de dealer dat de levering opgeschort zou worden, zonder nieuwe datum. Dus een bezoekje aan de dealer gebracht, daar bleek in de systemen nog niks te staan, behalve de bekende 9-9-2099 als leverdatum. Nog geen productiecode of datum, niks. Dat was even een zware tegenvaller… Een dag later contact gezocht met Opel Nederland, die alles voorgelegd en ik krijg enkele dagen later als enige reactie dat de dealer mijn contactpersoon is, niet Opel Nederland. Ditzelfde heb ik toen nog een keer bij Opel Europa geprobeerd (in het Engels) met exact hetzelfde resultaat. Dus als klant kun je louter en alleen te woord worden gestaan door de plaatselijke dealer die geen enkel antwoord kan geven op je vraag wanneer je auto (zelfs niet bij benadering) geleverd gaat worden…. Bizar! Nogmaals, alle begrip voor de moeilijke situatie in de wereld ten aanzien van onderdelen en chips, maar als een grote fabrikant als Opel (Stellantis) helemaal geen uitspraken doet over levertijden, niet naar dealers en daarmee dus ook niet naar klanten die wachten op hun voertuig, maak ik mij best wel zorgen. En reacties teruglezend is dit probleem al langer gaande…  Vorige week (24 augustus 2022) ben ik weer bij de dealer geweest voor een update, maar nog steeds helemaal niks….
-
AuteurBerichten