Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
7 april 2016 om 14:41 In reactie op: Dit is de duurste Opel Manta van Marktplaats 1 april grap? #18315869
Hmm, ook hier vlakbij staat zo’n ding, maar dan een witte (exclusief dacht ik) nog steeds in de showroom van een opel-dealer.
Ondank dat men al veel heeft geboden, wordt het ding niet verkocht. En dat terwijl ze destijds gewoon te koop stond.
Hoe dan ook, koop je zo’n ding, dan moet je daar niet mee gaan rijden, maar gewoon in de huiskamer neer stallen.
Alles is beter dan je geld op de bank zetten.Geluid van een diesel past echt niet bij manta!! (mijn mening)
@Jo1 wrote:
Is niet bepaald geheimzinnig, sterker nog de meesten weten het al langer. Feit dat ik hier geen naam neer zet is puur om privacy redenen. Mag de eigenaar zelf doen. Maar goed als je geduld hebt, zie je het in Hardenberg wel vanzelf. ;)
Is niet bepaald geheimzinnig, sterker nog de meesten weten het al langer. Feit dat ik hier geen naam neer zet is puur om privacy redenen. Mag de eigenaar zelf doen. Maar goed als je geduld hebt, zie het in Hardenberg wel vanzelf. ;)
Een ieder bouwt zijn auto zoals hij dat zelf wil, naar zijn smaak, uiteraard niet naar de smaak en stijl van anderen. Gelukkig maar, anders reden we allemaal een zelfde saai hok.
De nieuwe eigenaar, hem beetje kennende, zal de auto niet veel / niks veranderen, ik denk ook met respect naar Hans toe.
Verder denk ik, of weet ik wel bijna zeker dat Hans blij zou zijn, wanneer hij zou weten dat de auto hier is terecht gekomen.1 juni 2015 om 21:26 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945426De mijne zijn van de eerste 7-serie, model E23. Blijkbaar hebben allen dezelfde. Wel bestaat blijkbaar verschil in de aansluiting. Ze zijn nl met 1 of 2 remslang aansluiting. Het makkelijkste is dus 1 aansluiting. Ik ben tevreden wat de remmen van m’n ranger doen, gecombineerd met 23mm Omega A / Senator hrc + bekrachtiger. Van de V8 ben ik minder tevreden, maar dat komt waarschijnlijk door de achterremmen. Moet dus nog aan worden gewerkt!
Inmiddels (december 2015) de ranger diesel ook voorzien van zulke as.
En ook maar gelijk een uitlaat geheel van rvs gemaakt.
@Freestyler wrote:
@Jo1 wrote:
Wanneer alle slangen leidingen nieuw en goed zijn, mag, en kan het niet lekken.
Helemaal mee eens Jo. Echter heb ik het al mee gemaakt dat een NBR slang (nieuw, van de rol) met 1 jaar al begon te lekken (fabricage fout).
Dat zie je op moment van inbouwen niet. Maar wil niet zeggen dat het, omdat het nieuw en goed is (op dat moment) ook niet mis kan gaan.
En als die dan in de cabine gaat lekken, loopt al de benzine in de isolatiemat en vloermat. Wat betekend dat de bestuurder aardig bedwelmt kan raken van de benzine dampen. Niet bepaald bevorderlijk.
Tank zit idd ook binnen, maar in het koffer, niet in de cabine.
;)Koffer en cabine is 1 ruimte. daarbij zal hij de pomp echt niet op middenconsole monteren.
Benzine is zeer vluchtig. 1 druppel is vooral in cabine met koffer absoluut zeer waarneembaar!
Wanneer het zo ver is dat je isolatiemat vol met benzine loopt, spreek ik niet meer over lekkage, maar heb je eerder een serieuze spuiter. Levensgevaarlijk! Als je dat niet meer ruikt tijdens instappen, weet ik het ook niet meer.Ben, iedereen moet zelf weten wat hij, zij het liefst rijdt. De één een 4 cilinder, de ander 6 of liever turbo en weer een ander geeft de voorkeur aan het getokkel en koppel van diesel.
Zelf ben ik van mening dat je eigenlijk alles eens moet uit proberen. Opel, BMW, Porsche, of een dikke challenger.
Ik heb tal zespitters gehad, tal x 24V zowel lijn als V-motor. Nu heb ik alleen nog een 4cil-turbo wat opel betreft. Altijd graag een V8 willen rijden, en waarom, alleen vanwege het geluid. het geluid vond ik vroeger al waanzinnig. Beetje rouw en onregelmatig. Een V12 is ook leuk, maar toch anders, rustiger, souplesse. Dat mijn V8 uiteindelijk beter bevalt dan verwacht, mede door het zeer aangenaam koppel, is dan ook mee genomen.
Wanneer de benzine prijzen nog meer zakken wordt het rijden nog meer leuker.Wanneer alle slangen leidingen nieuw en goed zijn, mag, en kan het niet lekken. De tank zit toch ook binnen. (en beluchting uiteraard buiten)
Ik zou de leidingen naast de tunnel plaatsen, en daar aan de voorzijde ook naar buiten.
Wat beugel betreft, alles moet blinken natuurlijk, zoveel als mogelijk rvs, zelf maken, gebruik zo weinig mogelijk klemmetjes, en werk ook de E-voeding mooi af.
Te veel herrie?, mooie kap over heen met genoeg isolatie.
Gebruik je eigen fantasie en idee! géén kopie. (tip paars)@HOT ROD wrote:
Ik zie dit topic net en drie opmerkingen kan ik er over kwijt.
Ten eerste moet de hartlijn van het eerste deel zo precies mogelijk in lijn liggen met de hartlijn van de uitgaande as van de bak. Met andere woorden moet de Hardy schijf niet verbogen worden als de zaak gemonteerd zit.
Om dit te controleren zou je een metalen Hardy schijf moeten maken die je op de bak schroeft en daar dan weer het eerste deel van de cardan as op. Je kunt dan zien of die precies uitkomt op de plaats zoals hij normaal gemonteerd zit.HOT ROD.
Je hoeft niet perse een metalen schijf te maken, maar kan ook de rubber schijf zodanig monteren, dat het star is. Oftewel Bout – driepoot – hardyschijf – driepoot – moer. Zo vermijdt je het rubber ook. Het kan wel zijn, dat je iets langere bouten nodig hebt, maar ik denk dat het zo ook wel lukt.
27 december 2014 om 16:39 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945420Zijn géén volvo klauwen. 3 verschillende merken in één auto wordt me te veel. Oftewel de gok van Manta-aero was juist.
Afstand is ca 90mm.
Zoals ik al eerder schreef niet zoals de meeste opels.26 december 2014 om 10:19 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945416Tussendoor ook maar even de voorremmen iets gewijzigd, zodat de verhouding tussen voor en achter incl hrc een beetje klopt.
Best wel moeilijk voor zo’n commo, omdat de afstand tussen de bevestigingsgaten van de klauw heel anders is dan de meeste opels.
Met zulke klauwen rij ik al dagelijks met de ranger, en ik moet zeggen, bevalt me beter dan de voyage met 24V-remmen. Hoe dat zo komt, weet ik ook niet.
Het remblok-oppervlak van deze 4-zuigerklauw is 1.5x5cm groter (x2), en plakt in z’n geheel op de standaard gse-schijf.
Leuk karweitje, alles past gewoon 1:1. Ongelooflijk.Verder de KM-teller van een BMW in het cockpit gestopt.
Het enige, wel belangrijk restpunt is de proefrit en het maken van een stabilisatorstang.
14 december 2014 om 14:04 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #1794541411 november 2014 om 15:02 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880985@2000 wrote:
Voor een nieuw project heb ik de volgende vraag: hoe wordt de mv6 elektrisch aangesloten, ik bedoel wat heeft ie nodig om te kunnen lopen?
Net zo veel als die 16V.
Spanning, aansluiten benzinepomp, kabelkleuren zijn het zelfde. Enkel de groene toerentalkabel is even zoeken, maar ook die vind je wel. Echter wanneer je automaat wil gaan rijden, is dat wel even puzzelen.5 november 2014 om 13:05 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945411Aandrijfas is intussen ook op maat gemaakt en gemonteerd.
Bij een BMW gaan de uitlaten (2buizen naast elkaar) normaalgesproken onder de as door. Echter in dit geval zou ik dan met één enkele buis van 3inch moeten, en eigenlijk bevalt me dat niet. Dus maken we iets meer ruimte aan de bovenzijde;
De uitlaat heb ik eveneens moeten wijzigen. Best wel jammer, want het zat juist voorheen zoals ik wilde.
Niet geschikt voor gevoelige kijkers;
Eens kijken of ik het voor mekaar krijg dit morgen te dichten.25 oktober 2014 om 15:30 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #1794540914 oktober 2014 om 18:57 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945407ho, how, ik ben nog niet klaar hoor!
En als het dan eindelijk af is , moet ik nog zien, of het naar alle wens werkt.
De as zit er momenteel weer onder, hoogte lijkt beter, ook de lijn richting tussenas.
Vanavond tot nu toe alleen maar bezig geweest met de steun van het deksel.
Minder leuk werk. Ik hoop het morgenavond te kunnen monteren.12 oktober 2014 om 16:19 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945403Is het huis dan wel verder hetzelfde?
Heb overigens nog een vraagje. Het blijkt dat voor de E28 2-type assen zijn. men spreekt over type 1 en 2. Kun jij me vertellen waar dat op is gebaseerd, oftewel bijv afhankelijk van bouwjaar, of van model? Maar ook de E34 heeft zulke as, alleen zijn daar de ophangpunten van het diff weer anders?12 oktober 2014 om 12:41 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945401Tis een sperdiff van een 535i met een overbrenging van 3.07
Deksel heeft een enkele steun in het midden.
‘t verschil tussen 188 en 210 weet ik even niet, mag jij me uitleggen.12 oktober 2014 om 10:06 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945398Echter de as staat nog iets te laag, en daardoor de wielen erg negatief.
Alles is nu weer los, en probeer nu het lichaam van de as nog iets hoger te plaatsen.
De as opnieuw aangepast
Tevens nog iets gecorrigeerd. De wielbasis was enkele mm’s te lang.
Ik ben nu dus weer even ver als een week geleden.
As is vandaag geverfd, en probeer ze morgenavond te monteren.12 oktober 2014 om 10:00 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #1794539712 oktober 2014 om 09:52 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945396We pakken dit topic weer op.
Enkele dingen storen me wel enigszins. Als eerste is de eindoverbrenging te kort. Bij accelereren vanaf een snelheid van ca 100 schakelt de bak 2x terug, en zit vervolgens gelijk in de toerenbegrenzer. Tevens is het ontbreken van een km-teller niet altijd makkelijk, en op den duur irritant.Echter heb ik een verschrikkelijke hekel aan werken aan de bodemplaat, en al helemaal boven m’n hoofd.
Dus heb ik lang nagedacht om dit te omzeilen en ben als volgt te werk gegaan.Als eerste een stuk bodem op maat uitgezaagd, en tevens mobiel gemaakt
Het moeilijkste en meest secure is bepalen hoe de wielen op exact de zelfde plek moeten komen.,
meten, meten, meten.
@Duurt wrote:
je kunt het ook gewoon testen door hem in de versnelling te zetten, de beide achterwielen opkrikken, als je het ene wiel vooruit draait moet het andere wiel ook vooruit draaien, draait die juist de andere kant op zit er geen sper in.
Best wel knap als je dat lukt.
@olafspoolder wrote:
Hoi Irfan,
Wat de RDW betreft kan het dus twee kanten op gaan, of je krijgt een Opel op kenteken of een Subaru. Ik ben nog wel een voorbeeld tegen gekomen van een Acadyane op een Suzuki onderstel. Deze is als Suzuki op kenteken gekomen.
Persoonlijk zou ik er voor kiezen om het chassisnummer van de Manta ergens op de originele plek erin te slaan zodat je de keurmeester “dwingt” om te kiezen voor het Manta kenteken. Als ie kiest voor de Subaru moeten ze namelijk weer een ander nummer erin slaan en dat is weer meer werk.Groeten Olaf
Chassisnummer staat toch op z’n originele plek? oftewel daar is (tot nu toe) nog net niets gewijzigd…
Bouwen, verzekeren, apk, rijden maar! Niks RDW! Flauwekul allemaal!
-
AuteurBerichten