Spanning vraag en advies as gezocht

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Spanning vraag en advies as gezocht

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 58)
  • Auteur
    Berichten
  • #18249985
    GSE
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 August 2006

      Maakt geen klote uit welke bak jij hebt:
      AR25 AR35 03/71LE enz hebben allemaal dezelfde aansluiting,nl die kraaiepoot enkel voor de lengte van je as is het van belang.

      In feite heb ik onder mijn GSE een as zitten die jij mits een 03/71LE net zo lang is als een AR35 zo der onder moet kunnen hangen.

      #18249986
      Boskje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 June 2011

        Ar 35 is volgens mij omega/ senator b.

        #18249987
        champo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 May 2006

          Kees24v heeft wel een asje voor me. :D :D

          #18249988
          champo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 May 2006

            Zo, alle as sullen liggen bij rietveld en vandaag ben ik eventjes bezig geweest met het vervangen van de aanjager. De nieuwe aanjager heb ik nu in zijn huis gesopt, maar ik zag zo gouw die weerstanden voor stand 1,2 en 3 niet. Waar moet ik kijken?

            Groeten
            Eric

            #18249989
            champo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 May 2006

              Plaatje bij het praatje

              #18249990
              champo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 May 2006

                http://www.senator-monza.de/index.php?wM9QUSE1kJxITPElUTT1kJwkzM9QUSF10UmUDN8lTM9EkUBBVT” onclick=”window.open(this.href);return false;

                Als ik dit zo doorlees, ga ik denken dat die weerstand voor 1,2en 3 gewoon in de motor zelf zit. Klopt deze aanname?

                #18249991
                champo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 May 2006

                  Hoe ontspan ik de multiriem? Ik heb een bout van de spanner al een paar slagen los, maar er lijkt een tamelijk sterke veer in te zitten. Als de multiriem zo strak staat, durf ik de dynamo niet los te halen om deze te vervangen.

                  Groeten
                  Eric

                  #18249992
                  champo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 May 2006

                    Laat maar, het is me gelukt. Ik kwam gewoon wat kracht te kort of mijn sleutel was te kort. Want na het verlengen van mijn sleutel met een pijp, kon ik de spanrol zodanig terugdraaien, dat ik de snaar van de dynamo kon halen.

                    Nu slapen….

                    #18249993
                    Freestyler
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 January 2006

                      @champo wrote:

                      Plaatje bij het praatje

                      Goh, wat ziet dat er maagdelijk uit (in vergelijking met mijn achter het dash pic :jerry )

                      #18249994
                      Freestyler
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 January 2006

                        @champo wrote:

                        http://www.senator-monza.de/index.php?wM9QUSE1kJxITPElUTT1kJwkzM9QUSF10UmUDN8lTM9EkUBBVT

                        Als ik dit zo doorlees, ga ik denken dat die weerstand voor 1,2en 3 gewoon in de motor zelf zit. Klopt deze aanname?

                        Klopt 100%
                        Het groene blokje naast de kabel in de motor, dat zijn de weerstanden

                        #18249995
                        champo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 May 2006

                          :shock: :shock: Lijkt wel of jij meer dingen hebt dan ik. Ook de aansluitingen, tegen het schutbord(?), onder de ruit heb ik niet. Of zijn me niet opgevallen.

                          Bedankt voor het antwoord!! Anders had ik nu wéér alles eruit kunnen halen :cry . Nu maar hopen dat alles weer werkt.

                          Groeten
                          Eric

                          #18249996
                          Freestyler
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 January 2006

                            @champo wrote:

                            :shock: :shock: Lijkt wel of jij meer dingen hebt dan ik. Ook de aansluitingen, tegen het schutbord(?), onder de ruit heb ik niet. Of zijn me niet opgevallen.

                            Zou niet goed zijn als jij dat ook zou hebben.
                            Dat is het verdeelblok dat ik zelf geplaatst heb. Daar wordt de massa, geschakelde plus en snelheidssignaal verdeeld voor de cruise control, servotronic, boordcomputer, 4 bak automaat, Motronic, Alarm, en nog wat dingen.

                            Vandaar ook de extra kabels ;)
                            Heb de mijne bomvol extra’s zitten (waarvan een aardig deel uit de senator B)

                            #18249997
                            champo
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              19 May 2006

                              Daar is flink wat tijd/werk in gaan zitten, gok ik. king:

                              #18249998
                              Freestyler
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 January 2006

                                @champo wrote:

                                Daar is flink wat tijd/werk in gaan zitten, gok ik. king:

                                Daar heb ik idd wel een paar uurtjes werk aan gehad idd (understatement) :jerry

                                #18249999
                                GSE
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 August 2006

                                  Ik heb bij mij een kachelmotor van een Ford Ka gebruikt en de weerstanden van een Golf 3.

                                  Ik ben nog ergens achtergekomen in mijn kachel experimenten:

                                  De kachelmotor van een golf 3 heeft een geheel ander schoepenwiel dan dat van een Monza maar het wiel wat de lucht aanzuigt van een Monza Senator Rekord Commodore zonder airco past 1 op 1 op de as van de golf 3 met andere woorden als je de motor weet vast te zetten heb je een motor die veel meer toeren maakt= lucht verplaatsing en deze motoren zijn der nog vollop op de sloop en nieuw te vinden….

                                  Alleen dit vond ik uit toen in die Ford Ka motor al derin had zitten bij mijn Monza.

                                  #18250000
                                  champo
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    19 May 2006

                                    Ik heb een nieuwe van mp geplukt. Ik hoop dat hij nu gewoon goed blijft tot er geen benzine meer is.

                                    #18250001
                                    Jo1
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      15 September 2004

                                      @HOT ROD wrote:

                                      Ik zie dit topic net en drie opmerkingen kan ik er over kwijt.

                                      Ten eerste moet de hartlijn van het eerste deel zo precies mogelijk in lijn liggen met de hartlijn van de uitgaande as van de bak. Met andere woorden moet de Hardy schijf niet verbogen worden als de zaak gemonteerd zit.
                                      Om dit te controleren zou je een metalen Hardy schijf moeten maken die je op de bak schroeft en daar dan weer het eerste deel van de cardan as op. Je kunt dan zien of die precies uitkomt op de plaats zoals hij normaal gemonteerd zit.

                                      HOT ROD.

                                      Je hoeft niet perse een metalen schijf te maken, maar kan ook de rubber schijf zodanig monteren, dat het star is. Oftewel Bout – driepoot – hardyschijf – driepoot – moer. Zo vermijdt je het rubber ook. Het kan wel zijn, dat je iets langere bouten nodig hebt, maar ik denk dat het zo ook wel lukt.

                                      #18250002
                                      champo
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        19 May 2006

                                        Bij de laatste keer demonteren, zag/voelde ik dat de geleidepin van de bak niet in het midden van de hardyschijf zat. Ik moet nog kijken hoe perfect rond het gat is en of het rubber overal even dik is naar het midden toe. Misschien dat dat ook al problemen kan geven? Ik “hoop” ook dat de assenmaker wat onbalans vindt en dat een kruistuk, zonder speling ook al wat gaat doen.
                                        Maar de driepoot, schijf,driepoot gat ik ook proberen. Bedankt voor de tip!

                                        #18250003
                                        HOT ROD
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          23 March 2009

                                          Als de Hardy schijf van een andere automerk/type is en daarom misschien het gat groter is als de diameter van de geleidepen en daarom een onbalans veroorzaakt, dan zou je ook een busje kunnen (laten) draaien dat je over de geleidepen perst, zodat de assen beter oplijnen t.o.v. elkaar.

                                          #18250004
                                          champo
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            19 May 2006

                                            Ik was inderdaad van plan om een bus te maken en die als een soort van montage mal te gebruiken. Dit zou wel kunnen helpen aangezien de bouten dacht ik iets speling hebben in die bussen. Dit moet ik nog ven controleren.

                                            Vandaag de spanner voor de riem er even uitgehaald en besloten dat die rol vervangen moet worden. Of zijn er al successen geboekt met het vervangen van dat lager. Ik zag dat het wiel gewoon geklonken zit. De nagels zou je uit kunnen boren en dan gewoon boutjes gebruiken. Of is dit beunwerk? Ik ga ook maart even kijken of dat hele wiel niet gewoon te koop is.
                                            Ook vraag ik me af of er een slimme truc is om de snaar langs de viscokoppeling te krijgen. Of moet ik gewoon de radiateur eruit halen?

                                            Groeten
                                            Eric

                                            #18250005
                                            champo
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              19 May 2006

                                              Multiriem is eruit. Even de plastic kap, die om de fan zit, loshalen en je kan de riem om de fan halen.

                                              #18250006
                                              champo
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                19 May 2006

                                                Zo… Inmiddels een nieuwe multiriem, spanner netjes opgeknapt en een nieuwe dynamo erin gezet. Ook heb ik mijn as al een tijdje liggen. De as had dus een kruisstuk met speling, lager van het hanglager is vervangen en het geheel is gebalanceerd.

                                                Wat ik nog wil doen:
                                                Automaatbak filter olie vervangen
                                                olie dif controleren/vervangen

                                                Nu had ik nog een heel klein dingetje, waar ik mij toch wel erg aan erger. Toen ik hem net had, kon ik mijn portier openen en dan ging er een lampje branden. Als het portier dan sloot, bleef deze nog even branden en ging dan langzaam uit. Dit gold ook voor de passagier kant. Nu doet het lampje alleen als ik mijn portier op maak en hij gaat gelijk weer uit als deze sluit. Onder het dashboard zat een relais, maar die was volgelopen met wat door een lekkage. Nu is dat zo goed als opgelost en de stekker is doorverbonden, zodat ik toch nog iets heb. Toch heb ik graag weer zo’n relais, maar ik kan er geen vinden. De linker, rechts monteren gaat helaas ook niet. (goed verhaal, lekker kort…)
                                                Weet iemand waar ik zo’n relais kan kopen of hoe ik moet zoeken? Ik had het geheel apart gelegd, maar inmiddels is dat ook spoorloos verdwenen. Dus ik weet ook geen nummers of eventuele codes die erop staan/stonden.

                                                Groeten
                                                Eric

                                                #18250007
                                                Freestyler
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  29 January 2006

                                                  Dat tijds relais moet ik hier nog hebben liggen. Mag voor een zacht prijsje weg. Zal mogen even voor je kijken (ben dan toch in de garage bezig)

                                                  #18250008
                                                  champo
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    19 May 2006

                                                    Dat zou echt super fijn zijn!!! Klopt het dat de linker iets van 6 aansluitingen heeft en de rechter maar 4?

                                                    #18250009
                                                    Freestyler
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      29 January 2006

                                                      Heb wel iets van tijds relais gevonden, maar moet ff uit zoeken welke voor jou is. Moet ik ff de onderdelen catalogus erbij pakken. Laat je vanavond/morgen iets weten.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 58)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.