bezinepomp in de koffer bouwen tips gevraagd

Forumindex Forums Modellen Manta bezinepomp in de koffer bouwen tips gevraagd

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270153
    mar10manta
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 July 2004

      ik ben van plan mijn bezinepomp in de koffer te gaan bouwen, en mijn bezine leidingen langs binnen naar voren te leggen, maar wel aan de bestuurderszijde i.v.m aansluitingen van de 24v die zit namelijk aan de bestuurderskant. maar waar ga ik met de 2 leidingen naar buiten terug!? iemand ervaring? en kan ik de beugel vanonder de auto gebruiken in de koffer?

      #18269895
      mantaray
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 November 2004

        ik heb de originele beugel gebruikt , en zit vast met 3 nieuwe trillingsdempers was allemaal origineel opel en nieuw :-)

        #18269896
        manta1977
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 April 2006

          Hoor je dan niet constant het zoemende geluid van de benzinepomp als je in de auto zit ?

          #18269897
          manta2.0iohc
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 March 2013

            ja en dan maar zoeken waar die strontvlieg nu zit….. :swear o tis mn pompje… :jerry

            #18269898
            mar10manta
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 July 2004

              nee hoor je niet, trouwensik rij met een 24v en een gr A dus die hoor ik zekers niet

              #18269899
              Freestyler
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 January 2006

                Heb de pomp ook vaker in het koffer gemonteerd, horizontaal onder de tank. Maar je bleef een vervelende benzine lucht in de auto houden.

                Verder zou ik de leidingen niet binnendoor leggen (is volgens mij bij straat auto’s ook verboden), je zal er maar net een lek hebben…
                Mocht je het toch willen doen, dan langs de tunnelbak, dan kunnen ze thv je gaspedaal naar buiten (met doorvoerrubbers)

                Bij mijn senator heb ik de leidingen ook verlegd naar de bestuurderskant, en heb daar de originele bevestigingspunten voor gebruikt, waar normaal de kunststof brandstofleiding in hangt die naar het carb pompje gaat

                #18269900
                Jo1
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 September 2004

                  Wanneer alle slangen leidingen nieuw en goed zijn, mag, en kan het niet lekken. De tank zit toch ook binnen. (en beluchting uiteraard buiten)
                  Ik zou de leidingen naast de tunnel plaatsen, en daar aan de voorzijde ook naar buiten.
                  Wat beugel betreft, alles moet blinken natuurlijk, zoveel als mogelijk rvs, zelf maken, gebruik zo weinig mogelijk klemmetjes, en werk ook de E-voeding mooi af.
                  Te veel herrie?, mooie kap over heen met genoeg isolatie.
                  Gebruik je eigen fantasie en idee! géén kopie. (tip paars)

                  #18269901
                  mar10manta
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 July 2004

                    @Jo1 wrote:

                    Wanneer alle slangen leidingen nieuw en goed zijn, mag, en kan het niet lekken. De tank zit toch ook binnen. (en beluchting uiteraard buiten)
                    Ik zou de leidingen naast de tunnel plaatsen, en daar aan de voorzijde ook naar buiten.
                    Wat beugel betreft, alles moet blinken natuurlijk, zoveel als mogelijk rvs, zelf maken, gebruik zo weinig mogelijk klemmetjes, en werk ook de E-voeding mooi af.
                    Te veel herrie?, mooie kap over heen met genoeg isolatie.
                    Gebruik je eigen fantasie en idee! géén kopie. (tip paars)

                    mooie tips jo! zeker dat paars haha

                    #18269902
                    Freestyler
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 January 2006

                      @Jo1 wrote:

                      Wanneer alle slangen leidingen nieuw en goed zijn, mag, en kan het niet lekken.

                      Helemaal mee eens Jo. Echter heb ik het al mee gemaakt dat een NBR slang (nieuw, van de rol) met 1 jaar al begon te lekken (fabricage fout).
                      Dat zie je op moment van inbouwen niet. Maar wil niet zeggen dat het, omdat het nieuw en goed is (op dat moment) ook niet mis kan gaan.
                      En als die dan in de cabine gaat lekken, loopt al de benzine in de isolatiemat en vloermat. Wat betekend dat de bestuurder aardig bedwelmt kan raken van de benzine dampen. Niet bepaald bevorderlijk.

                      Tank zit idd ook binnen, maar in het koffer, niet in de cabine.

                      Ik wil niet zeggen dat het moet gebeuren. Ik zeg alleen dat zolang er een mensenhand aan te pas gekomen is om de delen te maken (ook met programmeren of bouwen/monteren van de onderdelen van de fabricage machines) ga ik er niet van uit dat de dingen werken zoals ze horen. Dan ga ik er van uit dat het vroeg of laat een keer mis zal gaan, en probeer daar zoveel mogelijk op te anticiperen. Niet iedereen werkt zo secuur als een van ons ;)

                      #18269903
                      jethro
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 February 2008

                        Koper leiding monteren, heb je nooit te never lekkage in de cabine. :thumb

                        #18269904
                        Fearless
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 January 2005

                          Idd Koperleiding!!!

                          Hiervoor even bij een Lpg-boer langs…Dan heb je een leiding met kunststof mantel. :thumbup

                          Dit ga ik ook onderlangs gebruiken. Binnendoor op een straatauto vind ik onnodig.

                          #18269905
                          Freestyler
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 January 2006

                            Voor koper zou ik naar een camping winkel gaan, daar heb je 8mm uitwendig koperleiding (voor gas) voor 25 euro (voor 5 mtr)

                            #18269906
                            Jo1
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              15 September 2004

                              @Freestyler wrote:

                              @Jo1 wrote:

                              Wanneer alle slangen leidingen nieuw en goed zijn, mag, en kan het niet lekken.

                              Helemaal mee eens Jo. Echter heb ik het al mee gemaakt dat een NBR slang (nieuw, van de rol) met 1 jaar al begon te lekken (fabricage fout).
                              Dat zie je op moment van inbouwen niet. Maar wil niet zeggen dat het, omdat het nieuw en goed is (op dat moment) ook niet mis kan gaan.
                              En als die dan in de cabine gaat lekken, loopt al de benzine in de isolatiemat en vloermat. Wat betekend dat de bestuurder aardig bedwelmt kan raken van de benzine dampen. Niet bepaald bevorderlijk.
                              Tank zit idd ook binnen, maar in het koffer, niet in de cabine.
                              ;)

                              Koffer en cabine is 1 ruimte. daarbij zal hij de pomp echt niet op middenconsole monteren.
                              Benzine is zeer vluchtig. 1 druppel is vooral in cabine met koffer absoluut zeer waarneembaar!
                              Wanneer het zo ver is dat je isolatiemat vol met benzine loopt, spreek ik niet meer over lekkage, maar heb je eerder een serieuze spuiter. Levensgevaarlijk! Als je dat niet meer ruikt tijdens instappen, weet ik het ook niet meer.

                              #18269907
                              jacobnoorlander
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 March 2013

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.