Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
condensor origineel van opel is echt troep. Ze rotten helemaal door, onderste lammelen zijn helemaal weg. Zowel onze vectra als astra (beide 2006) heb ik dit jaar moeten laten doen, het is echt een opelkwaal. Ik was voor de condensor + droger met montage en vullen €275 kwijt voor zowel de vectra als de astra, aan huis bij een aircospecialist. Beide airco’s zijn en blijven nu ijskoud. Voordeel is dat je er ook zelf naast staat en ziet wat er stuk is. Ben zelf ook wel technisch maar werken aan een airco is toch echt een specialisme, een beetje rondkijken voor een gunstige prijs loont dus :D
Ok bedankt, zal het dit weekeinde eens proberen.
De originele condensor van opel is echt troep!!!
Zowel bij mijn 2006 vectra C als de 2005 astra H van mijn vrouw heb ik ze moeten vervangen dit jaar. Ze waren beide helemaal doorgerot, de onderste lammelen waren compleet weg. Dit heb ik bij nog geen ander merk wat ik gereden heb meegemaakt, dit geldt overigens ook voor de totale storingsgevoeligheid van de beide auto’s.
Voor vervanging gewoon naar iemand die gespecialiseerd is in airco’s, kosten zo tussen de 250 en 300 euro inclusief afvullen. Ben zelf ook wel technisch maar het werken met airco’s is echt een specialisme, waar je ook de juiste apparatuur voor nodig hebt.
Perfecte oplossing lijkt me, ik heb krijg bij onze astra H ook regelmatig deze melding. Ben zelf werkzaam in de electronica, dus solderen gaat wel lukken. :D
Kun je me misschien uitleggen hoe ik de sensor uit het tankje haal zonder dat het tankje leegloopt in mijn motorcompartiment.
Alvast bedankt,
JJR
Oorzaak is inderdaad de CIM module, echter de oplossing is eenvoudig. Ik heb dit namelijk ook gehad, de dealer begon ook gelijk over uitwisseling van de CIM module, duur geintje.
Ik heb daarop echter de diverse fora afgelopen en daar kwam iemand met de oplossing van de knipperlicht hendel verwijderen en de contacten met een haakje (paperclip, ijzerdraadje uiteinde in de bankschroef 90 grad buigen)terugbuigen. Ik heb dit gedaan eerst was ik te voorzichtig maar je moet de contacten redelijk buigen. Daarna was hij weer 100% ok al 25000 km lang. Het is overigens wel een priegelwerkje.Verwijderen van de knipperlichhendel staat ergens in een howto beschreven op het forum hier.
Ik heb e.a. laatst ook gehad geen trekkracht meer in de auto, zonder enige stoormelding. Na vanalles gechecked te hebben EGR, wervelkleppen bleek de vacuumslang losgeschoten te zijn t.h.v. koppelstukje op de vacuumpomp, is wel lastig te zien omdat er over de originele slangkoppeling een voering heen zit. Het betreft de slang tussen koppelstukje en vacuumsensor.
E.a. komt schijnbaar vaker voor want ik had deze tip op een engels forum gevonden, na montage van een nieuw stuk vacuumslang trok de motor weer als een lier.
succes
Ik had overigens ook te maken met een garage die aan de turbo aan het twijfelen was. :thumbup
27 augustus 2011 om 15:56 In reactie op: valse rechter achterlicht melding update 27.08 opgelost!! #17892965Deze week heb ik de storing kunnen oplossen. Ik was van plan te gaan meten, toen ik een van de achterlampjes losdraaide zag ik dat de contactpunten zwart waren. Ik heb ze schoongeschuurd met een fijn schuurpapiertje en met een schroevendraaier terug gebogen. Terug geplaatst en de lichten brande gelijk weer zoals het hoorde.
Wel opvallend dat beide achterlichten op de kofferklep dit probleem tegelijkertijd hadden, of het was me niet eerder opgevallen ;)
Iedereen bedankt voor zijn reactie, misschien heeft iemand nog iets aan deze oplossing.
14 augustus 2011 om 21:04 In reactie op: valse rechter achterlicht melding update 27.08 opgelost!! #17892963Bedankt voor jullie reacties
Zojuist in het donker uitgevonden: de twee achterlampen in de kofferklep flikkeren, branden zwak en gaan soms uit.
Lijkt er op dat de massa niet goed is, ik ga de klep bij daglicht eens openmaken. Ik hoop dat dit gemakkelijk gaat :???:
Ik denk dat dit ook verklaart waarom dat de melding niet continu actief is, maar komt en gaat.Willem bedankt want ik wist niet dat de lampcontrole ook bij uitgeschakede verlichting werkte.
12 augustus 2011 om 22:53 In reactie op: valse rechter achterlicht melding update 27.08 opgelost!! #17892958Sorry inderdaad vergeten te vermelden om welk type vectra het gaat. :oops:
Het gaat om een vectra C station 2006, heb de achterlicht unit er reeds afgehaald en het bewuste lampje van de melding vervangen. Ook de contacten heb ik wat terug gebogen zodat ze zeker te weten contact maken, waren overigens ook niet zwart ofzo. Dit is nl vaak een probleem met een bajonetaansluiting.
Dit alles helpt niet ik blijf de melding houden bij uitgeschakeld licht? Wel raar want je zou bij ingeschakeld licht detectie verwachten van een defecte lamp.De melding komt en gaat iedere keer.
As ik het licht inschakel gaat de melding direct weg, en blijft wegEr zit overigens ook een originele opel trekhaak onder, bedrading van de lamp is volgens mij gebaseerd op een bussysteem? grote voedingsaders kleine busaders.
Ik ben benieuwd of iemand mij op de juiste weg tot de oplossing kan brengen.
Heb ze enige tijd geleden laten vervangen in almelo, 256 euro voor een set voor en achter inclusief montage. Geen geld dus, advertentie gevonden via marktplaats.
http://link.marktplaats.nl/460943944″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Zij monteren schijven van het Deense merk NK met 3 jaar garantie op de schijven en 1 jaar op de blokken.
Ik heb een vectra C 1.9 CDTI, de schijven bevallen tot op heden goed. :thumb
ok thanks allen, kan ik met een gerust hart mijn cd70 morgen losmaken.
Mocht er onverhoopt nog iemand zijn die een ander inzicht heeft dan hoor ik het graag.
spacejam,
Nog een vraag ik heb nog niet het idee dat het veel helpt nadat ik de luchtinlaat heb dichtgeplakt met ducktape. Heb wel het idee dat het even duurt voordat het klimaat in de auto weer normaal is. Dit is inderdaad weer typisch zo’n probleem waarop je bij de dealer leegloopt.
Is het probleem nu opgelost bij jou na de twee acties, en kun je zonder airco nu zonder beslagen ruiten rijden?
Hallo,
Heb je het probleem uiteindelijk op kunnen lossen? Ik heb namelijk ook een defecte luchtcirculatie klep. De ruiten van de astra H beslaan ook binnen een mum van tijd.
Zou de klep graag willen wisselen, maar zou graag een tip (werkwijze willen hebben hoe dat ik deze uit moet bouwen zonder dat er iets afbreekt.
Bij mij is ook het asje afgebroken dat aan de klep zit, de klep hangt er los in. Is de klep uit te bouwen zonder het hele huis open te halen?
Voorlopig heb ik de klep enigzins naar voor kunnen trekken en de inlaat in de auto afgeplakt met ducktape. Er kan op deze manier nu geen luchtrecirculatie meer plaats vinden, even kijken of dit als test werkt.
Alle tips zijn welkom, alvast bedankt…
Hallo Joop,
Bedankt voor je reactie, heb het helaas nog niet uitgeprobeerd omdat ik nl. een ander probleem had wat ik vandaag bij daglicht heb proberen op te lossen.
De astra is van mijn vrouw (zelf vectra), dus haar ruiten besloegen verschrikkelijk. Vandaag dashboardkastje uitgebouwd en tot de conclusie gekomen dat de recirculatieklep was afgebroken. Dus weer een uitdaging erbij:(
In de loop van de week zal ik eens proberen om de achterklepswitch droog te maken. Want het is waarschijnlijk wachten op echte problemen als hij zo nat is. Bedankt voor de link naar je topic dit maakt e.a. toch een stuk eenvoudiger.:thumbup
Is het uiteindelijk trouwens nog gelukt om een microswitch te bemachtigen zonder een compleet nieuwe greep te kopen?.
Ik zag namelijk al reactie op je topic, mij lijkt het ook een standaard switch van b.v. Omron.
Ik hou je op de hoogte middels dit topic, er worden teveel topics gesloten zonder oplossing te melden.
Zelfde probleem gehad met onze Opel Astra H, vergeten de zomervloeistof te vervangen voor vloeistof met antivries. Hierdoor is het ruitenwisservloeistof pompje vastgevroren, door de strenge vost van de afgelopen week. Vandaag zekering 7 doorgemeten, deze was doorgebrand. Na het vervangen van de zekering deed de pomp het weer. Toch maar gelijk het reservoir leeggespoten en opnieuw gevuld met -20 wintervloeistof gevuld.
Ter illustratie hier de foto van de zekering in de zekering/relaisbox, het gaat om de rode 10A zekering 7
URL=http://img138.imageshack.us/i/fuse7.jpg/][/URL]
Ik heb hetzefde probleem denk ik, koelwatertemperatuur komt niet boven de 75 graden uit. Om op de 70-75 graden te komen moet ik al een lange rit maken. Waarschijnlijk blijft dus de thermostaat open staan.
Nu is deze waarschijnlijk al vervangen omdat deze met gewone slangenklemmen vast zit, het probleem van de fabrieksklemmen heb ik dus gelukkig niet.;)
We snel 2e termostaat in 180dkm
Nav de tip van yzf1kr, nl het weghalen van de accubak, heb ik e.a bekeken en lijkt het me toch niet een al te moeilijke klus. Het lijkt het me een kwestie van 4 slangen ontkoppelen, thermostaat losbouten, en terugmonteren. Het enige wat ik me voor kan stellen is dat de dikke slang vanaf de radiateur in de weg zit.
Een paar vraagjes aan diegene die dit vaker hebben gedaan:
1) moet er water afgetapt worden, of is het gewoon losmaken slangen en een beetje opvangen,maw hoeveel komt er uit?
2)Moet de hoofdslag los? en als de dikkehoofdslang vanuit de radiateur los moet moet ik dan aftappen?
3)Aan de flens v/d termostaat die aan het motorblok bevestigd zit waarschijnlijk een pakking, wordt deze meegeleverd met de termostaat of los/vloeibare pakking gebruiken?
4)evt verdere tips zijn altijd welkomAlvast bedankt:thumbup
bedankt voor je reactie
Batterij is al vervangen een paar maanden geleden. Maar volgens mij heeft de transponder in de sleutel ook geen batterij nodig.
Auto heeft al 170dkm gelopen en is nog altijd de eerste sleutel. Kan weleens de reserve sleutel proberen voor een week, is wel geen klapsleutel.
Hallo, bedankt voor jullie antwoorden. Het klinkt inderdaad waarschijnlijker dat de CIM module makken vertoont. Alleen voor zover ik me kan herinneren knipperde het auto-sleutel symbool niet maar vleef deze constant branden.
Als je erop gaat zoeken kom je inderdaad vaak de CIM tegen. Wat ik van je begrijp is dat dit probleem maar zo nu en dan optreedt, en uitwisseling van de CIM niet nodig is. Klopt dit? Ik was namelijk bang dat ik vandaag of morgen ergens zou stranden.
Natuurlijk sta ik open voor dezelfde/andere ervaring, blijf posten.:)
-
AuteurBerichten