Inhouden Vectra CDTI

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Inhouden Vectra CDTI

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244586
    loeier
      Lid sinds:
      15 May 2009

      Beste Opel Freaks,

      Mijn vectra 1.9 CDTI DTH houdt enorm in tot zo een 2500 toeren, hij komt echt niet vooruit is niet mee te rijden.
      Hij doet dit alleen als ie warm is.
      Uitgelezen met OP-COM geen storing!
      Ik vermoed zelf EGR klep, wat denken jullie?

      #17964220
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        150 pk diesel? kijk even of het stangetje van de werfel kleppen er niet af ligt, dat is een kwaal van die motoren, er moet dan een kompleet nieuwe inlaat op. En anders mss met de tech 2 uitlezen

        #17964221
        loeier
          Lid sinds:
          15 May 2009

          @Nick-GSI wrote:

          150 pk diesel? kijk even of het stangetje van de werfel kleppen er niet af ligt, dat is een kwaal van die motoren, er moet dan een kompleet nieuwe inlaat op. En anders mss met de tech 2 uitlezen

          Er zit al een nieuw spruitstuk op. Stangetje zit er nog op en gaat heen en weer.

          #17964222
          vectra2004gts
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 August 2007

            egr schoonmaken en goed gangbaar maken van de spoel en de pen die hem bediend. boven in de spoel een gaatje boren en kun je de pen er uit tikken helpt geheid

            #17964223
            loeier
              Lid sinds:
              15 May 2009

              Bij de VOD uit laten lezen geen storing alles werkt prima.
              Volgens de garage is het waarschijnlijk de turbo variabele schoepen zitten vast.
              Dan zou je dit probleem toch altijd moeten hebben en niet alleen als de auto warm is?

              #17964224
              Nick-GSI
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                laatst hadden we een 120 pk zafira en die schoepen zaten ook vast, en die had continu geen vermogen meer, egr goed reinigen en mss een keer laten regenereren bij de VOD

                #17964225
                JJR
                  Lid sinds:
                  6 November 2010

                  Ik heb e.a. laatst ook gehad geen trekkracht meer in de auto, zonder enige stoormelding. Na vanalles gechecked te hebben EGR, wervelkleppen bleek de vacuumslang losgeschoten te zijn t.h.v. koppelstukje op de vacuumpomp, is wel lastig te zien omdat er over de originele slangkoppeling een voering heen zit. Het betreft de slang tussen koppelstukje en vacuumsensor.

                  E.a. komt schijnbaar vaker voor want ik had deze tip op een engels forum gevonden, na montage van een nieuw stuk vacuumslang trok de motor weer als een lier.

                  succes

                  Ik had overigens ook te maken met een garage die aan de turbo aan het twijfelen was. :thumbup

                  #17964226
                  yzf1kr
                    Lid sinds:
                    3 January 2005

                    Aan zo iets zat ik ook te denken.

                    Een kapotte slang die als hij warm wordt soepel wordt, en valse lucht trekt.

                    #17964227
                    loeier
                      Lid sinds:
                      15 May 2009

                      Bedankt allemaal voor jullie reacties.

                      De turbo is vervangen, wat een verschil zeg, het lijkt wel een nieuwe motor, auto trekt als een lier.
                      De oude turbo maakte een enorm fluitconcert, maar de nieuwe is fluisterstil, bijna niet waarneembaar meer.

                      Hier weer een gelukkige Opel rijder.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.