Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[quote quote=18346293]
Is dit bij allebei de sleutels het geval? of bij eentje?
[/quote]Geen idee. Het gebeurt echt heel sporadisch. Afgelopen jaar is het denk ik 3x gebeurd. En dan heb ik niet altijd de reservesleutel bij de hand om het te proberen. Daarbij komt dat het vaak al oplost door de sleutel opnieuw in het contact te steken.
[quote quote=18346302]Laatste 2 codes wat betreft de sleutel.
Heeft 9 van de 10 keer te maken met de software in de CIM module.
Deze laten updaten verhelpt waarschijnlijk je probleem.
[/quote]
Enige idee wat dat soort dingen kosten? Klinkt als stekker er in, op een knop drukken en 25 euro verder. Maar bij de dealer ben ik altijd bang dat ze daar dan ook meteen een eurotje op 100 voor rekenen.[quote quote=18346290]Ik denk dat je de volgende codes moet hebben:
P1113-06
P1616-00
P1614-[05??]P1113: Actuator luchtregeling inlaatspruitstuk/positiesensor actuator luchtregeling inlaatspruitstuk – storing in circuit, WAARSCHIJNLIJKE oorzaak: Bedrading, regelsolenoide lucht inlaatspruitstuk/positiesensor actuator luchtregeling inlaatspruitstuk (dit hoeft het niet perse te zijn) -06: Storing stuur/regelalgoritme.
P1616: Regelmodule startblokkering/regelmodule werking stuurkolom – onjuist signaal, WAARSCHIJNLIJKE oorzaak: Regelmodule startblokkering, Regelmodule werking stuurkolom (dit hoeft het niet perse te zijn).
P1614: Regelmodule startblokkering – onjuist signaal, WAARSCHIJNLIJKE oorzaak: Verkeerde sleutel (dit hoeft het niet perse te zijn). -05: storing in systeem programmering.
Wat de laatste 2 codes betreft, meestal in dit puur de sleutel. Heb je in het verleden de batterij vervangen? of iets andere gedaan?
[/quote]
Ik heb de afgelopen 6 jaar geen batterij vervangen. Nog steeds dezelfde sleutel als die ik in het begin al had.
Ik heb het een paar keer meegemaakt dat ie idd niet wil starten. Reageert dan compleet niet op de sleutel.
Maar sleutel eruit en er weer in en er is niks aan de hand. Heel apart.@Floeske wrote:
Ik heb zo maar een snel voorbeeld gezocht, niet naar het type gekeken ;)
Heb ook niet gezocht naar de goedkoopste, dit was de eerste die ik tegen kwamIk weet verder niets van monteren, en inderdaad vaag dat de verzekering er zich pas mee bemoeid als het boven de 150 euro is? :wtf
Die 150 is m’n eigen risico. Lang verhaal ;)
@Floeske wrote:
Raam Sierlijst ;)
Zijn wel erg duur nieuw!
http://www.gm-tuningparts.nl/product/raamlijsten-opel-astra-j-5-deurs-chroom-2/
Die is voor een Astra J. Ik heb een H.
Die kwam ik op die zelfde site tegen voor 50 euro, maar die moest je op de raamzeem plakken. Weet niet of dat hetzelfde systeem is.
Maar opzich komt 180 pond beter uit. De verzekering bemoeit zich er pas mee als het meer dan 150 euro kost namelijk :wtfHoi allemaal,
afgelopen vrijdag op zaterdag nacht zijn van mijn astra H (5drs 2004) de chromen strips onder de zijruiten vandaan gejat. Kennelijk had iemand ze heel erg nodig want ze zijn er allemaal (volgens mij best netjes) vanaf gehaald.
Nou vraag ik me alleen af, hoe heten die dingen als ik ze in een webshop of sloop wil zoeken. En in het geval van een sloop, hoe krijg je die dingen er netjes af en weer op?
Iemand die er ervaring mee heeft?@swebbie wrote:
Die kan ook wel,
Ow, dat is mooi. Dan ga ik van t weekend ofzo maar eens kijken of ik zo’n ding en een goeie imbus-7 kan scoren bij de bouwmarkt.
Want ik heb nu natuurlijk enkel 6 en 8 :hmmz
@swebbie wrote:
Trommelrem is makkelijker, maar vergt weinig onderhoud,
Lijmklem werkt beter, eventueel even 1 kopen @gamma
Maar dan niet zo’n draaiding neem ik aan?
Ik ga er vanuit dat er iets meer kracht nodig is dan dat je met zo’n ding kan zetten?@swebbie wrote:
Grote Waterpomptang met de oude remblokken ertussen, lijmklem? Voor de achterschijven heb je een speciaal stuk gereedschap nodig ( correct me if iam wrong). Deze kan je t best lenen.
Wat is een “grote” waterpomp tang?
Ik heb wel een waterpomptang, maar geen idee hoe ver die open kan. :DAchter heb ik trommelremmen, dat schijnt een ander verhaal te zijn ja.
Heeft iemand ook nog een alternatief voor zo’n grote tang om je remzuiger weer in te douwen na het wisselen van de remblokken?
Ik heb namelijk niet zo’n tang.Een imbus-7 sleutel moet nog wel ergens te scoren zijn lijkt me :)
@dark-divx wrote:
…
bolk remmen vertrouw ik zo gelijk niet echt.
ik zou ze dus niet kopen.
is goed voor een auto weer in orde te krijgen in mijn ogen als hij de verkoop in gaat.
kwestie van er goedkoop van af te zijn.
ik zou eerder bosch of ate nemen.Ja, maar goed, die Bosch is iets meer dan 30 euro. Dat is ook nog wel te doen.
@swebbie wrote:Garages zijn bedrijven, bedrijven moeten winst draaien om een bedrijf te blijven. Daarom zijn blokken daar 65euro per set. En op internet 35,- http://m.mister-auto.nl/fl/remblokken-vooras/bosch-0-986-424-707_g900005_a0300!986!424!707.html” onclick=”window.open(this.href);return false; Het plaatsen is normaal gesproken 15min per kant. Maar een bedrijf zal meer berekenen omdat het ook wel eens vast kan zitten.
Bedankt voor de link.
Ik zou het zo te zien zelf ook nog wel kunnen, maar ik bedrijp dat je een imbus-7 sleutel nodig hebt. En ik heb niet zo’n tang om die zuiger terug te douwen :(
Nog steeds op zoek naar de juiste remblokken voor m’n Opel Astra H 1.6 (2004).
Nou kom ik dit tegen:
BOSCH REMBLOKKENSET, SCHIJFREM VOORAS VOOR VOERTUIGEN ZONDER SPORTSET ATE MET ANTI-KREUKPLAAT ZONDER SLIJTAGE WAARSCHUWINGSCONTACTIk heb geen sportset, dus dat zit wel goed.
Maar wat is die anti-kreukplaat, en is een slijtage-waarschuwingscontact nodig?
Op dit moment piepen m’n remmen af en toe, maar op de boordcomputer is nu ook nog geen melding van slijtage. Dus ik neem aan dat ik dat nu ook al niet heb.@jeroeno wrote:
Even een vraagje over de remblokken.
Mijn voorremmen piepen inmiddels, dus die moet ik toch echt maar eens vervangen.
Nou heb ik even een rondje gebeld, en de goedkoopste garage vervangt ze voor 130 euro (incl blokken).Allemaal gebruiken ze Bosch blokken a 65 euro ex btw.
Maar ik kom online deze tegen:
http://www.mister-auto.nl/fl/remblokken-vooras/bolk-bol-c021692_g900005_a999BOL-C021692.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ook Bosch, maar het kost de helft.1 garage vroeg of m’n auto ABS had, want dat was van belang bij de keus van de remblokken.
Maar ik vraag me af, kan ik dit soort blokken gebruiken? Of moeten er blokken onder van 60+ euro?
Want als ik blokken van < 40 euro bestel, kan ik zo'n beetje een hele dag een brug + gereedschap huren bij de doe-het-zelf-garage en dan nog zit ik onder de 130 euro.Nog even een schopje onder mijn vraag :)
Even een vraagje over de remblokken.
Mijn voorremmen piepen inmiddels, dus die moet ik toch echt maar eens vervangen.
Nou heb ik even een rondje gebeld, en de goedkoopste garage vervangt ze voor 130 euro (incl blokken).Allemaal gebruiken ze Bosch blokken a 65 euro ex btw.
Maar ik kom online deze tegen:
http://www.mister-auto.nl/fl/remblokken-vooras/bolk-bol-c021692_g900005_a999BOL-C021692.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ook Bosch, maar het kost de helft.1 garage vroeg of m’n auto ABS had, want dat was van belang bij de keus van de remblokken.
Maar ik vraag me af, kan ik dit soort blokken gebruiken? Of moeten er blokken onder van 60+ euro?
Want als ik blokken van < 40 euro bestel, kan ik zo'n beetje een hele dag een brug + gereedschap huren bij de doe-het-zelf-garage en dan nog zit ik onder de 130 euro.En nu raak ik in verwarring… Ik zie heel veel verschillende soorten sensoren voor een astra, maar in dat filmpje hebben ze een sensor met een snoer er aan.
Ik krijg deze mee, en op het doosje staat Astra G 1.4 16V
Is die evengoed compatible?
Ik zie bij andere websites ook deze wel voorbij komen, waar ook astra G en H op staan. Maar ik ga nu toch even twijfelen :)
@Engee wrote:
Bumper eraf is een makkie. Max. 10minuutjes, voor de eerste keer misschien iets langer :thumb
Daar kun je de howto voor volgen, maar wijst zich wel vanzelf.
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=126&t=168233Succes met vervangen, en hopenlijk is het probleem daarna weg :thumb
Top, dank je wel.
Ik ga heeeeeel misschien vanavond even kijken. Anders morgen met een collega (ex-monteur) eerst ff met een krik kijken. Als dat ook niet lukt dan gaan we naar de doe t zelf garage :)@Engee wrote:
Zo kijk je op de motor als je voor de auto staat :thumb
Kijk maar naar de oliepeilstok :thumb
ah, prut… die herken ik nu pas.
Hij zit dus gewoon aan de voorkant… nou snap ik waarom de bumper er (misschien) af moet.
Is dat veel werk? Stuk of 6 torx-bouten waarschijnlijk?
Hopen dat het niet nodig is.Ik heb iig de sensor besteld en die ga ik straks ff ophalen.
@Engee wrote:
Volgens mij kun je er van onder zo bij. Hooguit de bumper eraf zodat de bodembeschermplaat niet in de weg zit.
Nummer 3 is de krukassensor:
Die kwam ik ook tegen ja.
Voor mijn beeld: we kijken hier tegen het motorblok aan alsof we in de auto zitten toch?
Of is dit het zicht alsof we voor de auto staan?Ik zit even met het volgende:
Ik zit (waarschijnlijk) met een kapotte krukas-sensor (viewtopic.php?f=5&t=191888)
Dealer gebeld, 125 euro, maar omdat m’n auto al meer dan 10 jaar oud is krijg ik 20% korting. € 100,50 kwam ie op uit.
Echter, de dealer zit zwaar onderbezet en heeft dinsdag pas tijd.Nou kwam ik er achter dat er hier om de hoek een doe-het-zelf garage zit. Voor 12 euro kan ie een uur op de brug staan. Volgens mij moet ik er dan zelf ook wel bij kunnen. Bij AutoParts kost zo’n sensor 28 euro ex btw, dus 35 incl btw. Dit zou een hoop geld schelen.
Maar de vraag is even, kan ik daar normaal bij?Ik kwam een youtube video tegen (https://www.youtube.com/watch?v=7nEae103d4o” onclick=”window.open(this.href);return false;)
Daar lijkt het redelijk makkelijk te doen, zelfs de olie hoeft er niet uit. Alleen even de accu los kennelijk.Maar zit ie op dezelfde plek bij mijn Astra?
Motor is van het type Z16XEP, uit half 2004.Ik heb het idee dat ze in die video aan de rechter kant klooien (gezien vanaf de voorkant), terwijl ik ook plaatjes tegen kwam dat ie aan de linkerkant zou zitten.
Iemand enig idee? of een duidelijke foto van waar ik moet zijn? En of dat dus te doen is?
@Banjerrr wrote:
Kan dit niet ook een ECU probleem zijn? Die doen ook wel eens raar als ze warm worden en een probleem hebben. Of zeg ik nu iets raars?
Ik heb geen idee. Ook geen idee hoe ik dit vast kan stellen.
Gisteren eens gelezen wat een krukas-sensor doet. En toen hadden ze het ook over een nokkenas-sensor.
Wat zorgt er voor dat er meteen naar de krukas-sensor gewezen wordt ipv de nokkenas-sensor?@Opeltje17 wrote:
Kan voorkomen dat ie uitvalt tijdens het rijden ja.
Dank je, dan was dit meteen even z’n laatste ritje voorlopig.
Is dit trouwens alleen een probleem met starten?
Ik dacht net namelijk 1 heel klein schokje te voelen, maar dat kan ook gewoon m’n voet geweest zijn :P
Of kan ie ook als de motor warm wordt bij het rijden er mee ophouden?@Opeltje17 wrote:
Nee mag niks uitmaken, als het namelijk een probleem is met de startonderbreking(niet herkennen van de sleutel) start ie helemaal niet dan gebeurt er niks als je de sleutel omdraait.
Dus zou nu eerst de krukas sensor vervangen.
Dan ga ik morgen eens een rondje garages bellen, en met een collega (die wel automonteur is geweest) even een rondje googlen om te kijken wat het gaat kosten om het zelf te doen.
Mag ik jullie allemaal in ieder geval heel erg bedanken voor de hulp :wub
:thumbAh, zonde, scheelde een hoop geld ;)
Maar goed, ik ben zojuist naar m’n auto gewandeld, en hij starte meteen.
Het zou dus die krukassensor kunnen zijn begrijp ik.Puur om even uit te sluiten, kan het iets te maken hebben met het feit dat ik met de reservesleutel reed? Lijkt me heel sterk omdat ik 2 stukjes daarvoor probleemloos kon rijden.
De warmte lijkt mij vooral het probleem. Korte stukjes 50km/h dus weinig koeling en wel vol in de zon. En nu staat ie al een tijdje in de wind en schaduw en nu werkt het wel.
-
AuteurBerichten